Samlingstråden

Vet inte om det räknas eftersom att det inte är något materiellt, men har börjat "samla" på besökta länder. Är uppe i 26 nu. Inte så imponerande kanske men det är skoj att besöka ny länder :)

Då man var mellan 16 och 21 år samlades det på cd-skivor, mest metal. Hann komma upp i ca 650st. Har ungefär 500st kvar nu.

Efter det tog filmsamlandet över. Osäker på hur många jag har nu men det bör vara någonstans mellan 6-700st. Har bromsat lite med inköpen nu, det blir mest lite finare/exklusivare utgåvor när jag handlar. Finns några bilder på instagram.

Samlade på muggar när jag var yngre. Slutade vid 14 bast något sådant. För någon månad sedan rensade föräldrarna vinden inför en stundande flytt och hittade alla muggar igen. Tror det var runt 100 stycken. Vad fan ska jag göra med 100 udda muggar?

Samlade på muggar när jag var yngre. Slutade vid 14 bast något sådant. För någon månad sedan rensade föräldrarna vinden inför en stundande flytt och hittade alla muggar igen. Tror det var runt 100 stycken. Vad fan ska jag göra med 100 udda muggar?

Bjuda in halva SH på kafferep.

Mina samlingar är små, men ska väl förhoppningsvis bli större med tiden... Men de mer konkreta samlingsobjekten, sakerna jag räknar som samlingar och som jag gärna vill köpa fler av, är blankvapen och blåslampor. Även om jag skulle vilja köpa fler ångmaskiner också kan jag inte riktigt räkna den enda jag har som en samling... :D

Mina samlingar är små, men ska väl förhoppningsvis bli större med tiden... Men de mer konkreta samlingsobjekten, sakerna jag räknar som samlingar och som jag gärna vill köpa fler av, är blankvapen och blåslampor. Även om jag skulle vilja köpa fler ångmaskiner också kan jag inte riktigt räkna den enda jag har som en samling... :D

Haha. Blåslampor är ju en lite udda grej att samla på. Läste nyligen om nån snubbe som samlade på srit/campingkök. Han hade fler än 100..... :)

Haha. Blåslampor är ju en lite udda grej att samla på. Läste nyligen om nån snubbe som samlade på srit/campingkök. Han hade fler än 100..... :)

Haha, ja... Jag har inte riktigt så många, bara typ 11-12 stycken eller så... :D Men jag tycker att de är vackra att se på, de finaste och blankaste har jag stående på en byrå som prydnader. Har själv bytt läderpackningar i samtliga så alla ska vara i fungerande skick, men jag har inte testat alla då en del är oanvända gamla original som jag gärna vill behålla i otänt skick. En har till och med kvar sin gamla instruktionslapp. Instruktioner i vilka ord som "skola" används i meningen "ska":D Den sistnämnda blåslampan har jag inte bytt packningar på av samma skäl, men otroligt nog är den fortfarande tät. Antagligen har originalpackningen undgått att torka ut tack vare att den aldrig varit i kontakt med bensin... Jag tycker att det är roliga gamla prylar iallafall :)

Haha, ja... Jag har inte riktigt så många, bara typ 11-12 stycken eller så... :D Men jag tycker att de är vackra att se på, de finaste och blankaste har jag stående på en byrå som prydnader. Har själv bytt läderpackningar i samtliga så alla ska vara i fungerande skick, men jag har inte testat alla då en del är oanvända gamla original som jag gärna vill behålla i otänt skick. En har till och med kvar sin gamla instruktionslapp. Instruktioner i vilka ord som "skola" används i meningen "ska":D Den sistnämnda blåslampan har jag inte bytt packningar på av samma skäl, men otroligt nog är den fortfarande tät. Antagligen har originalpackningen undgått att torka ut tack vare att den aldrig varit i kontakt med bensin... Jag tycker att det är roliga gamla prylar iallafall :)
Lädret brukar komma igång om det får lite fotogen, bara det inte spruckit.

Själv brukar jag ta ett av köken med ut på nyårsaftons morgon och koka korv i någon glänta. Mycket förnöjsamt att lyssna på vrålet från ett kök i den bistra kylan.

Lädret brukar komma igång om det får lite fotogen, bara det inte spruckit.

Själv brukar jag ta ett av köken med ut på nyårsaftons morgon och koka korv i någon glänta. Mycket förnöjsamt att lyssna på vrålet från ett kök i den bistra kylan.
Det låter inte fel alls:tummenupp

Jag tar fram någon av mina lite då och då och bara drar igång den en liten stund. Känna dofterna, höra vrålet, se lågan fladdra... Det är fridfullt :) Sen så har jag en "modern" blåslampa också, samma teknik som vanligt fast nytillverkad i kina. Den har jag till att smälta alu :)

Samlade på ölburkar när jag var yngre. Hade en jäkla massa inklusive gamla plåtburkar från 60/70-talet på väggarna hemma i pojkrummet.

Jag tycks samla på mig en hel massa arbete, projekt och saker att göra... hoyen har fått rulla 9km på 3 år...:gråta Gör allt för att "downsize" mitt liv men likväl så räcker inte dagarna till:(

Nåja, den som har mest prylar när den dör vinner!:banana

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...