SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.
SD, gissning av Sifo inför riksdagsvalet 2010: 3,8% +- 0,9%SD, gissning av Sentio inför riksdagsvalet 2010: 5,6%SD, riksdagsval 2010: 5,7%Felmarginal, Sentio: 1,75%Felmarginal, Sifo: 21-96%
SD, gissning av Sifo inför riksdagsvalet 2014: 10,4 %SD, gissning av Sentio inför riksdagsvalet 2014: 12,7 %SD, riksdagsval 2014: 12,86%Felmarginal, Sentio: 1,25%Felmarginal, Sifo: 24%
Seriöst, hur kan någon ta Sifo på allvar?

Med samma felmarginal på Sifos majsiffror för SD (14,7%) skulle den riktiga siffran ligga på 18,3%.

*Idag presenterade även norska Sentio sin senaste opinionsmätning.SD går fram 2,7 procent ifrån den senaste mätningen och når ett resultat på 22,1 procent. Det högsta resultatet någonsin i en opinionsmätning och bara 1,7 procent ifrån Moderaterna (23,8) och 1,8 ifrån*:banana

sentio-jun-15.png

Glad midsommar på er!:tummenupp

Jag förstår att många röstar på M S och M av gammal vana.
Trots svikna löften och ryggradslöshet.
Men:
Vad är det för folk som fortfarande röstar på V och MP?
Borde de inte förlora sin rösträtt då?

Jag har svårare att förstå dom som fortfarande röstar på M faktiskt. Jag tror att om man röstar på V så vill man ha vänsterpolitik och röstar man på MP så vill man ha trendig stollepolitik vilket man också får. Jag tror däremot inte att dom som röstar på M vill ha S+MP-politik vilket ju en röst på M faktiskt är i praktiken.

Jag har svårare att förstå dom som fortfarande röstar på M faktiskt. Jag tror att om man röstar på V så vill man ha vänsterpolitik och röstar man på MP så vill man ha trendig stollepolitik vilket man också får. Jag tror däremot inte att dom som röstar på M vill ha S+MP-politik vilket ju en röst på M faktiskt är i praktiken.

Röstar man på M vill man ha en andra klassens medborgare, klart intressant om man nyttjar arbetskraft...

Jag förstår att många röstar på M S och M av gammal vana.
Trots svikna löften och ryggradslöshet.
Men:
Vad är det för folk som fortfarande röstar på V och MP?
Borde de inte förlora sin rösträtt då?
Skulle du hålla med om att din åsikt i frågan möjligen är något färgad av din politiska övertygelse?
Jag tycker nämligen ganska så tvärt om, med skillnaden att jag inte anser SD-anhängare bör förlora sin rösträtt.
Till skillnad från dej stöder jag nämligen demokrati, vilket i det här fallet innebär att även de man inte sympatiserar med bör ha rätten att använda sin röst.

Last edited:
Skulle du hålla med om att din åsikt i frågan möjligen är något färgad av din politiska övertygelse?
Jag tycker nämligen ganska så tvärt om, med skillnaden att jag inte anser SD-anhängare bör förlora sin rösträtt.
Till skillnad från dej stöder jag nämligen demokrati, vilket i det här fallet innebär att även de man inte sympatiserar med bör ha rätten att använda sin röst.

Inte ett smack.
Ge ett enda skäl att rösta på V eller MP.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back