Samma däck bak/fram

Det behöver inte vara samma märke. Sedan är det väl kanske en smaksak/känsla beroende på hur du använder din hoj. Men du kan absolut blanda märken. Lycka till.:)
 
Detta borde funka skitbra :hojsmilie
mc08.jpg


skämt åsido. Det föregående person sa låter vettigt :)
 
Det behöver inte vara samma märke. Sedan är det väl kanske en smaksak/känsla beroende på hur du använder din hoj. Men du kan absolut blanda märken. Lycka till.:)

Att blanda märken funkar bra om du bara väljer samma typ av däck. Du skall dock INTE blanda användningsområde.

Du skall inte ha ett gatdäck på ena fälgen och ett bandäck på den andra eftersom det är helt olika profiler på däcken. När du då lutar ner hojen så kommer det ena däcken att ge en viss feedback och det andra en helt annan. Visst det funkar men du kommer att tycka att hojen känns vag och konstig.
 
Att blanda märken funkar bra om du bara väljer samma typ av däck. Du skall dock INTE blanda användningsområde.

Du skall inte ha ett gatdäck på ena fälgen och ett bandäck på den andra eftersom det är helt olika profiler på däcken. När du då lutar ner hojen så kommer det ena däcken att ge en viss feedback och det andra en helt annan. Visst det funkar men du kommer att tycka att hojen känns vag och konstig.



Jo jag vet det, därav "beroende på hur du anv. din hoj"
men han som skapade frågeställningen kanske inte bor på banan..
Men tack för inputen!
:)
 
Jag kör bara gata. Däcken ska sitta på en zx6-r och fram sitter det ett battalax 014. Men dom är rätt dyra så tänkte köpa ett pilot sport eller nått bak så spar man några hundralappar. är ju sport däck båda två
 
Jo jag vet det, därav "beroende på hur du anv. din hoj"
men han som skapade frågeställningen kanske inte bor på banan..
Men tack för inputen!
:)

Jo du skriver precis det men jag tycker att det behövdes förtydligas lite:).
Men det är väldigt många som inte "bor på banan" som köper till exempel beggade racedäck för att köra gata. Dessutom är det väldigt många som köper nya racedäck för att de tror att det ger bättre fäste på gatan.
Oavsett vad man gör och vilken däcksfilosofie man har så skall man inte blanda användningsområde på däcken. Man skall heller inte sätta på bredare, eller smalare däck än vad fälgbredden medger. Resten är ju en smaksak:tummenupp
 
Jag kör bara gata. Däcken ska sitta på en zx6-r och fram sitter det ett battalax 014. Men dom är rätt dyra så tänkte köpa ett pilot sport eller nått bak så spar man några hundralappar. är ju sport däck båda två

Mmmm, men Battlax BT-014 är ett däck som togs fram under senare delen av bronsåldern och räknades som ett sportdäck då. Idag är det väl mer ett sporttouringdäck... Michelins Pilot serie är ju betydligt nyare konstruktioner och har bland annat vassare profiler vilket gör att jag tror, TROR alltså:) att du kan känna lite konstigheter.
 
Jag hade bytt bägge däcken framför allt om framdäcket kommer från bronsåldern :D köp 2 Maxxis presa sport så kommer du billigt undan!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top