SD övervakas av Jan Guillou

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Och hittills är Guillou bestört över vad han har sett hos och hört.

- De är inte vad de framställs som i medierna, de är mycket värre än så i den meningen är att de är ett hyggligt mittenparti med all gammal facism bortskalad. Deras väljare är hyggligt anständigt folk som tidigare röstade på socialdemokraterna, och det här är mycket allvarligare än vi tror, säger han

Källa: http://www.sr.se/gavleborg/nyheter/artikel.asp?artikel=2616042

SD, de nya sossarna. Herrejisses:näsblod

Jan Guillou skrev:
Deras väljare är hyggligt anständigt folk som tidigare röstade på socialdemokraterna, och det här är mycket allvarligare än vi tror

Hu vad hemskt, fd sossar. :skrämd

Fattar inte vad problemet är för en sådan som Guillou eller annan regimtrogen tönt, antingen blir de jEtE-upprörda om SD är ett jeng tatuerade streetfighterförare, eller så blir de jEtE-upprörda om det visar sig vara KD som tappat flest röster till SD, eller så blir de jETe-arja för att det är socialdemokraterna som tappar röster.

Vad är problemet, egentligen? Ja, för en sådan som Guillou är det ju uppenbart, både Hamas- och FNL-vän så har man ju liksom underkänt allt vad demokratiska processer heter, men för de andra? :confused:

Edit:
Schysst mårdpälskavaj förresten. :rofl

507520_310_232.jpg

Last edited:
Den där Janne måste vara större än Big Bang. Han säger att han ska förstå vad ingen har förstått och att det är värre än vad vi tror.

Då vet han vad vi inte har förstått. Han vet också vad vi tror. Jag tror att Janne är en häxa och kommer eldas upp.

Att SDs väljarbas huvudsakligen är gamla sossar som tröttnat på Måna Mussla och tidigare Professor Proppmätt är ju ingen överraskning direkt, det har ju varit känt ganska länge.

Edit: Och SR, som ska vara neutrala, är rätt dåliga på att dölja sina egentliga åsikter när man använder ordval som "övervakar" och "skanderade".

Last edited:
Är Giullou finanskrisens senaste offer eftersom han måste extraknäcka åt aftonbladet? :va

Han har väl varit krönikör där en massa år (kräver iof plus-abonemang dom senaste åren så få har läst på nätet men folk som köper pappertidningen kan läsa om man orkar....)

Vafan så nu kan man rösta på moderata socialdemokraterna svenska socialdemokraterna och orginalaet socialdemokraterna? (mkt möjligt att jag stava allt fel men det bjuder jag på)

Machoman? Karln är en tvärhand hög och det är sagt av en som bedömt ett antal cm från svensk medellängd. Ne, jag har bestämt för mig att den gamle FNL vännen kompenserar med allt sitt "hefftiga" jagande och tröttsamma dravlerier...

Machoman? Karln är en tvärhand hög och det är sagt av en som bedömt ett antal cm från svensk medellängd. Ne, jag har bestämt för mig att den gamle FNL vännen kompenserar med allt sitt "hefftiga" jagande och tröttsamma dravlerier...

Det var väl närmast Jans självbild jag hade i åtanke.

Det är märkligt att en sådan machoman som Jan inte uppträder i marinkårsfrilla.

Erinrar du dig att du någon gång sett tantfrillan i en debatt utan att ohämmat stödja en terrorgrupp? Och vad tycker terrorgrupper om marinkåren? (Illa) Så trots din logik så faller resonemanget. :(

Haha, jag har också alltid tvivlat på hans så kallade machoimage. Nu tycker jag visserligen att Ondskan är en sjukt bra bok, men har ändå svårt att tro att Guillou skulle ha varit så bra på att slåss.

Den där sälpälsen var ju iofs grymt macho. Not. :hihi

On topic: Tror många gamla sossar inte känner igen sig i S längre, mest pga deras antijobbpolitik. Hur fasen kan man kalla sig ett arbetarparti när man bara vill gynna de som inte arbetar? Sd känns mycket mer äkta.

Jag är faktiskt förvånad över att ändå så pass många med knegarjobb röstar på sossarna. Gammal vana antar jag..

Last edited:
Haha, jag har också alltid tvivlat på hans så kallade machoimage. Nu tycker jag visserligen att Ondskan är en sjukt bra bok, men har ändå svårt att tro att Guillou skulle ha varit så bra på att slåss.
Ja, nu härjade han ju runt på Lundsberg. De är ju inte direkt kända för sina råskinn :hihi

Ja, nu härjade han ju runt på Lundsberg. De är ju inte direkt kända för sina råskinn :hihi

:hihi Kanske inte det.

Nu var han ju även kungen på gatan enligt honom själv, fast det var väl i runt 14-årsåldern.

Brukar inte spela nån roll hur biffiga dvärgarna är, det är lätt att sänka dem med bättre räckvidd ändå. :D

Erinrar du dig att du någon gång sett tantfrillan i en debatt utan att ohämmat stödja en terrorgrupp? Och vad tycker terrorgrupper om marinkåren? (Illa) Så trots din logik så faller resonemanget. :(

Frillan skulle då alltså kunna vara ett bra sätt att markera en politiskt korrekt distans till de subversiva element han så ohämmat stöder. :fakta

förstår inte riktigt vad du menar...

Den frillan skulle därtill kraftigt förbättra utseendet på vår hjälte.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...