Satans jävla skit hoj.....

MARCUS_CBR600

Zatyricon
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
-03 Aprilia RSV Mille
Nu har mitt batteri nästan expoderat igen. det är ett helt nytt batteri. Detta e andra gången som jag varit på långrunda och batteriet har överladdat sig eller nåt sånt. Nån som vet vad det kan vara för fel. det är noll stöm i det och när jag plockade ut skiten var den varm så att den inte gick att hålla i :mad:

MARCUS_CBR600 skrev:
Nu har mitt batteri nästan expoderat igen. det är ett helt nytt batteri. Detta e andra gången som jag varit på långrunda och batteriet har överladdat sig eller nåt sånt. Nån som vet vad det kan vara för fel. det är noll stöm i det och när jag plockade ut skiten var den varm så att den inte gick att hålla i :mad:

Vilken skit allså. Jag tror att det är nått elfel.

Kolla så att dendära laddningsregulatorn funkar som den ska.

naturligtvis är det en skithoj, framför allt när laddningsregulatorn är japansk.
ta och byt den så ska du se att det fungerar.
Varför kollade du inte den innan du satte i ett nytt batteri ?

om ett batteri går sönder brukar det finnas en anledning, är ganska smart att kolla upp varför innan man sätter in nya saker.... troligtvis är likriktaren trasig

Passa på att gå igenom kontakterna i sladdarna från generator och upp. Det finns en anledning att regulator/likriktare gick, och det kan bero på dåliga kontakter i dom banorna.

MARCUS_CBR600 skrev:

Hade själv samma promblem med min CRB600 och det var laddningsregulatorn..Kokade sönder 2 batterierar innan jag fick reda på felet :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT