Satans helvetes djävla skit, så djävla less!!

lappmögel skrev:
2170430 Vad är det jag gjort som är klantigt??

Körskolehojar, jag var den enda privatisten där.
Att komma till en uppkörning med ett brölande slipon till att börja med. Hade du med reg-pappret och visade att det va rätt kw?

HanneZ skrev:
2170432 Att komma till en uppkörning med ett brölande slipon till att börja med. Hade du med reg-pappret och visade att det va rätt kw?

Jepp hade papprena med mig, dessutom visste jag inte att slipon var olagligt!! Det var det inte, enligt bilprovningen i alla fall, besiktigad med det. Brölandet är väl skapligt orelevant så länge Decibelen (ljudnivån) är rätt.

Men jag kan dock hålla med om att den cykeln ska jag inte köra upp på igen, blir nog inte direkt lättare då.

lappmögel skrev:
2170451 Jepp hade papprena med mig, dessutom visste jag inte att slipon var olagligt!! Det var det inte, enligt bilprovningen i alla fall, besiktigad med det. Brölandet är väl skapligt orelevant så länge Decibelen (ljudnivån) är rätt.

Men jag kan dock hålla med om att den cykeln ska jag inte köra upp på igen, blir nog inte direkt lättare då.
Så dom menade på att enbart ljuddämparen gjorde att den hade för hög effekt? Då borde du stått på dig för det är helt fel.

Faktum kvarstår att du skulle "visa dom där töntarna" var skåpet skulle stå. Då går det så här, tråkigt.

Skulle inte accepterat det beslutet.. Du borde ha krävt att få köra upp.. Ett slip-on ger ingen märkbar effektökning.. För övrigt är det inte upp till dem att avgöra så länge det står 25kw på pappret och hojfan är besiktad!

Har inget övers för vägverket, de är riktiga jubelidioter. Inte nog med de här skiten är de löjligt misstänksamma mot alla privatister som kör upp.. får säkert provision från körskolorna.. :4skrika

lappmögel skrev:
2170363 Skulle på uppkörning 08:15 idag fick inte ens köra upp.
Det hela började ju inte så bra: Kom dit i god tid körskoleeleverna var redan där, jag glider fram och morsar på lärarna och några elever där, då talar en lärare om för mig att där är jag minsann inte försäkrad, varpå jag frågar ska jag åka utanför området då eller? Ja gör det sägar han. Åker ut och snurrar lite på parkeringen och gasar lite extra så att mitt slipon åtmonstone skulle djävlas lite då det bara var symaskiner där, är lite irriterad på hans arroganta sätt. En stund senare dyker generaldirektörerna upp från VV. Jag åker dit och pratar lite med dom då kommer den första kommentaren "mm sporthoj morr" sen kommer stora släggan farande. Jag får INTE köra upp på min hoj för mycket KW! Till saken hör att jag frågat en som jobbar som inspektör på VV om det är OK att köra upp på den inga problem enligt han. Har även ringt till VV falun även de sa att det inte var några problem.
Åker därifrån lagom glad och ska beställa en ny tid direkt för de kunde inte tänka sig att vänta om jag försökt skaffa en annan cykel "Vi börjar 08:15" det var ju trots allt ca 10 till där men tydligen var det jag som skulle börja då eller?
Kommer hem ringer till VV då svarar människan att jag måste vänta ett dygn efter att jag kuggat, jag talade om att jag inte kuggat körde ju inte ens!
Hjäpte föga bara att ringa imorgon, lite synd då det är kö på tiderna.
Tjing Tjong häftigt värre försvann den Lelle träffen, kul va!!

Tråkigt när man inte ens får chansen.

Själv tog jag fel på dag när jag skulle ha uppkörning för mellan :hihi

HanneZ skrev:
2170455 Så dom menade på att enbart ljuddämparen gjorde att den hade för hög effekt? Då borde du stått på dig för det är helt fel.

Faktum kvarstår att du skulle "visa dom där töntarna" var skåpet skulle stå. Då går det så här, tråkigt.

Min ambition var inte alls att påvisa för några var skåpet skulle stå, jag vart lite lack på att de andra hade tillgång till konbanorna och jag fick inte ens vara på området. Vidare så kan jag tala om att ljuddämparen diskuterades inte överhuvudtaget där. Visst kunde jag skruvat av sliponet innan men jag trodde i min enfald att om den är besiktigad med det så är det ok vid en uppkörning. Kom dock ihåg att detta med min övning på parkeringen var ca 10 min innan VV gubbarna dök upp vid flygfältet. De gjorde nog rätt enligt deras paragrafer, det jag retar mig på är den lokala körskolelärarens attityd + det faktum att jag ringt till VV och frågat två gånger om den är ok att köra upp på, känner mig liksom lite lurad, dels på pengarna men framförallt på planerade aktiviteter. Bara för att förtydliga jag stod INTE och tokgasade!!

kräv pengarna tillbaka, MINST!

dom måste ju ha gjort fel när dom nekade dig en chans att ens försöka ta kortet utan att lämna en vettig anledning!

Pengarna hoppas jag verkligen att du får tillbaka.
Sen tror jag inte de hade spelat någon roll, om du lyckats övertala dom att få köra upp så kan man ge sig fan på att dom skulle kugga dig för minsta lilla skit sak bara för att visa "så går det" eller "rätt åt dig"! :mad:

lappmögel skrev:
2170467 Min ambition var inte alls att påvisa för några var skåpet skulle stå, jag vart lite lack på att de andra hade tillgång till konbanorna och jag fick inte ens vara på området. Vidare så kan jag tala om att ljuddämparen diskuterades inte överhuvudtaget där. Visst kunde jag skruvat av sliponet innan men jag trodde i min enfald att om den är besiktigad med det så är det ok vid en uppkörning. Kom dock ihåg att detta med min övning på parkeringen var ca 10 min innan VV gubbarna dök upp vid flygfältet. De gjorde nog rätt enligt deras paragrafer, det jag retar mig på är den lokala körskolelärarens attityd + det faktum att jag ringt till VV och frågat två gånger om den är ok att köra upp på, känner mig liksom lite lurad, dels på pengarna men framförallt på planerade aktiviteter. Bara för att förtydliga jag stod INTE och tokgasade!!
Vad va det som fick dom att påstå att du hade för mkt kw då?

lappmögel skrev:
2170467 Min ambition var inte alls att påvisa för några var skåpet skulle stå..QUOTE]

Får en känsla av att lärarna, eller VV-gubbarna själva, såg dig med ett brölande slip-on på parkeringen.

Dom tänkte ungefär såhär: "Mellankort? Den hojen ser inte strypt ut...."

Och sen berättade lärarna sina synpunkter för VV-gubbarna. VV-gubbarna tyckte förmodligen oxå att det såg mystiskt (stöddigt) ut, och vips... Du fick kängan.

Lite ödmjukhet, och dom hade kanske gett dig chans att byta ut hojen? Man vet aldrig.

Sorry man, bättre lycka nästa gång.

(Jag körde upp i Borlänge som körskoleelev för ett par år sen. Blandat med privatister. Gick finemang, alla var trevliga. 2/3 klarade sig, typ. En stackare bromsade omkull sig på konbanan.)

Jag har varit med om det där innan. Jag hade precis besiktigat hojen jag skulle köra upp med 1 vecka innan. Går till uppkörningen och de låter mig inte köra upp på grund av för lite mönster i framdäcket. Jag kan svära på att det var över 1 mm!

Skitsamma iaf, du fixar väl det på nästa uppkörning!

FTW skrev:
2170513
lappmögel skrev:
2170467 Min ambition var inte alls att påvisa för några var skåpet skulle stå..QUOTE]

Får en känsla av att lärarna, eller VV-gubbarna själva, såg dig med ett brölande slip-on på parkeringen.

Dom tänkte ungefär såhär: "Mellankort? Den hojen ser inte strypt ut...."

Och sen berättade lärarna sina synpunkter för VV-gubbarna. VV-gubbarna tyckte förmodligen oxå att det såg mystiskt (stöddigt) ut, och vips... Du fick kängan.

Lite ödmjukhet, och dom hade kanske gett dig chans att byta ut hojen? Man vet aldrig.

Sorry man, bättre lycka nästa gång.

(Jag körde upp i Borlänge som körskoleelev för ett par år sen. Blandat med privatister. Gick finemang, alla var trevliga. 2/3 klarade sig, typ. En stackare bromsade omkull sig på konbanan.)

