Schumacher ...

Att han var så pass snabb på MC som han ändå var tycker jag är både förvånande och imponerande. Inte förvånande att han kan utan mer att han vågar.

Vad det gäller pengar så finns det väl ingen toppidrottsman som är riktigt trollrik som donerat så mycket pengar till olika stödorganisationer som MS.
Man uppskatter att han skänkt över 10 miljoner USD ur egen ficka.

Ddet här som nu är på gång handlar inte om pengar, det handlar om att han är inte färdig för pension ännu. Han vill känna tävlingskicken ännu en gång och mäta sig med de bästa. Tror jag.

Shumacher d.ä. är säkert sugen på att tävla igen, men mest sugna på hans återkomst är sannolikt Bernie och FOM.

Att han var så pass snabb på MC som han ändå var tycker jag är både förvånande och imponerande. Inte förvånande att han kan utan mer att han vågar.

Vad det gäller pengar så finns det väl ingen toppidrottsman som är riktigt trollrik som donerat så mycket pengar till olika stödorganisationer som MS.
Man uppskatter att han skänkt över 10 miljoner USD ur egen ficka.

Ddet här som nu är på gång handlar inte om pengar, det handlar om att han är inte färdig för pension ännu. Han vill känna tävlingskicken ännu en gång och mäta sig med de bästa. Tror jag.
Det är väl som med Gunde Svan, Kamprad, Wallenberg mfl, dom kunde ha pensionerat sig för måååånga år sen, men dom hade inte kommit dit har kommit om dom inte hade haft den glöden, och den går inte att stänga av bara för att man har blivit ekonomiskt oberoende. Posa är väl undantaget, isracing blir man nog inte speciellt rik på, iaf inte monetärt.

Med tanke på alla skandalerna som omgivit F1 senare tid samt den ekonomiska kris som inneburit att flera team kastat in handduken behöver nog sporten M Shumacher mer än någonsin. Hur det än går för honom kommer nog intresset att öka för F1. Har väldigt svårt att se att han kommer att göra bort sig. Han är nog precis lika snabb som han alltid varit. Glömmer inte den uppåkning han gjorde i sitt sista race 2006. Övriga startfältet får nog se upp.

Personligen tyckte jag att F1 blev tråkigt under de år Schumacher dominerade sporten med sina världsmästartitlar.

Bästa racingchauffören på 4 hjul genom tiderna:yoparty:yoparty

Mr E

Nepp du glömde Häkkinen... eller glöm förmelgubbarna!

Ari Vatanen!:yoparty Greatest driver ever!

Visst e Skomakarn en av de bästa förarna någonsin, men dock så har jag svårt för att han är en sådan "diva"... Han krävde att få träna på banan i Race of champions, han vågade inte ens köra ett uselt varv i Top Gear när han gästade dem i förra säsongen!:glömdet bara för att inte verka vara en "svag" förare,

Hoppas han vågar bjuda på sig själv mera i F1 framöver

Nepp du glömde Häkkinen... eller glöm förmelgubbarna!

Ari Vatanen!:yoparty Greatest driver ever!

Visst e Skomakarn en av de bästa förarna någonsin, men dock så har jag svårt för att han är en sådan "diva"... Han krävde att få träna på banan i Race of champions, han vågade inte ens köra ett uselt varv i Top Gear när han gästade dem i förra säsongen!:glömdet bara för att inte verka vara en "svag" förare,

Hoppas han vågar bjuda på sig själv mera i F1 framöver

Ingen Kimi,ingen F1,tyvärr F1 dog efter Kimis frånvaro...

Dags att vakna...
Schumi is The Stig.

absolut inte, Shumi var gäst i TopGear, han är INTE the STIG. avledningsmanöver som vanligt från TopGear BBX..

mmmm håller med där, Kimi har man följt ända från starten i F1 och nu är det hur trist som helst:mad: får börja kolla på rally istället!

näe Kimi är inte F1, Hakkinen var F1. Kimi är inte i närheten av samma status och talang som Hakkinen.

Last edited:
kanon att schumi gör comeback......
funderar starkt på att skaffa viasat motor inför nästa säsong,helt klart....
dom 2 största profilerna i formel 1 är michael schumacher och nigel mansell.
snacka om vinnarskallar båda 2:D

Man kan debattera hur länge som helst om vem som är bäst eller "mest F1", det beror nog mest på hur gammal man är. Själv har Jag inte sett ett F1 race med glädje sedan Ayrton Senna dog -94.

Man kan debattera hur länge som helst om vem som är bäst eller "mest F1", det beror nog mest på hur gammal man är. Själv har Jag inte sett ett F1 race med glädje sedan Ayrton Senna dog -94.

visst var Senna jävligt bra, men de känns som att han blivit lite väl glorifierad bara för att han dog....

Ja jag håller rallyåkarna högre än banåkarna när det gäller 4 hjul.
Ari Vatanen hör till dem som varit bland de bästa :tummenupp

Denna är gammal men väldigt sevärd:
http://www.youtube.com/watch?v=aKjEMA6kYmQ
Duktigare att köra ja, mer självmordsbenägna ja :hihi I synnerhet på Pikes Peak :näsblod Men som publiksport är rally rätt tråkigt. De vrålar till lite då och då och flyger förbi en bil, men man har dålig koll på hur de går osv. Då är banracing mycket intressantare när man ser kampen i realtid :tummenupp

Ja jag håller rallyåkarna högre än banåkarna när det gäller 4 hjul.
Ari Vatanen hör till dem som varit bland de bästa :tummenupp

Denna är gammal men väldigt sevärd:
http://www.youtube.com/watch?v=aKjEMA6kYmQ

Håller med, Vatanen är riktigt grym.
Dock är detta de mest minnesvärda bilderna på honom och hans 405a (från 0.58):
[YOUTUBE-ID]9yd0Fis9DeE[/YOUTUBE-ID]
Efter att ha sett dom TV-bilderna som 10-åring så ligger Jan de Rooy rätt högt på min lista.

Last edited:
Kan listan verkligen se annorlunda ut!! :D
:krama

tsss

ronnie1974_big.jpg

Tror nog att det kan bli intressant med Schumi´s comeback, för det lär krävas kontinuerlig träning och fokus för att hålla sig i topp vilket han har missat och då lär det bli fighter värda att nämnas... känns som att de år han varit borta har gjort att han förlorat minst 2-3år till bara för att han inte hållt sig ajour med just F1träningen.

Tror nog att det kan bli intressant med Schumi´s comeback, för det lär krävas kontinuerlig träning och fokus för att hålla sig i topp vilket han har missat och då lär det bli fighter värda att nämnas... känns som att de år han varit borta har gjort att han förlorat minst 2-3år till bara för att han inte hållt sig ajour med just F1träningen.

sen ska du inte förglömma att när han slutade så var han nog lite "less" de var inte roligt, nu är han sugen igen, å tycker man att de är kul å ger allt så kan mycket hända... bästa insperationen är att man tycker det är kul.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien