San marinos GP. Misano World Circuit Marco Simoncelli. 11-13/9 2020.

Alla fyra yammor i Q2 så kina-rör-turbon verkar funka. :hihi
Och vilket varv av Bagnia! :Bugar

Och Pol klotar på FP3.
 
Jag vill passa på att skriva såhär på lördagsmorgon att förra veckan så var jag iväg och kunde inte kolla något motogp live och jag saknade verkligen att dela inlägg och tankar med er! Ni gör det så mycket bättre!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Sjukt vad spännande kvalen har blivit!
Grymt av Vinales!
Synd om Bagnia som missar första sub 1:31 på 3dm grönt...
 
Synd för Bagnia, gissar 9-10 plats imorgon för poleman Vinales.
 
Undrar hur det går för den Sopslute i morgon....
Ett helt rimligt senario är ju att Topgun inte klarar hålla tempot,Pol går omkull,Kvarten går omkull.
Binder håller nog inte hela vägen helller.
Miller,Bagnaia,Morbidelli och den Sopslute som gör upp:fyllisar
 
Undrar hur det går för den Sopslute i morgon....
Ett helt rimligt senario är ju att Topgun inte klarar hålla tempot,Pol går omkull,Kvarten går omkull.
Binder håller nog inte hela vägen helller.
Miller,Bagnaia,Morbidelli och den Sopslute som gör upp:fyllisar

Glöm inte Mir! :fakta
 
Glöm inte Mir! :fakta

Word! :)
Jag har alltid sett Rins som Suzuki #1 men vete f-n om man inte får plocka in Mir där istället.
Vet att Rins är skadad men tror Mir har en god chans till mästerskapet.
 
Nån som vet vem pol viftade surt mot efter sin avåkning i FP3?
Har svårt och se vem som skulle ha stört honom, ingen som var i närheten direkt.
Kanske hojen han var sur på som fick sig en viftning:va
 
Nån som vet vem pol viftade surt mot efter sin avåkning i FP3?
Har svårt och se vem som skulle ha stört honom, ingen som var i närheten direkt.
Kanske hojen han var sur på som fick sig en viftning:va

Det kändes lite som han var sur på sig själv.
 
Word! :)
Jag har alltid sett Rins som Suzuki #1 men vete f-n om man inte får plocka in Mir där istället.
Vet att Rins är skadad men tror Mir har en god chans till mästerskapet.

Tittar man på tiderna han matade ur sig på fp4 så ska man bli förvånad om hans resultat är sämre än förra veckan, min gissning är att han kan sätta sitt snabbaste varv på något av de sista på racet lika gärna som de första.

Verkar ha träffat rätt nu, eller så passar banlayouten honom extra bra. :tummenupp
 
Tittar man på tiderna han matade ur sig på fp4 så ska man bli förvånad om hans resultat är sämre än förra veckan, min gissning är att han kan sätta sitt snabbaste varv på något av de sista på racet lika gärna som de första.

Verkar ha träffat rätt nu, eller så passar banlayouten honom extra bra. :tummenupp


Mir verkar ha det där "race smarta" också.
Det där som är så svårt att sätta fingret på men gör att han får ut det mesta av materialet och tar sig till högt i resultat-listan. :tummenupp
 
Dovizioso är jämnheten själv och han klotar väldigt sällan men ska det bli en titel i år
(vilket skulle vara kul att se) så kan han inte fortsätta kvala som endast fjärde bästa Ducati som idag.

Han säger det till och med själv att jämnheten inte kommer vinna honom mästerskapet.
Det behövs mer fart, men då ökar ju givetvis riskerna. Svår balansgång det där.
 
Dovizioso är jämnheten själv och han klotar väldigt sällan men ska det bli en titel i år
(vilket skulle vara kul att se) så kan han inte fortsätta kvala som endast fjärde bästa Ducati som idag.

Han säger det till och med själv att jämnheten inte kommer vinna honom mästerskapet.
Det behövs mer fart, men då ökar ju givetvis riskerna. Svår balansgång det där.

Med efter allt som varit, kan ens Dovi ge 100%?
Jag gissar att Dovi är en av de mest lojala på gridden.
Men någonstans , kanske tom i det undermedvetna, kan han köra för fullt? :va
 
Last edited:
Dovizioso är jämnheten själv och han klotar väldigt sällan men ska det bli en titel i år
(vilket skulle vara kul att se) så kan han inte fortsätta kvala som endast fjärde bästa Ducati som idag.

Han säger det till och med själv att jämnheten inte kommer vinna honom mästerskapet.
Det behövs mer fart, men då ökar ju givetvis riskerna. Svår balansgång det där.

Jo, viljan att riska att klota på träning för att hitta gränsen avtar med åldern, i race däremot kör han garanterat 100% men det hjälper ju inte om han safear på träningarna så han inte hittar problemen förrän då...

Är där tror jag MMs största fördel finns, han pushar materialet hela tiden så när det är race är hans 100% betydligt "högre" än de övrigas.
 
Med efter allt som varit, kan ens Dovi ge 100%?
Jag gissar att Dovi är en av de mest lojala på gridden.
Men någonstans , kanske tom i det undermedvetna, kan han köra för fullt? :va

Absolut en av de mest lojala och hans stil både på och av banan är nog det jag gillar mest.
Han hetsar aldrig upp sig eller ger sig in i dispyter i media.


Jo, viljan att riska att klota på träning för att hitta gränsen avtar med åldern, i race däremot kör han garanterat 100% men det hjälper ju inte om han safear på träningarna så han inte hittar problemen förrän då...

Är där tror jag MMs största fördel finns, han pushar materialet hela tiden så när det är race är hans 100% betydligt "högre" än de övrigas.

Kanske en klyscha men det kan ju kanske bero på att han är farsa nu, Dovi. Var det Niki Lauda som sa något liknande att man tappar en tiondel eller två på banan för varje barn man skaffar.
Det där undermedvetna som Kratoz nämner.

Är där tror jag MMs största fördel finns, han pushar materialet hela tiden så när det är race är hans 100% betydligt "högre" än de övrigas.

Det är det som ska bli det mest intressanta tycker jag med hans annalkande comeback.
Kommer det finnas en spärr långt inne i huvet som triggar en säkerhetsimpuls, ungefär
som Dovizioso kanske har, eller går Marc för fullt som vanligt?

Vad vet jag, jag bara spekulerar hemma i trygga soffan och har ingen aning hur dom tänker i 350+ km/h :D
 
Roligt att höra kommentatorerna slå knut på tungan när dom ska säga Husqvarna. :D

Edit: Och nu vann alla vår favorit Fenati på en Hussk-warna. :)
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top