Jo men nu är det ju faktiskt så att min cykel är enligt papprena strypt!!
Dessutom var inte körskoleläraren med i diskussionen överhuvudtaget, vidare anser jag inte att jag var otrevlig på något vis, ödmjukhet javisst men inte fjäsk! Diskussionen var lugn och behärskad, vi var inte på något vis osams, har den erfarenheten att otrevlighet kommer man inte långt på, så jag var nog ödmjuk så det räckte.

Zindelin skrev:
2170539 Jag har varit med om det där innan. Jag hade precis besiktigat hojen jag skulle köra upp med 1 vecka innan. Går till uppkörningen och de låter mig inte köra upp på grund av för lite mönster i framdäcket. Jag kan svära på att det var över 1 mm!

Skitsamma iaf, du fixar väl det på nästa uppkörning!

Absolut men på en annan cykel då, funderar på en Ural eller nåt sånt.

Tråkigt när liknande händer. Kolla upp alla regler och ha papper redo så att du kan visa på att du har rätt om de börjar argumentera nästa gång också.

lappmögel skrev:
2170542

Ha ha.. oj det var att ta i :hihi

Äh. Shit happens. Du verkar ha en okej inställning ändå, uppkörningsförrättaren kanske hade en dålig dag.

På dom igen bara..

Oj, drygt... jaga som fan, så finns det säkert återbud att få, det fick jag, efter bara en vecka!! Men ligg på och ring, Jag fick köra 10 mil för uppkörningen men det var det värt...

Jag körde också upp på sporthoj, GSXR750 -97 och VV-killarna var hur trevliga som helst, bara imponerade av att jag körde den typen av hoj... de var dock noga med att alla papper var ok, kan tilllägga att jag körde för "tung", alltså utan begränsning...

Är din hoj strypt och laglig? Då skulle du inte ha accepterat ett nej pga av sliponet... var det bara det? inget i historien som vi missat? Verkar konstigt... som tidigare skrivit, slipon ger ju ingen märkbar effekthöjning...

Ut och ragga återbud...

:tummenupp

Vore jag du skulle jag åtminstone göra en anmälan mot den person som viftade bort dig. Det är ju för fasen professionella tjänstemän vi snackar om, då ska de inte bete sig på detta viset.
Att en privatist får det mycket svårare än en person som kör via körskola, det är inget nytt. Så har det alltid varit säger min pappa som har varit bil- och mc-lärare sen han gick ut skolan vid 22 års ålder.
Jag körde upp privat både på bil och mc och båda gångerna upplevde jag det som att jag gjorde fel. När jag körde för b-kort fick jag göra hela jävla listan, en uppkörning som skulle ta ca 20 minuter slutade på 50 minuter.
Mc-kortet så körde vi 4 stycken totalt i E-tuna och jag var enda privatisten. Jag fick göra samma saker som de andra men jag fick börja alla moment och uppkörningsmannen var allmänt hård. Helt ok enligt mig då en privatist troligtvis inte är lika fullärd som en via körskola.
Om du har papper på att hojen är strypt samt påställd, försäkrad samt godkänd vid besiktning så finns det ingenting som kan hindra dig från en uppkörning. Iofs kan de anmärka på din säkerhets-utrustning, men inget annat.

Dee_cati skrev:
2170698
Om du har papper på att hojen är strypt samt påställd, försäkrad samt godkänd vid besiktning så finns det ingenting som kan hindra dig från en uppkörning. Iofs kan de anmärka på din säkerhets-utrustning, men inget annat.

håller med...

lappmögel skrev:
2170542 Jo men nu är det ju faktiskt så att min cykel är enligt papprena strypt!!
Dessutom var inte körskoleläraren med i diskussionen överhuvudtaget, vidare anser jag inte att jag var otrevlig på något vis, ödmjukhet javisst men inte fjäsk! Diskussionen var lugn och behärskad, vi var inte på något vis osams, har den erfarenheten att otrevlighet kommer man inte långt på, så jag var nog ödmjuk så det räckte.

Enligt papprena strypt :va om dom upptäcker att den går bra mer än 25kw gjorde dom väl rätt :confused: dock bör dom bevisa saken oxo

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti