Schweiz kastar ut kriminella invandrare.

Jag drar en parallell:

Jag blir KreNGt i Sverige, väljer att utvandra/invandra till Irak/Afghanistan/Iran/valfritt land.

Jag börjar begå brott, säga på TV att jag ska mörda folk (laserturken), gå med i gäng, sälja knark, mörda, lemlesta osv...

Tror ni jag får stanna kvar i landet efter 4 år i ett rum med satellit-TV, bättre mat än skolbarnen och "rehabilitering". Nä, jag skulle antingen bli ihjälslagen eller satt i en källare till jag dör.

Kommer man hit och får chansen att starta ett nytt liv (vilket jag anser att man skall få) så ska man fanimej sköta sig, annars blir det one way ticket hem igen! Inga samvetskval där alls. Addera lite språktest på det så är jag nöjd.

Go Schweiz!

Vidrig människohatande attityd i denna tråd ...

Tänk om man skulle avrätta alla som kör för fort? Det är ungefär så ni resonerar.

Nä, inte alls.

Resonemanget är att man ska sköta sig om man får sitt livs chans i ett land som Sverige. Resonemanget är att man inte skall börja begå brott utan lära sig språket, söka jobb och sköta sig. Är det för mycket begärt?

Last edited:
Så här står det på migrationsverkets hemsida:

"Uppehållstillståndet kan återkallas

Ditt permanenta uppehållstillstånd kan återkallas om du flyttar från Sverige. Det kan också återkallas om du:

uppgivit falsk identitet
ägnat dig åt brottslig verksamhet
medvetet utelämnat information eller lämnat felaktiga uppgifter, som varit av betydelse för uppehållstillståndet.

Detta gäller även om det gått flera år sedan du fick uppehållstillstånd."

Tänk om man skulle avrätta alla som kör för fort? Det är ungefär så ni resonerar.

Nu är du ju löjlig.

Är man med i leken får man fan leken tåla. Hur mänskligt är det att bli intagen till ett land och sedan leva rövare med att misshandla oskyldiga på stan och våldta kvinnor. DET är inte humant! Pack med brist av hjärnceller, empati och respekt kan lika gärna fara och flyga.

Så här står det på migrationsverkets hemsida:

"Uppehållstillståndet kan återkallas

Ditt permanenta uppehållstillstånd kan återkallas om du flyttar från Sverige. Det kan också återkallas om du:

uppgivit falsk identitet
ägnat dig åt brottslig verksamhet
medvetet utelämnat information eller lämnat felaktiga uppgifter, som varit av betydelse för uppehållstillståndet.

Detta gäller även om det gått flera år sedan du fick uppehållstillstånd."

Det är väl ungefär som att man kan bli fälld för att tanka mp3-filer.. Inte hänt en kotte

Last edited:

Ja, det var verkligen en bra liknelse :)

Jag misstänker att detta gäller återfallsförbrytare och inte såna som har snattat på Ica en gång i sitt liv.
Jag önskar att vi kunde göra likadant med ALLA återfallsförbrytare, svenska eller inte svenska. Men man måste ju börja någonstans och varför inte ta de som har missbrukat svenska folkets välvilja?
Det där med en ö är ju inte så jävla dum idé, det har ju visat sig fungera tidigare.

Vi borde alltså göra om Afrika till en "fängelseö" och detta sker ju enklast genom att bara muta första bästa diktator i valfritt "land" i Afrika.
Påskön var det första som dök upp i mitt huvud då den geografiskt sett ligger väldigt bra till mitt ute i havet. Men Chile blir nog inte så glada men Afrika lär väl ingen bekymra sig över misstänker jag...

Nu är du ju löjlig.

Är man med i leken får man fan leken tåla. Hur mänskligt är det att bli intagen till ett land och sedan leva rövare med att misshandla oskyldiga på stan och våldta kvinnor. DET är inte humant! Pack med brist av hjärnceller, empati och respekt kan lika gärna fara och flyga.

Ingen normalt funtad människa tycker om akten våldtäkt oavsett var utövaren är född. Tyvärr finns våldtäkter bland alla etniciteter och enda sättet att bli kvitt dem är att utvisa alla män. Att en extrem minoritet av alla invandrare våldtar kvinnor är självklart ett problem - ett lika stort problem som att svenskfödda män våldtar kvinnor.

Givetvis ska gärningen våldtäkt straffas hårt, men oavsett födelseplats ska svenska medborgare straffas med samma villkor.

Last edited:
Nu är du ju löjlig.

