Schyssta vägar Halmstad - Uddevalla

kindblomsweden

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Hoj
CBR929 Fireblade
Tjena

Ska köra upp till Cross VM i Uddevalla till helgen, tänkte kolla om någon har bra tips på schyssta hojj vägar. Drygt att presse E:6 hela vägen.

Halmstad - Falkenberg borde väl vara kustvägen över Steninge.
Efter Falkenberg kör kustvägen över Glommen. Sen blir det lurigare. Finns inga trevliga mc vägar längs kusten från Varberg och uppåt. gamla E6an går ju an men rolig är den knappast. Bästa mc vägar i varbergsområdet finns inåt landet men då snackar vi också rätt långa omvägar. Men om omvägar är okej så hade jag satsat på Kungsäter -> Horred -> Sätila och vidare mot Göteborg på småvägar. (Härskogen rekommenderas. En av de bästa mcvägarna jag kört på i Sverige). Men nu snackar vi rejäla omvägar.

Från Göteborgsområdet får nån annan tipsa om.

Last edited:
Man kan ju ta bilfärjan över Nordre älv från Hissingen, sen snirkla sig upp mellan kusten och E6 genom Stenungsund och Ljungskile.

Hade efter Falkenberg kört österut förbi Ullared (hemska stället). Vid Överlida kört mot Öxabäck-Kinna, därefter 156:an till Härryda N. Sen Lerum-Gråbo för att sedan fortsätta 190:an till Sollebrunn för att avsluta med 42:an och 44:an sista skuttet. Endera Lilla Edet eller Trollhättan för att ta sig över älvjä... och då kör jag hellre över Thn..

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...