Schweiz kastar ut kriminella invandrare.

Jag tycker att det är ett bra sätt att stävja fortsatt brottslighet att skicka tillbaka dom som uppenbarligen inte är nöjd med att matas med silversked av svenska staten, utan stjäl en guldsked istället.

Dom kan gott återgå till att äta med träsked i sitt forna hemland.

Då kan vi släppa in andra skötsamma individer istället, och erbjuda dom att låna silverskeden ett tag istället.

Jag kan verkligen respektera åsikten du framför här. Däremot håller jag inte med. Jag tror ju på att alla i grunden är goda och kan göra bot och bättring. Vare sig det är jag själv som "busig" tonåring eller en importerad blatte.

Det är själva grundpelaren i parlamentarism; att man har sakkunniga utbildade representanter istället för att befolkningen ska sätta sig in i varje enskild sakfråga och rösta.

Och dom viktigaste frågorna tar man beslut om i kollektivet, alltså folkomröstning :fakta

Jag kan verkligen respektera åsikten du framför här. Däremot håller jag inte med. Jag tror ju på att alla i grunden är goda och kan göra bot och bättring. Vare sig det är jag själv som "busig" tonåring eller en importerad blatte.

Mina skattepengar kan tyvärr inte ta ansvar för alla Laserturkar där ute. Det kan hemlandets skötsamma skattebetalare göra.

Sköter man sig inte, fine, då har man fått fribiljett hem igen. Finns ingen skattebetalare som kan klappa en på huvet kanske man skulle tänkt på det före :fakta

PS. Skötsamma individer är välkomna, men några krav skall ställas. Språk, seder och bruk och jobb :fakta

Last edited:
Men hur fungerar det? Om en person får medborgarskap i Sverige så avförs väl den personen från sitt gamla hemland. Då är det ju tveksamt om det går att utvisa denne till det gamla landet? Och man kan ju inte gärna utvisa personer till ingenting. Det finns väl inget som säger att det gamla landet skulle vara tvingat att ta emot en svensk medborgare som Sverige inte längre vill ha? Man kan inte gärna komma och hävda ngn slags reklamationsrätt på människor, eller går det?

Jag önskar innerligt att vi får en likadan lag i Sverige men det kan man nock räkna ut med arslet och en bit krita att det aldrig kommer att hända.

Visst har det en avskräckande effekt, och återfallsbrott kommer garanterat minska.
Jag har invandrat till både USA och Japan och ser inget problem med att jag skulle bli utvisad från endera om jag begår ett grövre brott.

Vad är problemet egentligen?

Frankrike var först, dom kastade ut en bunt zigenare för ett tag sedan, nu bor dom visst på Öland eller om det var Gotland på en camping...

Öland, med en tillhörande stöldvåg. :detärintederasfel
Utöver detta har en god vän vittnat om att de för ett jävla liv.

Edit:
Saxat från PI.

Ur Ölandsbladet (papperstidningen), den 13 november 2010:

”ASYLSÖKANDE BAKOM SNATTERIVÅG

Tre snatterier under loppet av några timmar. Alla med den gemensamma nämnaren asylsökande tillfälligt bosatta på Lundegård.

- Tyvärr är det så. Tråkigt, kommenterar Magnus Areskog, teamchef för polisen på Öland.

Samtliga tre snatterier ägde rum i Borgholm och på onsdagen.

- Den första vid lunchtid på Hemköp, då för en liten summa, berättar Magnus Areskog.

Nummer två inträffade längre ner på Storgatan där personalen på Netto avslöjade en man i full färd med att smita ut med varor värda cirka 700 kronor. Konfronterad av polis och personal ska han ha skyllt på sina barn. Det tredje, och samtidigt största snatteriet, hände på ICA i Köpingsvik där två kvinnor i sällskap med flera mindre barn tog med sig varor för 2 500 kronor utan att betala. Andra kunder i butiken larmade personalen som i sin tur ringde polisen och polisens ingripande mot kvinnorna ägde sedan rum på Lundegård.

- Varorna hade lagts i en medhavd barnvagn, konstaterar Magnus Areskog.

- Misstänkta är två kvinnor hemmahörande på Lundegård och tyvärr är det så att samtliga personer i dessa snatterier är hemmahörande där. Tråkigt. ”

”Enligt uppgifter till Ölandsbladet hamnar brottsmisstänkta asylsökande i det översta skiktet av utredningshögen, i Lundegårds fall cirka 500 akter tjock.”

Last edited:
Öland, med en tillhörande stöldvåg. :detärintederasfel
Utöver detta har en god vän vittnat om att de för ett jävla liv.

Edit:
Saxat från PI.

Ur Ölandsbladet (papperstidningen), den 13 november 2010:

”ASYLSÖKANDE BAKOM SNATTERIVÅG

Tre snatterier under loppet av några timmar. Alla med den gemensamma nämnaren asylsökande tillfälligt bosatta på Lundegård.

- Tyvärr är det så. Tråkigt, kommenterar Magnus Areskog, teamchef för polisen på Öland.

Samtliga tre snatterier ägde rum i Borgholm och på onsdagen.

- Den första vid lunchtid på Hemköp, då för en liten summa, berättar Magnus Areskog.

Nummer två inträffade längre ner på Storgatan där personalen på Netto avslöjade en man i full färd med att smita ut med varor värda cirka 700 kronor. Konfronterad av polis och personal ska han ha skyllt på sina barn. Det tredje, och samtidigt största snatteriet, hände på ICA i Köpingsvik där två kvinnor i sällskap med flera mindre barn tog med sig varor för 2 500 kronor utan att betala. Andra kunder i butiken larmade personalen som i sin tur ringde polisen och polisens ingripande mot kvinnorna ägde sedan rum på Lundegård.

- Varorna hade lagts i en medhavd barnvagn, konstaterar Magnus Areskog.

- Misstänkta är två kvinnor hemmahörande på Lundegård och tyvärr är det så att samtliga personer i dessa snatterier är hemmahörande där. Tråkigt. ”

”Enligt uppgifter till Ölandsbladet hamnar brottsmisstänkta asylsökande i det översta skiktet av utredningshögen, i Lundegårds fall cirka 500 akter tjock.”

Fint inlägg.
Möjligt att de inte representerar samtliga zigenare men det är ju typiskt.

Skulle man inte kunna tvångsplacera dem i Yakutskmot att området får ett par hundralappar?
Det är ju inte så att man har ihjäl dem på det sättet....

http://maps.google.se/maps?hl=sv&bi...code_result&ct=image&resnum=1&ved=0CB4Q8gEwAA

Last edited:
Fint inlägg.
Möjligt att de inte representerar samtliga zigenare men det är ju typiskt.

Utan att vara rasist så jo, de representerar antagligen alla zigenare. Eller ok, någon promille kanske sköter sig men då kallar man dem ändå inte för zigenare :va
Det spelar ingen roll hur mycket ickerasist jag kallar mig själv, men zigenare är och förblir alltid ett jävla pack i mina ögon och hittills har jag inte blivit motbevisad.
Ok, jag har träffat en "vettig" zigenare som svor över sina "landsmän" som alltid stal och levde jävlar. Han själv gick på socialbidrag och fusklagade samtidigt skitbilar som han krängde till dumma svenssons. Så han var ju också en äkta zigenare även om han själv inte ansåg det då han inte snattade.

Utan att vara rasist så jo, de representerar antagligen alla zigenare. Eller ok, någon promille kanske sköter sig men då kallar man dem ändå inte för zigenare :va
Det spelar ingen roll hur mycket ickerasist jag kallar mig själv, men zigenare är och förblir alltid ett jävla pack i mina ögon och hittills har jag inte blivit motbevisad.
Ok, jag har träffat en "vettig" zigenare som svor över sina "landsmän" som alltid stal och levde jävlar. Han själv gick på socialbidrag och fusklagade samtidigt skitbilar som han krängde till dumma svenssons. Så han var ju också en äkta zigenare även om han själv inte ansåg det då han inte snattade.

Kanske stämmer. Jag har heller aldrig blivit motbevisad.

Zigenarna, cirkusfolket, är orsaken till att lösdriveri är olagligt :hihi

Neiii :hördu 111111!!!! De hetter resande nu!!!!000000

Resandefolken är dom som förr kallades Tattare. Zigenare vill nu bli kallade Romer.

Läste artikeln och blev inte riktigt klok på vad lagen ska innebära. Kastar man ut alla kriminella invandrare? Snatteri och fortkörning inräknat?

Bra fråga! Straff har ju inte riktigt en avskräckande effekt på impulsstyrda våldsdåd. Det fungerar däremot i viss mån mot de stora slipsklädda banditerna som lurar staten och dig och mig på miljonbelopp.
Impulsstyrda våldsdåd. Du menar sådana där invandrargäng går omkring och söker efter lämpliga offer att knacka ner? Eller när de tänder eld på byggnader eller bilar och sedan organiserar sig med sten för att kasta mot brandmän och poliser som kommer till platsen? Eller tänker du kanske på när de låser in en flicka, våldtar och misshandlar henne med jämna mellanrum och sedan säljer henne vidare till olika män?

Impulsstyrda våldsdåd. Du menar sådana där invandrargäng går omkring och söker efter lämpliga offer att knacka ner? Eller när de tänder eld på byggnader eller bilar och sedan organiserar sig med sten för att kasta mot brandmän och poliser som kommer till platsen? Eller tänker du kanske på när de låser in en flicka, våldtar och misshandlar henne med jämna mellanrum och sedan säljer henne vidare till olika män?

Hmmm, just det där med att kasta sten på räddningstjänsten: Har nordbor gjort något sådant nån gång eller är det bara våra nysvenskars påhitt?

Vidrig människohatande attityd i denna tråd ...

Tänk om man skulle avrätta alla som kör för fort? Det är ungefär så ni resonerar.

Vad babblar du om då? :confused:
Ska man inte utvisa kriminella? :va De ska alltså stanna då antar jag, de som inte har skyddsskäl alltså.

Ni som firar nyheten kan betänka att det inte berör dem som riskerar förföljelse tyvärr, och det påstår de väl alla att de gör nu för tiden? :(

Vad babblar du om då? :confused:
Ska man inte utvisa kriminella? :va De ska alltså stanna då antar jag, de som inte har skyddsskäl alltså.

Ni som firar nyheten kan betänka att det inte berör dem som riskerar förföljelse tyvärr, och det påstår de väl alla att de gör nu för tiden? :(

Så är det väl redan, det var väl nyss något as som skulle ha varit utvisad för längesedan, men som hållit sig undan, som kulturberikade en svensk tjej och följden blev att han fick stanna?

Jag minns inte vilket av dom nyliga fallen det var, men det går säkert att gräva fram

Hmmm, just det där med att kasta sten på räddningstjänsten: Har nordbor gjort något sådant nån gång eller är det bara våra nysvenskars påhitt?

Var det hela började vet jag inte, men en kvalificerad gissning skulle kunna vara upploppen i förorterna till Paris som sedan spred sig vidare till andra franska städer som t ex Marseille för ett par år sedan. Fenomenet har sedan spridit sig till andra Europeiska storstäder allt eftersom.

Här är ett aktuellt fall där man tänker utvisa en person som uppgivit fel namn och ursprungsland när han först sökte asyl här.

1

Källa: http://cityskane.se/ läs PDF tidningen under datum; 2010-12-01

Back