SBK Assen

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Har inte sett hur det gick till med däckbyten. Men reglerna säger att vid 3-minuters skylten ska däckvärmare av däcken. Det gäller även däcken i depån. Så ifall någon kommer in mitt i ett race så har däcken som man byter till stått utan värmare på sen 3-minuters skylten visats innan racets start.

Om det stämmer gick dom ut på iskalla däck. Då är en krasch förstås inte långt borta
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Har inte sett hur det gick till med däckbyten. Men reglerna säger att vid 3-minuters skylten ska däckvärmare av däcken. Det gäller även däcken i depån. Så ifall någon kommer in mitt i ett race så har däcken som man byter till stått utan värmare på sen 3-minuters skylten visats innan racets start.

Menar du att de inte får ha värmare på under loppets gång? Det är ju fullkomligt tokigt!!!! För då ÄR ju däcken iskalla!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Menar du att de inte får ha värmare på under loppets gång? Det är ju fullkomligt tokigt!!!! För då ÄR ju däcken iskalla!

Samma regler gäller för oss med.
Du som kört "stcc", onk, EM mm borde väll veta om dessa regler? Förare har blivit diskade för denna regeln för att mekaniker glömt ta av däckvärmare på extrafälgar i depån för sent. Vid 3-minutersskylten ska ALLA däckvärmare av.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Samma regler gäller för oss med.
Du som kört "stcc", onk, EM mm borde väll veta om dessa regler? Förare har blivit diskade för denna regeln för att mekaniker glömt ta av däckvärmare på extrafälgar i depån för sent. Vid 3-minutersskylten ska ALLA däckvärmare av.

Ja... nu är det väl så att just den regeln inte sååååååå värst flitigt använts av mig; vi har ju aldrig behövt gå in och byta hjul mitt i racet!

Och det är ju en FULLSTÄNDIGT idiotisk regel! Den gör ju första varven livsfarliga!!!:3freak:fakta
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top