Samsung SGH-E700....

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Någon som har haft samma telefon och haft några problem med den.
Skriver inte in vad jag har haft för problem så får vi se om ni som har/har haft en har samma problem som mej.
4 st polare har nämligen haft samma issues med den, känns lite surt att lägga 4795 för en mobil som håller strax över ½år.

Blev även rekommenderad av en bekant som jobbar på Euronics i stan att ringa till samsung då han visste att det va mycket problem med 700:an.
Han sa att det bara va att tjata på dom så skulle man få en ny, så jag ringde. Men kombinationen av en dryg kille som inte ville ge sej och att jag är lite mjäkig gjorde att jag fick ge mej! :huvet

mjukis skrev:
Någon som har haft samma telefon och haft några problem med den.
Skriver inte in vad jag har haft för problem så får vi se om ni som har/har haft en har samma problem som mej.
4 st polare har nämligen haft samma issues med den, känns lite surt att lägga 4795 för en mobil som håller strax över ½år.

Blev även rekommenderad av en bekant som jobbar på Euronics i stan att ringa till samsung då han visste att det va mycket problem med 700:an.
Han sa att det bara va att tjata på dom så skulle man få en ny, så jag ringde. Men kombinationen av en dryg kille som inte ville ge sej och att jag är lite mjäkig gjorde att jag fick ge mej! :huvet

Låt den gå fram och tillbaka på rep så får du häva köpet efter två försök.

Min displey gick sönder, alla funktioner fungerade fortfarande men skärmen var ljus som attans! Sen så gick det inte att ta kort med den heller, när man gick in i kamera mode så blev skärmen helt vit...

Men dom bytte ut displeyen på garantin, sen dess har den funkat :tomten

sweborn skrev:
Låt den gå fram och tillbaka på rep så får du häva köpet efter två försök.

Efter tredje gången för samma fel får man reklamera telefonen. Köpet hävs bara om butiken är snäll:mattias

tvålen skrev:
Min displey gick sönder, alla funktioner fungerade fortfarande men skärmen var ljus som attans! Sen så gick det inte att ta kort med den heller, när man gick in i kamera mode så blev skärmen helt vit...

Exakt samma skit! Värsta skräptelefon helvetet! Lacka hårt på den idag så ja sprang iväg o köpte en K-700... hoppas den är bättre..

Gixxer-Anders skrev:
Ser inte problemet. Du har väl garanti? Lämna in skiten bara..

Grejen är den att ja lämna in luren på iordninggörning, fick tillbaka skiten där dom säger att den är fuktskadad = garantin gäller inte... :kocko

Santo skrev:
Efter tredje gången för samma fel får man reklamera telefonen. Köpet hävs bara om butiken är snäll:mattias

Så det är bara att skicka in telefon igen och igen dårå? Så ska ja kunna reklamera den? Hur ska man bäst gå tillväga då?

tvålen skrev:

Så e min av å till me... men då har ja haft den i "spikfickan" i ett år *lol* :hihi

det måste vara samma fel 3 gånger för att man ska få en ny. Och för att påpeka så är det inte butikerna som bestämmer det, det är tillverkaren och i det här fallet samsung :)

/Annicka

Se till att det verkligen är en fuktskada. Som det är nu verkar många butiker låta säga det för att man själv inte kan kolla det bra utan att plocka isär telefonen.
Vår verkstad skickar med bild tillbaka på de fuktskadade delar tillsammans med IMEI-numret så det inte går att missta att det verkligen är den telefonen som är skadad.
Hoppas du får lite klarhet i det.

Fixxxer skrev:
Se till att det verkligen är en fuktskada. Som det är nu verkar många butiker låta säga det för att man själv inte kan kolla det bra utan att plocka isär telefonen.
Vår verkstad skickar med bild tillbaka på de fuktskadade delar tillsammans med IMEI-numret så det inte går att missta att det verkligen är den telefonen som är skadad.
Hoppas du får lite klarhet i det.

Jag har viss vana med elektriska prylar, (pluggar el).
Jag mekade upp telefonen och konstaterade att vissa kretsar var väldigt oxiderade, ett litet motstånd hade tom hoppat av från sin plats.
Tycker att en krets ska hålla för vanlig luftfuktighet och inte ramla sönder efter ett halvår!!! Anser att det är skitkomponenter i denna lur!
Grejen är att jag har ju faktiskt inte sprungit omkring med telefonen i regn eller liknande, så jag fattar inte hur en telefon för nästan 5000 inte ska hålla för vanlig fukt i ett halvår!!

tvålen skrev:

Detta fel har jag på min oxå!
Hur många års garanti är det? 1 eller 2?

tvålen skrev:
Min displey gick sönder, alla funktioner fungerade fortfarande men skärmen var ljus som attans! Sen så gick det inte att ta kort med den heller, när man gick in i kamera mode så blev skärmen helt vit..
min blev åso sån

tvålen skrev:

Exakt samma på min... + att de va flera stycken som sa att dom inte kunde svara på mina sms utan göra "nya" varje gång dom skulle svara... shitmobile

Jobbar som säljare åt vodafone, o vi brukar avråda från hela 700-serien!

Säger bara Sony Ericsson!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...