Schumacher ...

Håller med, Vatanen är riktigt grym.
Dock är detta de mest minnesvärda bilderna på honom och hans 405a (från 0.58):
[YOUTUBE-ID]9yd0Fis9DeE[/YOUTUBE-ID]
Efter att ha sett dom TV-bilderna som 10-åring så ligger Jan de Rooy rätt högt på min lista.

Gillade spoolupen på Peugeoten.

Tyvärr så finns inte Dee Roy med längre dog för några år sen i Dakarrallyt.
De värsta lastbilarna hade ju runt 1000 pållar, 2 takts dieselmotorer i Perlini eller vad de nu heter.

Ja jag håller rallyåkarna högre än banåkarna när det gäller 4 hjul.
Ari Vatanen hör till dem som varit bland de bästa :tummenupp

Denna är gammal men väldigt sevärd:
http://www.youtube.com/watch?v=aKjEMA6kYmQ

Har sett den videon åtskilliga gånger. Grym!

Har i dagarna kollat tillbaka på gamla klipp från grupp B epoken. Det är ett sant nöje att se rallyförarna framföra sina bilar på olika underlag i under olika förhållanden.

En sevärd dokumentär ligger ute på YouTube i sju delar:
Too Fast To Race - Group B Rally Documentary

Kolla 6.17 och framåt i videon. Ett under att inte fler olyckor inträffade med publiken.

[YOUTUBE-ID]14MkKzawSOA&NR=1[/YOUTUBE-ID]

Ferrari-bossen Motezemolo verkar inte helt överlycklig över detta. "Det är inte den Michael jag känner, det måste vara en tvillingbror som ser och heter detsamma. Den Michael jag känner lovade att han skulle avsluta sin F1-karriär hos Ferrari. Så detta måste vara någon annan."

:D

Själv blev jag superglad när jag läste att han blev klar för comeback igår. Det finns bara en som Schumacher och det kommer han att bevisa nästa år. Vilken kanonsäsong vi kommer att få i F1:)

Att Schumi skulle vara gammal, jo tjena, människan är en av tidernas bästa förare och har en fysik vi andra bara kan drömma om.

Weee:banana
Kunde inte sagt det bättre själv:tummenupp:Bugar

Mjaaa ja vet inte om jag kan hålla med om att schumi är så jäkla bäst som en del av er vill påskinna.
jag är villig att hålla med herrn som nämde race of champions. ett jippo där till på köpet schumi har fått pisk av våran egen ekström iallfall 2 gånger..:tummenupp

Mjaaa ja vet inte om jag kan hålla med om att schumi är så jäkla bäst som en del av er vill påskinna.

Nej, han var ju inte så överlägsen. Tittar man historiskt så inser man ju ganska fort att han bara var en medelmåtta som hade lite flax..

Most drivers' titles
Longest reign as champion
Most wins (40 more than his nearest rival, Alain Prost)
Most pole positions
Most wins in a single season
Most successive wins in a season
Most second places
Most fastest race laps
Most races led
Most laps in the lead
Most points
Most points in a season
Most successive seasons with a win
Most podiums
Most wins at the same grand prix
Most wins from pole position
Most hat-tricks
Most successive races in the points
Most successive podiums
Entire season of podium finishes: Schumacher is the only driver to do it (2002)
Biggest winning points margin
Fastest title

Kan du komma på något rekord, av ens lite substans, som killen inte har?

Nej, han var ju inte så överlägsen. Tittar man historiskt så inser man ju ganska fort att han bara var en medelmåtta som hade lite flax..

Kan du komma på något rekord, av ens lite substans, som killen inte har?

mjaaa.. killen är dysk... räcker inte det för att diska honom :D

Schumi är INTE "The Stig" då "The Stig" själv råkade
försäga sig att han är den hemlige varför han var mycket
nära att få sparken av produktionsbolaget - det hela med
Schumi var att skoja bort det hela vilket dom onekligen
lyckats med om man läser vad vissa skriver i denna tråd!! :krama

Sök på nätet så finner ni mer info där!! :tummenupp

inte för att jag inte håller med dig. men.....som nyteknik skulle sagt.

Har du källa på det ..:D

Last edited:
Alltså, inte för att vara sån men det KAN eventuellt vara så att 'The Stig' är ett antal olika personer. Kanske. Vem vet, är ju så där hyfsat praktiskt med tanke på att han mest alltid bara är The Stig.

Att det INTE är Schumacher kan vi nog alla vara överens om dock.

Tror nog att det kan bli intressant med Schumi´s comeback, för det lär krävas kontinuerlig träning och fokus för att hålla sig i topp vilket han har missat och då lär det bli fighter värda att nämnas... känns som att de år han varit borta har gjort att han förlorat minst 2-3år till bara för att han inte hållt sig ajour med just F1träningen.

glöm inte att han har fortsatt köra formel 1 på ferrari´s testbana under dom 3 år han var borta så helt utan formel1 tränning är han inte

glöm inte att han har fortsatt köra formel 1 på ferrari´s testbana under dom 3 år han var borta så helt utan formel1 tränning är han inte

Sanning med modifikation... hade han hållt sig ajour med hela F1träningen så hade han klarat att ersätta Massa tidigare i år också.

Har du källa på det ..:D

TopGear är kända för att fula å luras omkring "the stig"
om du kollar eftertexten i avsnitten från förra sesongen där dem "avslöjar" the stig så ser du att Shumi är där som "Guest" å inte the stig....

så detta var ännu ett spratt TopGear spelade sina tittare. inte första gången.

Ben Collins är deras första "The stig" Ben var den med svart overall och hjälm.
den nya vita the stig är inte Ben.

Last edited:
Ben Collins är deras första "The stig" Ben var den med svart overall och hjälm.
den nya vita the stig är inte Ben.

Nja, Perrry McCarthy var den första stig (den svarte) men fick kicken/avgick när han avslöjade sig själv i sin bok 'flat out, flat broke'. sjukt läsvärd bok för övrigt. Collins är väl snarare aktuell i dikussionerna om den vite stig...

Sen angående huruvida schumi är the stig, så känns det inte helt otroligt att han var the stig i just det avsnittet. Kan tänka mig att Ferrari inte låter vem som helst köra FXX'en...

edit: nu läste jag artikeln också, känns nästan som att jag tog copy-paste på ett av styckena... =) jaja, men jag står fast vid vad jag skrev ovan.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...