Samsung SGH-E700....

mjukis skrev:
Jag har viss vana med elektriska prylar, (pluggar el).
Jag mekade upp telefonen och konstaterade att vissa kretsar var väldigt oxiderade, ett litet motstånd hade tom hoppat av från sin plats.
Tycker att en krets ska hålla för vanlig luftfuktighet och inte ramla sönder efter ett halvår!!! Anser att det är skitkomponenter i denna lur!
Grejen är att jag har ju faktiskt inte sprungit omkring med telefonen i regn eller liknande, så jag fattar inte hur en telefon för nästan 5000 inte ska hålla för vanlig fukt i ett halvår!!

Samsung är väl inte direkt kända hos oss att vara jordens bästa telefoner. Tyvärr har flera kunder sagt att de typ haft telefonen i fickan inne i badrummet när de duschat och kläderna har varit i det rummet, innerfickan när det regnat. Så visst kan fukten krypa jäkligt långt in.

Jag har haft flera SonyEricsson och inte en enda har gått sönder, vare sig av att jag tappat dem, haft dem med överallt och dessutom faktiskt glömt en ute i regnet en gång.

4795:- för något som inte håller 1½ år?

Det låter som om det är något ovanligt? Men i vilket fall som helst har du en 12 månaders löpande nygaranti från butiken du köpt den. Efter 1år kan du i princip slänga mobilen då du måste bevia att det varit fel på telefonen frrån början. Vilket är mer än lätt framför allt om du är lite "mjäkig" som du skriver.

Om telefonen är fuktskadad kan du bara glömma stålarna och telefonen direkt. Har aldrig varit med om att någon skulle blivit ersatt för detta. Tyvärr...

Min display blev också skum. Garantin hade gått ut men fick den lagad gratis ändå.. Fick höra att det som hänt min display var ett standardfel, vilket man märker tydligt om man ser inläggen här.

Nyheter
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey