2170513
lappmögel skrev:
2170467 Min ambition var inte alls att påvisa för några var skåpet skulle stå..QUOTE]
Får en känsla av att lärarna, eller VV-gubbarna själva, såg dig med ett brölande slip-on på parkeringen.
Dom tänkte ungefär såhär: "Mellankort? Den hojen ser inte strypt ut...."
Och sen berättade lärarna sina synpunkter för VV-gubbarna. VV-gubbarna tyckte förmodligen oxå att det såg mystiskt (stöddigt) ut, och vips... Du fick kängan.
Lite ödmjukhet, och dom hade kanske gett dig chans att byta ut hojen? Man vet aldrig.
Sorry man, bättre lycka nästa gång.
(Jag körde upp i Borlänge som körskoleelev för ett par år sen. Blandat med privatister. Gick finemang, alla var trevliga. 2/3 klarade sig, typ. En stackare bromsade omkull sig på konbanan.)
Jo men nu är det ju faktiskt så att min cykel är enligt papprena strypt!!
Dessutom var inte körskoleläraren med i diskussionen överhuvudtaget, vidare anser jag inte att jag var otrevlig på något vis, ödmjukhet javisst men inte fjäsk! Diskussionen var lugn och behärskad, vi var inte på något vis osams, har den erfarenheten att otrevlighet kommer man inte långt på, så jag var nog ödmjuk så det räckte.
Zindelin skrev:
2170539 Jag har varit med om det där innan. Jag hade precis besiktigat hojen jag skulle köra upp med 1 vecka innan. Går till uppkörningen och de låter mig inte köra upp på grund av för lite mönster i framdäcket. Jag kan svära på att det var över 1 mm!
Skitsamma iaf, du fixar väl det på nästa uppkörning!
Absolut men på en annan cykel då, funderar på en Ural eller nåt sånt.