Sann tragik....

Miss_Orchidee skrev:
jag tror att det finns ett smaband mellan pengar och förlusten av hjärnceller.......... :D
Får intrycket av att det är nån som är lite avundsjuk på dessa "brats".

Jag hade gärna haft "deras" liv.

Pinky skrev:
Får intrycket av att det är nån som är lite avundsjuk på dessa "brats".

Jag hade gärna haft "deras" liv.
Skitbra att få allt serverat på silverfat och åka räkmatta genom livet. Tills den dag man möter verkligheten och vill stå på egna ben :rolleyes:

De är bortskämda slynglar som lever i en låtsasvärld, inget att vara avundsjuk på.

mb skrev:
...och en kille som kollade på armbandsur för 200 lakan. De kunde ta in klockor för 3,5 mille med, tyckte han i kassan. Tom värre än McB :hihi

Tror säkert ett gatubarn från Bangladesh tycker du är dum i huvudet som lägger 500:- på en klocka.

Markus skrev:
Tror säkert ett gatubarn från Bangladesh tycker du är dum i huvudet som lägger 500:- på en klocka.
Jag använder inte armbandsur :brinnerup

Har två urgamla veckarklockor för en 50-lapp styck gömda bakom gardinerna.

3-2 :tungan

Pengar betyder i övrigt inte särskilt mycket för mig. Jag lever hur bra som helst på en normallön.

mb skrev:
Skitbra att få allt serverat på silverfat och åka räkmatta genom livet. Tills den dag man möter verkligheten och vill stå på egna ben :rolleyes:

De är bortskämda slynglar som lever i en låtsasvärld, inget att vara avundsjuk på.

Det går nog att ha rätt roligt i den låtsasvärlden.

korvgubbe skrev:
Jag blir illa berörd. Vemodig inombords.. Slå på femman NU.. Dolce Vita!

För ett par år sedan visade man en dokumentär om några "överklass" ungdomar där de själva gav en inblick i sina liv och avslöjade sin tro till sin egen framtid på TV3. Dolce Vita påminner lite om det programet i sitt upplägg. De är säkert båda inspirerade av utländska förlagor från brittisk och amerikansk tv.

Det bestående intrycken jag fick av det enda avsnitt av Dolce Vita jag sett är inte det överflöde av glitter och glamour som man försökte förmedla, utan det osäkra intryck deltagarna gav. De såg inte ut att vara särskilt lyckliga människor. Samma intyck fick jag av den dokumentär jag såg för ett par år sedan.

Undra vad de tycker om sitt deltagande när de fått lite distans och mer erfarenhet av livet och om de delar samma värderingar då som nu?

//Harm

Harmon Rabb skrev:
De såg inte ut att vara särskilt lyckliga människor.
Det kan inte bara vara så att de helt enkelt inte är lyckliga människor? Jag tror inte att de är lyckliga, så jag vidhåller att jag inte skulle vilja gå i deras skor. Sen är min personliga åsikt att det är trist att vissa människor ska födas med extremt stora ekonomiska möjligheter samtidigt som så många andra föds in i ekonomiskt svaga och/eller asociala hem och är dömda på förhand.

Kom att tänka på det här inneuttrycket som sprider sig inom landet och internationellt som en löpeld, nämligen "den svenska avundsjuken". Först så irriterade jag mig bara på det eftersom jag inte förstod vad det betydde, men nu börjar mönstret utkristallisera sig. Det är inte så att vi svenskar är särskilt avundsjuka av oss, men däremot så ser vi inte automatiskt upp till någon bara för att den har mycket pengar, så som de t.ex. gör i usa. Bratsen blev sura för att pengar inte kan köpa respekt på samma sätt i sverige som i andra länder och därmed myntade de uttrycket "den svenska avundsjukan".

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back