Du har inte funderat på iaf utöka urvalet genom att även tillåta s k skogsporr?
Jo, ett tag gjorde jag det.
Men tidningarna tålde inte tvätten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du har inte funderat på iaf utöka urvalet genom att även tillåta s k skogsporr?
Jag samlade på frakturer ett tag, men det var inte så kul, så nu samlar jag mest på livserfarenhet och upplevelser![]()
Vad hände? har du sålt dom?
Trams! Tvätt?! Vad ska det vara bra för?
Sabbar ju aromen. Det är lite som att köpa en gorgonzola och skära bort möglet..
Samlade på muggar när jag var yngre. Slutade vid 14 bast något sådant. För någon månad sedan rensade föräldrarna vinden inför en stundande flytt och hittade alla muggar igen. Tror det var runt 100 stycken. Vad fan ska jag göra med 100 udda muggar?
Mina samlingar är små, men ska väl förhoppningsvis bli större med tiden... Men de mer konkreta samlingsobjekten, sakerna jag räknar som samlingar och som jag gärna vill köpa fler av, är blankvapen och blåslampor. Även om jag skulle vilja köpa fler ångmaskiner också kan jag inte riktigt räkna den enda jag har som en samling...![]()
Haha. Blåslampor är ju en lite udda grej att samla på. Läste nyligen om nån snubbe som samlade på srit/campingkök. Han hade fler än 100.....![]()
Lädret brukar komma igång om det får lite fotogen, bara det inte spruckit.Haha, ja... Jag har inte riktigt så många, bara typ 11-12 stycken eller så...Men jag tycker att de är vackra att se på, de finaste och blankaste har jag stående på en byrå som prydnader. Har själv bytt läderpackningar i samtliga så alla ska vara i fungerande skick, men jag har inte testat alla då en del är oanvända gamla original som jag gärna vill behålla i otänt skick. En har till och med kvar sin gamla instruktionslapp. Instruktioner i vilka ord som "skola" används i meningen "ska"
Den sistnämnda blåslampan har jag inte bytt packningar på av samma skäl, men otroligt nog är den fortfarande tät. Antagligen har originalpackningen undgått att torka ut tack vare att den aldrig varit i kontakt med bensin... Jag tycker att det är roliga gamla prylar iallafall
![]()
Det låter inte fel allsLädret brukar komma igång om det får lite fotogen, bara det inte spruckit.
Själv brukar jag ta ett av köken med ut på nyårsaftons morgon och koka korv i någon glänta. Mycket förnöjsamt att lyssna på vrålet från ett kök i den bistra kylan.
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |