Schyssta vägar Halmstad - Uddevalla

kindblomsweden

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Hoj
CBR929 Fireblade
Tjena

Ska köra upp till Cross VM i Uddevalla till helgen, tänkte kolla om någon har bra tips på schyssta hojj vägar. Drygt att presse E:6 hela vägen.

Halmstad - Falkenberg borde väl vara kustvägen över Steninge.
Efter Falkenberg kör kustvägen över Glommen. Sen blir det lurigare. Finns inga trevliga mc vägar längs kusten från Varberg och uppåt. gamla E6an går ju an men rolig är den knappast. Bästa mc vägar i varbergsområdet finns inåt landet men då snackar vi också rätt långa omvägar. Men om omvägar är okej så hade jag satsat på Kungsäter -> Horred -> Sätila och vidare mot Göteborg på småvägar. (Härskogen rekommenderas. En av de bästa mcvägarna jag kört på i Sverige). Men nu snackar vi rejäla omvägar.

Från Göteborgsområdet får nån annan tipsa om.

Last edited:
Man kan ju ta bilfärjan över Nordre älv från Hissingen, sen snirkla sig upp mellan kusten och E6 genom Stenungsund och Ljungskile.

Hade efter Falkenberg kört österut förbi Ullared (hemska stället). Vid Överlida kört mot Öxabäck-Kinna, därefter 156:an till Härryda N. Sen Lerum-Gråbo för att sedan fortsätta 190:an till Sollebrunn för att avsluta med 42:an och 44:an sista skuttet. Endera Lilla Edet eller Trollhättan för att ta sig över älvjä... och då kör jag hellre över Thn..

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back