Sanningsforumet Aftonbladet sätter betyg på filmen Torque

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag föll till föga och såg filmen Torque på datorn häromdagen. Den var faktiskt så spännande att jag kände mig manad att börja stryka min tvätt (väldigt manligt). Det var nämligen mer intressant än filmen.

Aftonbladet däremot gillar Torque. De tycker att tågscenen var riktigt häftig.

Jag har bara en liten fråga:
Vad fasiken rökte de på innan de såg filmen? Jag vill ha lite för att få en så totalt verklighetsfrånvänd uppfattning om livet och bra saker.....

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,463405,00.html

Kvaliteten är slående hög: "Skådisarna lyckas också med balansakten att göra sina stereo typa karaktärer med viss humor och självdistans och ser ut att njuta av leken."

Reflektioner:

Varför inte "på högsta växeln"?
Behöver man inte kunna skriva för att bli journalist? Eller, ja, skriva recensioner i en av Sveriges mest kända tidningar iaf.

"musik videor"
"action scener"
"stereo typa karaktärer"

FFS! :kocko

Edit: Grattis McB, du har vunnit en ny Mercedes. :tungan

Har ej sett den men många säger Biker Boyz framstår som Oscar-film i relation till Torque.

Den fick 2.8 av 10 på imdb.....jag struntar nog i den

Aftonbladet,Expressen,,,,kan bara konstatera som vanligt....5% av det som skrivs är sant,resten påhittat,sakfel av det grövsta samt, fantasi,ojjj

Last edited:
Zigge skrev:
Reflektioner:

Varför inte "på högsta växeln"?
Behöver man inte kunna skriva för att bli journalist? Eller, ja, skriva recensioner i en av Sveriges mest kända tidningar iaf.

"musik videor"
"action scener"
"stereo typa karaktärer"

FFS! :kocko

Edit: Grattis McB, du har vunnit en ny Mercedes. :tungan

Mailat och gnällt... :D

Freppa skrev:
Jag föll till föga och såg filmen Torque på datorn häromdagen. Den var faktiskt så spännande att jag kände mig manad att börja stryka min tvätt (väldigt manligt). Det var nämligen mer intressant än filmen.

Aftonbladet däremot gillar Torque. De tycker att tågscenen var riktigt häftig.

Jag har bara en liten fråga:
Vad fasiken rökte de på innan de såg filmen? Jag vill ha lite för att få en så totalt verklighetsfrånvänd uppfattning om livet och bra saker.....

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,463405,00.html
Fast den är väl inte sämre än Driven? Det måste vara omöjligt.

Ni som inte har sett den: Se den! ... Det är inte lätt att göra en film så fruktansvärt dålig. Krävs mer än tur.

Torque var en av de sämsta filmerna jag sett i hela mitt liv. Det räcker med att se en minut för att inse det. De sk. animationerna är så fruktansvärt dåliga att Lady & Lufsen på julafton framstår som verkliga. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... :3freak

Sågningen i Filmkrönikan (av killen som får mig att se välstajlad ut) var den hårdaste jag har hört. Fantastiskt kul..

Såg Torque häromdagen å kan bara instämma med föregående talare.. den e råkass helt enkelt :fakta
Nån som kan tipsa om nån hojfilm som faktiskt är värd å se?

Creeed skrev:
Såg Torque häromdagen å kan bara instämma med föregående talare.. den e råkass helt enkelt :fakta
Nån som kan tipsa om nån hojfilm som faktiskt är värd å se?
En gammal kultrulle som Mad Max eller Easy Rider är aldrig fel..

Silwer skrev:
sånna här filmer är roande för oinsatta helt enkelt, vi andra kommer alltid att irritera oss på dem.

Men man behöver ju inte vara MC åkare eller insatt för att inse att det är orealistisk smörja. Det räcker ju med vanligt förnuft.

Fast det är klart nutidsmänniskan verkar sorgligt nog ofta sakna hjärna...

Chrille skrev:
Sågningen i Filmkrönikan (av killen som får mig att se välstajlad ut) var den hårdaste jag har hört. Fantastiskt kul..

Ooooh var det han Sugulf eller vafan han heter. Han med hårfästet nedanför ögonbrynen. Gah vad heter han, Royne..nä, Simon? Äh

eisbaer skrev:
Ooooh var det han Sugulf eller vafan han heter. Han med hårfästet nedanför ögonbrynen. Gah vad heter han, Royne..nä, Simon? Äh
Orvar, hans polisonger är inte att leka med.

Är artikeln i Aftonbladet skriven av en praktikant eller nåt?

eisbaer skrev:
Pratar vi om den långhåriga lodisen som tidigare var på ZTV?
Han är bra. :tummenupp

Saxat från filmkrönikan:

"Ställd bredvid Torque- på högsta växel är The Fast & the Furious ett mästerverk. Men det vore orättvist att jämföra Torque med andra spelfilmer.
Jag har sett reklamfilmer med mer utvecklade karaktärer
Rockvideos med bättre skådespelarinsatser
TV-spel med snyggare specialeffekter
Ärligt talat har jag ätit bananer med högre intelligens"

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4671&a=163967

Negern på bilden i artikeln. Är det han som skjutsar Brittan i "toxic"?
Väldigt lik, Swedie visste väl vad han hetter och allt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT