Satans jävla skit hoj.....

MARCUS_CBR600

Zatyricon
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örkelljunga
Hoj
-03 Aprilia RSV Mille
Nu har mitt batteri nästan expoderat igen. det är ett helt nytt batteri. Detta e andra gången som jag varit på långrunda och batteriet har överladdat sig eller nåt sånt. Nån som vet vad det kan vara för fel. det är noll stöm i det och när jag plockade ut skiten var den varm så att den inte gick att hålla i :mad:
 
MARCUS_CBR600 skrev:
Nu har mitt batteri nästan expoderat igen. det är ett helt nytt batteri. Detta e andra gången som jag varit på långrunda och batteriet har överladdat sig eller nåt sånt. Nån som vet vad det kan vara för fel. det är noll stöm i det och när jag plockade ut skiten var den varm så att den inte gick att hålla i :mad:

Vilken skit allså. Jag tror att det är nått elfel.



Kolla så att dendära laddningsregulatorn funkar som den ska.
 
naturligtvis är det en skithoj, framför allt när laddningsregulatorn är japansk.
ta och byt den så ska du se att det fungerar.
Varför kollade du inte den innan du satte i ett nytt batteri ?
 
om ett batteri går sönder brukar det finnas en anledning, är ganska smart att kolla upp varför innan man sätter in nya saker.... troligtvis är likriktaren trasig
 
Passa på att gå igenom kontakterna i sladdarna från generator och upp. Det finns en anledning att regulator/likriktare gick, och det kan bero på dåliga kontakter i dom banorna.
 
MARCUS_CBR600 skrev:
Nu har mitt batteri nästan expoderat igen. det är ett helt nytt batteri. Detta e andra gången som jag varit på långrunda och batteriet har överladdat sig eller nåt sånt. Nån som vet vad det kan vara för fel. det är noll stöm i det och när jag plockade ut skiten var den varm så att den inte gick att hålla i :mad:

Hade själv samma promblem med min CRB600 och det var laddningsregulatorn..Kokade sönder 2 batterierar innan jag fick reda på felet :banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top