Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Mahhbechh:
Du kan använda alla tillbehör som det står GoPro på till alla GoPro-kameror med en reservation. Du kan inte använda hus som det står GoPro Hero HD eller GoPro Hero2 på till Hero3-kameror och tvärt om.

Ett tips bara: Fundera på vad du verkligen vill ha/behöver innan du köper på dig en massa tillbehör och fästen. Det rusar väldigt lätt iväg i kostnad och det är ju onödigt om du sedan inte använder grejerna...

Tack för svaret och tack för tipset! Kan tänka mig att det springer iväg i pris. Ska hålla mig i skinnet :)
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Körde lite skogsväg med brorsan.
Tar gärna emot kommentarer, synpunkter, tips o råd vad gäller redigering, vinklar och klipp!



 

A.Isaksson

Idiot
Gick med
4 Jul 2010
Ort
Eksjö
Hoj
CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
Har problem med min hero3 black.. När jag styr den via appen så är det störningar i ljudet. låter typ som högtalare brukar surra när det ringer en telefon i närheten. Ljudet kommer även i filmen när jag filmar genom appen. Precis uppdaterat kameran och appen verkar det inte finnas några uppdateringar på. Någon som har något tips?
tack
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Körde lite skogsväg med brorsan.
Tar gärna emot kommentarer, synpunkter, tips o råd vad gäller redigering, vinklar och klipp!

Jag gillar att få se hur skogsfolket lever. Själv bor jag i betongdjungeln. Som önskemål kan jag lägga lite lägre volym på musiken.


Har problem med min hero3 black.. När jag styr den via appen så är det störningar i ljudet. låter typ som högtalare brukar surra när det ringer en telefon i närheten. Ljudet kommer även i filmen när jag filmar genom appen. Precis uppdaterat kameran och appen verkar det inte finnas några uppdateringar på. Någon som har något tips?
tack

Kan det röra sig om rundgång? Det är ju 3-4 sekunders fördröjning på bild/ljud i appen. Prova att dra ner ljudet helt på din mobil/surfplatta och se om det löser problemet.
 

A.Isaksson

Idiot
Gick med
4 Jul 2010
Ort
Eksjö
Hoj
CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
Kan det röra sig om rundgång? Det är ju 3-4 sekunders fördröjning på bild/ljud i appen. Prova att dra ner ljudet helt på din mobil/surfplatta och se om det löser problemet.
nej=( Testat och sätta kameran i ett annat rum och dra ner ljudet. Är inte så på någon utav mina kompisars. Men får testa koppla ihop den med en annan telefon. Funkar det då så är det ju kameran som är kass =(
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Hej!

Vet inte om det står här någonstans i tråden men har införskaffat två stycken GoPro Hero 3 Silver (säger mig ingenting...) och undrar vilka hus och fästen jag kan använda. Går det att använda alla tillbehör/hus till alla kameror eller är där något special till varje?

Vill köpa till massa grejer till dom nu så jag kan pyssla lite :)

Hjälp en nybörjare!

Tack,
Andreas

Lite sent men vafan...

Hero 3 Silver är i princip samma som Hero 2, fast i den nya mindre förpackningen. Personligen tycker jag "black" är såpass mycket bättre både vad gäller ljusinsläpp, mikrofon samt inspelningsformat att det inte är något snack. Men det är såklart en kostnadsfråga också.

Vad gäller tillbehör så ska man nog analysera lite vad man använder kameran till. Det fäste jag använder mest förutom klisterfästena på hjälm/hoj är "chest mount". Speciellt när man använder kameran när man åker skidor tycker jag det här är överlägset då man "kommer ner" lite mer samt får med skidspetsar i bild vilket ger mer liv. Har man en geggmoppe så kanske man vill titta på "handlebar mount" (lite knepigare att få fast på en sporthoj). Sen är det ju det där med vibrationer men man får nog experimentera lite.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Premiärtestade min 3a igår (black) och det var riktigt mycket vindbrus trots vattentäta kåpan.. Tycker att det är mycket värre än med min gamla hero hd, Nån annan som upplevt det?

http://www.youtube.com/watch?v=L5cOlSbPLcE&feature=youtu.be


Nu åkte jag inte så mycket med vattentäta baksidan o kameran på hjälmen med gamla kameran så jag kan inte jämföra, med det där duger ikke!
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Funderar på att köpa GoPro Hero3 Black, varit taggad på att köpa GoPro i två års tid nu och känner att jag ska göra det nu när jag har pengar och tar studenten och ska börja jobba.

Någon månad efter att Hero3 Black lanserades läste man om folk som var missnöjda med firmwaren(?) och sådant, är det problemet kvar eller är det bara att köpa och köra?
 

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Här kommer en film från igår :)

Inte helt nöjd med redigering men på väg dit :)

 

Boouy

Medlem
Gick med
16 Oct 2011
Ort
Sundets Pärla
Hoj
2019 Yamaha MT09
Alltså.. Jag filmar i 720/60 när jag kör. Blir sjukt bra bild när jag tittar på filmen direkt i VLC.

Sen när jag ska klippa bort allt tråkigt och sparar det så blir det riktigt dålig kvalite, kornigt och suddigt.

Använder mig av Movie Maker Live och Pinnacle Studio 15. Gör inget avancerat bara klipper ut det jag ej vill ha.. Har gjort egna maxade inställningar då jag sparar filmerna men blir ändå som att det är filmat i 360 upplösning!? Har givetvis googlat om hur man ska göra men det blir ändå ren skit. :gråta

Så om någon som är duktig på detta kan ge mig några tips blir jag väldans glad! :)
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Kasst material, kassa däck, mycket grus osvosv(undanflykter, sch!!!) :D

Är en lycklig ägare till en GoPro Hero 3 Black Edition och KTM 660, dock en olycklig kille utan A2-kort!

Tänkte ge mig på det där med att redigera, har jävligt dåligt material, inget sevärt faktiskt, finns det någon som har massa RAW-material som man vill dela med mig som jag kan få redigera och leka fritt med?
Skicka PM eller citera mig gärna!:krama:krama:krama
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
ändrade inställningarna på min gopro 3 black

920p & 100 fps .. filmen laggar som fan på datorn

går det att med ngt verktyg dra ner fps till 48/60 så den går att se eller är dessa 2 timmarna jag spelat in värdelösa ?

920 & 48 funkade bra innan jag ändrade, så jag vet inte varför jag ändrade igentligen
 

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Ort
Malmö
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Vad har du för prestandard på datorn?
Kollat om ditt mediaprogram käkar upp allt minne i burken vid uppspelning?
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Hojta till om ni hittar en gopro i sjöbo trakten, saaatan så störande! Trodde faktiskt inte gopro fästena kunde brytas av. Sitter nån på en till salu för en vettig peng så hojta till :)
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Vad har du för prestandard på datorn?
Kollat om ditt mediaprogram käkar upp allt minne i burken vid uppspelning?

jag har 2 datorer, en laptop & en htpc

min htpc har ssd disk, 3 gb ram, cpu pentium d duel core, grafikkort som klarar 1080 men laggar ändå
laptopen har mer minne, likvärdig cpu, lite sämre grafikkort, laggar där också
 

gerthur

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Tullinge
Hoj
Honda Forza 350 -21, Honda CB500X -22
Wonderwizard: Jag har en ny snabb dator, så om du sänder mig ett filmclip så kan jag prova om det bero på datorns prestanda. Förutsatt att det inte behövs ett specialprogram för att visa filmen.
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Min senaste film. Jag är inte den som tokkör min hoj direkt så det blir aldrig riktigt allt för mycket action, men försökte ta lite varierade klipp och synka till musiken.

 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
ändrade inställningarna på min gopro 3 black

920p & 100 fps .. filmen laggar som fan på datorn

går det att med ngt verktyg dra ner fps till 48/60 så den går att se eller är dessa 2 timmarna jag spelat in värdelösa ?

920 & 48 funkade bra innan jag ändrade, så jag vet inte varför jag ändrade igentligen

Borde inte vara något problem, jag har gjort sånt med både Premiere och Vegas.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top