San Marinos GP

Nu är vi offtopic och får vandra in på meccanosidan innan Sege eller en moderator kommer och sätter en snigel på ögat på oss! ;)

Eller så deltager vi i den pajkastningen här inne....

För nöjes skull föreslår jag att vi väljer en sida var och gräver ned oss i skyttegravarna. I egenskap av Leg. blåtaktstaliban måste jag kasta mina pajer på Sandstream och Valmers samt hylla den enda värdige mästaren (TM)...

HUKA ER!

Och om någon missade det så är jag ironisk och har inget otalt med varken valmers eller sandstream

Finns det någon källa/länk till ovan citerade kommentarer?

/Mackan

Jag läste det här

Jag tror Rossi får ta och skaffa skägg och helikopterplatta snart.
Unhappy Rossi calls for rule changes

By Michele Lostia and Pablo Elizalde Monday, September 3rd 2007, 10:14 GMT
Valentino Rossi has again hit out at this year's tyre regulations, claiming only Ducati are enjoying this year's rules.
:
In my opinion everything went very well, because the MotoGP show was incredible, and when things go well someone will always try to ruin it.
Fel, Paul Denning och Suzuki beklagar sig inte heller. Undrar om Kawasaki eller Tech3 gör det?
Klart att "one-off tyre" killen gillade som det var in the good ol' days när han satt med alla trumf på hand. Höll han snällt igen då för sportens goda och lät det vara spännande in i sista race:t? :va Stoner fick inte Rossis däck ifjor.

Last edited:
ja, fy tusan vilken kass kille Rossi är,
7 VM-titlar bara på att glida på en räkmacka, usch usch usch!

Förresten är alla världsmästare skitkassa utom han som vann förra året, kanske, och all unga talanger är fula, otrevliga och obildade. Tur att sporten har er så det blir nån rätsida på den och inte bara en massa glädje och spänning.

Vilken löjlig överdrift det var då! Var i forumet utläser man att Rossi varit dålig? Att han inte är värd sin titlar? Att han inte fullständigt dominerat vissa år? Men det betyder inte nödvändigtvis att han för alltid kommer att göra det, eller berättigar till att vara primadonnan.
Balenserar gärna upp med att uttalande ifrån en annan storhet, Ago:
"We can’t forget Valentino Rossi. He is a multi-time world champion and we must remember that. When Valentino has the package he can still win, no problem."

Ang Rossis uttalande i valmers inlägg.
Varför finns bränsleregeln?
Tänker du på volymen eller att det ska finnas minst en liter kvar?
Det sistnämnda måste ju vara för eventuell provtagning och volymen är väl för att hålla nere effekten.

Inte så svårt att förstå att Rossi är frustrerad. Både Michelin och Yamaha ligger efter men att skylla allt på Michelin (så som jag tolkar hans olika uttalanden) känns inte rättvist. Hade han haft lite mer fart i sin M1:a hade han vunnit första racet i Qatar tex.

Inte så svårt att förstå att Rossi är frustrerad. Både Michelin och Yamaha ligger efter men att skylla allt på Michelin (så som jag tolkar hans olika uttalanden) känns inte rättvist. Hade han haft lite mer fart i sin M1:a hade han vunnit första racet i Qatar tex.
1:an och 4:an i sammandraget kör på Bridgestone, 2:an och 3:an på Michelin.
Honda som kör på bägge fabrikaten har plockat fler poäng på Michelin, på 13 körda race har det varit en Michelinskodd Honda som varit den bäst placerade rödvingen hela 9 ggr.
Räknar man om tabellen utan Stoners resultat så hade en Michelinskodd hoj vunnit 8 av 13 ggr. Inte så dålig statistik då det finns fler hojar med Bridgestone än Michelin.

Bridgestone är bra men det är Stoner som gör skillnaden, min åsikt.

Last edited:
Det sistnämnda måste ju vara för eventuell provtagning och volymen är väl för att hålla nere effekten.
.

Tänkte på volymbegränsningen.
Jag kan inte se någon poäng med att ha en sån regel.

Är väl rätt självklart att ingen vill starta med 5 liter mer än någon annan.

Eller så deltager vi i den pajkastningen här inne....

För nöjes skull föreslår jag att vi väljer en sida var och gräver ned oss i skyttegravarna. I egenskap av Leg. blåtaktstaliban måste jag kasta mina pajer på Sandstream och Valmers samt hylla den enda värdige mästaren (TM)...

HUKA ER!

Och om någon missade det så är jag ironisk och har inget otalt med varken valmers eller sandstream

JODÅ! Det har du!!
Men du förklär dina intrikata smädelser i humorförpackning så de inte kommer åt dig - din orm!!
:D
This means war! Take NO prisoners!
JAg har mat och ammo för ett världskrig här... ;)

Ha ha! :cdevil

Innerst inne VET du ju att Prins Valiant och Enter Sandman har rätt!
4-taktare ÄR bäst. På allt. Särskilt nya. Ju nyare desto bättre.
Helst minst 990cc ska de ha oxå.
Tvåtaktare vet man ju hur DE är... det är bara att lyssna på "The annoying thing" så får man med hela repertoaren av ett normalåk på bana.

Tjing! Baaaap! (missad växel och när nästa far i är det den o/ö-kända 9:an - som man inte trodde fanns) varvid motorn går ner på ett varvtal som får en tändkula att framstå som en nitrospeedad modellmotor!

Såna är de! - Tvåtaktarna!
Det har jag läst på SH.com

Vasäjelunulå! Vavava?
;)

Last edited:
Ibland är motogpnews.com bara för klockrena! :D

http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=914

Let’s review the facts of the weekend, which, as most middle-aged, R6 riding Rossi fans would tell you, was a big conspiracy against the gangly loser.

Fact 1: The race was run the wrong way round, ruining Rossi’s advantage, and handing it to Stoner due to the Coriolis Force*

Fact 2: The rain on Friday was caused by a Bridgestone rain-making machine, aimed at ruining Rossi’s chance of getting some more time with his new engine. If he had had that session, his engine would’ve broken in warm-up and Rossi would in.

Fact 3: The rain also made the hero’s hair go extra frizzy, meaning he was losing up to 8km\h down the start finish straight

Fact 4: Everyone at Ducati and Bridgestone are poo-poo heads. Especially Stoner (that fact was given to us by Capirossi).

-----------------------------------------------------------------------

So, Stoner can win the Championship in Portugal and Rossi is moaning that he may quit. Thought he did already.

Last edited:
Upfront, well, that was that. As always, Stoner was awesome and kept the wick wound up, didn’t fall off and win. Again. It was an excellent display of boring racing. He wasn’t available for comment after the race as he had to go and watch a NASCAR race.

:hihi

RDP takes out the Repsols, goes back to his garage, looks at camera and gives us the wink and thumbs up. Classic Frenchy.

Jag förstår mig inte på den svettiga fransmannen.

En annan sak, varfår åker han utan underställ (bar överkropp)?! o_O

RdP

Bar överkropp!
Jag tror de beror på att han egentligen är en Rockstjärna!,innerst inne!
och som alla vet så kör alla :yoparty me bar överkropp!:tungan

..

I GP är miniminivån man ska ha kvar 2,5dl bränsle, för att kunna ta sina tester efter passen. Är inte riktigt samma regler där som tex vi har hemma i Sweden. :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra