SBK Assen

Har inte sett hur det gick till med däckbyten. Men reglerna säger att vid 3-minuters skylten ska däckvärmare av däcken. Det gäller även däcken i depån. Så ifall någon kommer in mitt i ett race så har däcken som man byter till stått utan värmare på sen 3-minuters skylten visats innan racets start.

Om det stämmer gick dom ut på iskalla däck. Då är en krasch förstås inte långt borta

Har inte sett hur det gick till med däckbyten. Men reglerna säger att vid 3-minuters skylten ska däckvärmare av däcken. Det gäller även däcken i depån. Så ifall någon kommer in mitt i ett race så har däcken som man byter till stått utan värmare på sen 3-minuters skylten visats innan racets start.

Menar du att de inte får ha värmare på under loppets gång? Det är ju fullkomligt tokigt!!!! För då ÄR ju däcken iskalla!

Menar du att de inte får ha värmare på under loppets gång? Det är ju fullkomligt tokigt!!!! För då ÄR ju däcken iskalla!

Samma regler gäller för oss med.
Du som kört "stcc", onk, EM mm borde väll veta om dessa regler? Förare har blivit diskade för denna regeln för att mekaniker glömt ta av däckvärmare på extrafälgar i depån för sent. Vid 3-minutersskylten ska ALLA däckvärmare av.

Samma regler gäller för oss med.
Du som kört "stcc", onk, EM mm borde väll veta om dessa regler? Förare har blivit diskade för denna regeln för att mekaniker glömt ta av däckvärmare på extrafälgar i depån för sent. Vid 3-minutersskylten ska ALLA däckvärmare av.

Ja... nu är det väl så att just den regeln inte sååååååå värst flitigt använts av mig; vi har ju aldrig behövt gå in och byta hjul mitt i racet!

Och det är ju en FULLSTÄNDIGT idiotisk regel! Den gör ju första varven livsfarliga!!!:3freak:fakta

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025