schizofren.. Kul?

Ron_Stoppable

Bannad
Gick med
12 May 2006
Hoj
r1
Hejsan! Jag har funderat lite över det här med schizofreni då jag själv ibland pga sömnbrist har svårt att hålla ifrån verklighet från drömmar.. Det är nog inte schizofren.. Men det var så jag kom in på det..

Ex:

Jag vaknar på morgonen o är assur på katten för att den har klöst mig i ansiktet så jag blöder... :mad:

Tills jag kom på att.. hmm OM katten hade gjort de så kanske jag skulle ha märken kvar! :3freak

Då till min fråga..

Det finns ju den som är schizofrena och tror sig har vänner som inte finns o liknande.. Antagligen nån annan del av hjärnan som styr det då så att dem inte är medvetna om att personen inte är verklig?

Men.. Det skulle jag vilja ha :D Tänk så härligt o alltid ha en vän.. Även om man inte spelar poker med denne så tror man ju det?

Så jävla kul? :tungan

Eller är det jätte synd om den som är det? Isåfall varför? Dom lider nog inte av att ha vänner?

//

Schizofreni är i alla fall inte det folk i allmänhet tror, alltså personlighetsklyvning eller dissociativ identitetsstörning.. Utan snarare det du säger dig uppleva, desorganiserat tänkande, vanföreställningar samt hallucinationer..

Om nån nu undrade.. :)

Hultan skrev:
2174788 Schizofreni är i alla fall inte det folk i allmänhet tror, alltså personlighetsklyvning eller dissociativ identitetsstörning.. Utan snarare det du säger dig uppleva, desorganiserat tänkande, vanföreställningar samt hallucinationer..

Så jag kan säga att jag är schizofren :yoparty :Bugar ?

Jag trodde faan de va att typ ha 2 personligheter.. eller kunn aha en låtsas vän.. Men det där är ganska facinerande.. Då så tänker hjärnan för 2? :S :3freak

Adde-Gbg skrev:
2174817 Du behöver än vän :fakta

Jag önskar mig det varje kväll...

Nej men seriöst.. Det händer ju att man sitter hemma på kvällar o ä ensam.. tyo sjuk o likn. skulle det nte vara underbart med en vän.. en snygg tjej som alltåd finns där för dig..? :rolleyes:

Hultan skrev:
2174788 Schizofreni är i alla fall inte det folk i allmänhet tror, alltså personlighetsklyvning eller dissociativ identitetsstörning.. Utan snarare det du säger dig uppleva, desorganiserat tänkande, vanföreställningar samt hallucinationer..

psykolog? :va

Hultan skrev:

Öhh så då är alla schizofrena ibland? Jaha bra då kan jag skylla det också. psyksjuk och taskig barndom.

Edit: glömde dålig svenska lärare. :näsblod

Ron_Stoppable skrev:
2174831 Jag önskar mig det varje kväll...

Nej men seriöst.. Det händer ju att man sitter hemma på kvällar o ä ensam.. tyo sjuk o likn. skulle det nte vara underbart med en vän.. en snygg tjej som alltåd finns där för dig..? :rolleyes:

hehe...leta upp än då :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...