Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Tackar för svaren. Det jag upplevde var att fokus på bilden blev sämre när kameran var i rörelse på de högre upplösningarna. Är ju egentligen inget konstigt tycker jag då det kräver mer av kameran samt att ljuset var halvkasst (säkert mindre skillnad utomhus mitt på ljusa dagen (är ju tok mörkt ännu när man kommer hem på dagarna:gråta så har i te testat utomhus. Som du säger så ser det lite blekt ut med protune oredigerat, jag får sätta igång och mixtra lite med den biten:tummenupp
Tror det ligger runt 3x så hög bitrate när man kör i Protune så utrymmet tar slut snabbare men det finns ju då mycket mer data att arbete med i efterproduktion. Hittade en rätt bra jämförelsevideo med/utan korrigering osv: https://www.youtube.com/watch?v=fJV1J8DknyA

Så liten sensor på alla "actioncams" så just ljuskänsligheten är ju rätt dålig, dock tyckte jag Black edition var betydligt bättre än 2an jag hade innan.

Last edited:
Var uppe i Sälen och filmade en del åkning på is, när jag kom hem så var en del av filmerna, grönrandiga. Har läst på div. Forum att det hade med mjukvaran i Gopron. Har laddat ner senaste mjukvaran nu men min fråga är om det går att fixa till filmerna eller om det bara är att slänga dem?

Tänkte glida in för att tipsa om ett alternativ till en GoPro nämligen en kamera från märket "Drift"
Personligen tycker jag att GoPron ser mer eller mindre ut som en skokartong vilket ser lite 'fjantigt' ut.
Drift är avlång vilket gör den mer slimmad om man har den på hjälmen den har även en rörlig lins så den kan sitta hur som helst! DOCK är dom svåra att få tag på i Sverige så man får beställa utomlands.

Haha ser nu att jag låter som en försäljare, men vill bara att fler ska upptäcka Drift :rock

drift-hd-ghost.jpg

Tänkte glida in för att tipsa om ett alternativ till en GoPro nämligen en kamera från märket "Drift"
Personligen tycker jag att GoPron ser mer eller mindre ut som en skokartong vilket ser lite 'fjantigt' ut.
Drift är avlång vilket gör den mer slimmad om man har den på hjälmen den har även en rörlig lins så den kan sitta hur som helst! DOCK är dom svåra att få tag på i Sverige så man får beställa utomlands.

Haha ser nu att jag låter som en försäljare, men vill bara att fler ska upptäcka Drift :rock

View attachment 379372

Tycker den inte levt upp till GoPron i kvallite..
men sportscam har 2 st. inne http://www.sportscam.se/se/grp/drift.php

Vet du hur länge det erbjudandet gällde? Tänkte kanske svänga förbi idag och köpa en :)

Svarar på min egen fråga. Erbjudandet från Media Mark gäller inte längre, var där idag och då kostade Hero3 black 3890kr. Synd tänkte köpa men med tanke på att man är en fattig student så får det vänta :)

Undrar över en sak. Om man blir stoppad av polisen, har kameran på huvudet och dom sett en göra lite vårdslöst etc. OM dom tar en vill säga... Får dom ta ens kamera som bevis mot en själv?

Satt nu pillade med gopro kameran igår och nu när ja kollade på filmerna var dom upp å ner :P vilket program kan man vända filmerna? :gnissla

Blir riktigt sugen på att köra. Tror jag känner igen mig, vart är det ni kör någonstans?

Förresten vad är det för låt?
Jah, abstinensen är ju som värst nu :( norrort såklart det enda rätta :D blandannat i närheten av rimbo brottby-berga och lite bogesund :) låtarna är Mitis - Innocent Discretion och Mitis - Born :banana

Sitter och funderar lite vart man kan sätta fästena till hojen. Har bara ett på cutsen.....Skulle vilja kunna filma underifrån uppåt, och även mot bakdäcket. Några tips? Bifoga gärna bilder...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman