Ron_Stoppable
Bannad
Hejsan! Jag har funderat lite över det här med schizofreni då jag själv ibland pga sömnbrist har svårt att hålla ifrån verklighet från drömmar.. Det är nog inte schizofren.. Men det var så jag kom in på det..
Ex:
Jag vaknar på morgonen o är assur på katten för att den har klöst mig i ansiktet så jag blöder...
Tills jag kom på att.. hmm OM katten hade gjort de så kanske jag skulle ha märken kvar!
Då till min fråga..
Det finns ju den som är schizofrena och tror sig har vänner som inte finns o liknande.. Antagligen nån annan del av hjärnan som styr det då så att dem inte är medvetna om att personen inte är verklig?
Men.. Det skulle jag vilja ha
Tänk så härligt o alltid ha en vän.. Även om man inte spelar poker med denne så tror man ju det?
Så jävla kul?
Eller är det jätte synd om den som är det? Isåfall varför? Dom lider nog inte av att ha vänner?
//
Ex:
Jag vaknar på morgonen o är assur på katten för att den har klöst mig i ansiktet så jag blöder...

Tills jag kom på att.. hmm OM katten hade gjort de så kanske jag skulle ha märken kvar!

Då till min fråga..
Det finns ju den som är schizofrena och tror sig har vänner som inte finns o liknande.. Antagligen nån annan del av hjärnan som styr det då så att dem inte är medvetna om att personen inte är verklig?
Men.. Det skulle jag vilja ha

Så jävla kul?

Eller är det jätte synd om den som är det? Isåfall varför? Dom lider nog inte av att ha vänner?
//