Jag vet inte om han är löjlig om man lägger in att skicka tillbaka folk som riskerar tortyr eller dödsdom i ekvationen. Givetvis är detta en personlig reflektion som du inte behöver vara enig i men min hållning är att inte skicka tillbaka någon om den risken finns.

Om du sedan är intresserad av att minska brottsligheten så vet vi ju rätt mycket om vad som påverkar den både på individ- och samhällsnivå. Vi kan ju låta det styra insatserna eller så kan vi låta en massa högljudda personer på internet avgöra vad vi ska göra.

Får fan hoppas att det smittar av sig, det här har jag ju förespråkat länge!

Jag vet inte om han är löjlig om man lägger in att skicka tillbaka folk som riskerar tortyr eller dödsdom i ekvationen.
Tycker du att vi ska ha folk här som begår grova brott trots att man då riskerar utvisning till tortyr eller dödsdom? Jag menar, om inte det räcker för att avskräcka vederbörande, vad avskräcker då?

Kanon! Det finns ingen anlednig att sitta och betala för en massa invandrare som begått brott.
Ut me dom!
Det kanske t om blir lite mer plats i fängelsen så att vi kan låta svenska brottslingar få lite mer kännbara straff.

Tycker du att vi ska ha folk här som begår grova brott trots att man då riskerar utvisning till tortyr eller dödsdom? Jag menar, om inte det räcker för att avskräcka vederbörande, vad avskräcker då?

Bra fråga! Straff har ju inte riktigt en avskräckande effekt på impulsstyrda våldsdåd. Det fungerar däremot i viss mån mot de stora slipsklädda banditerna som lurar staten och dig och mig på miljonbelopp.

Jag vet inte om han är löjlig om man lägger in att skicka tillbaka folk som riskerar tortyr eller dödsdom i ekvationen. Givetvis är detta en personlig reflektion som du inte behöver vara enig i men min hållning är att inte skicka tillbaka någon om den risken finns.

Likväl borde du i så fall (med samma resonemang) anse att om risken finns för att en icke-medborgare begår ett brott där en medborgare skadas, skall man hellre låta bli att släppa in personen i landet från första början, eller kanske snarare mellanmjölksmodellen; när risken finns att det sker igen.

Varför utsätta medborgarna för ökade risker, räcker det inte med de vi redan har? :va

Varför utsätta medborgarna för ökade risker, räcker det inte med de vi redan har? :va

Om man hårddrar det där uttalandet skulle vi inte få skaffa barn, för det skapar också risker. :va

Givetvis är inte allt 100% perfekt med invandring och det finns en negativ sida men det är något vi helt enkelt får på köpet och får stävja så gott det går.

Om man hårddrar det där uttalandet skulle vi inte få skaffa barn, för det skapar också risker. :va

Givetvis är inte allt 100% perfekt med invandring och det finns en negativ sida men det är något vi helt enkelt får på köpet och får stävja så gott det går.

Jag tycker att det är ett bra sätt att stävja fortsatt brottslighet att skicka tillbaka dom som uppenbarligen inte är nöjd med att matas med silversked av svenska staten, utan stjäl en guldsked istället.

Dom kan gott återgå till att äta med träsked i sitt forna hemland.

Då kan vi släppa in andra skötsamma individer istället, och erbjuda dom att låna silverskeden ett tag istället.

"Schweiz folkomröstningsinstitut har fått mycket kritik av andra regeringar i Europa, som menar att folket ofta har fel åsikter i frågor om till exempel minareter och invandring. "

Är det inte lite intressant att folket i ett land, dvs landet självt "har fel" om hur man vill ha det i sitt eget land? En liten tanke bara... :va

Är det inte lite intressant att folket i ett land, dvs landet självt "har fel" om hur man vill ha det i sitt eget land? En liten tanke bara... :va

Det är själva grundpelaren i parlamentarism; att man har sakkunniga utbildade representanter istället för att befolkningen ska sätta sig in i varje enskild sakfråga och rösta.

Då kan vi släppa in andra skötsamma individer istället, och erbjuda dom att låna silverskeden ett tag istället.

Typ så ja, hellre 10 som inte begår brott än 1 som gör det. En kriminell "belastar" gissningsvis staten mer än 3 som inte är det? Ju fler vi kan hjälpa dess bättre, eller hur?

Om det sen är "rättvist" eller inte att återsända en individ till en potentiell risk på grund av att densamme är det, så tja. Finns det nån rättvisa är väl detta en rätt ok form.

Back