Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Skulle ladda minna GoPro´s idag efter legat i hyllan över vintern, GoPro´n HD laddade direkt och startade som den skulle.
Men GoPro 2´an vägrade starta bara, helt jävla död.
Satte i det andra full laddade batteriet men vägrade, efter två kvällar nu ger jag upp efter olika mixtrande.
Någon som råkat ut för samma skit med 2´an? eller har aset som knappt används en sommar bara gett upp??

kan nån här förklara angående detta med o slänga i tvätt svamp i kamera huset. märkt att vissa skriver bakom luckan?? kan nån tydliggöra detta? enbart bakom luckan eller även runt om innuti?alltså runt kameran på kort och långsidorna där tex micen sitter? själv har jag tryckt in runt hela men det blir julite ex mixtrande varge gång man tar ur kameran?

tips! GoPro har släppt en uppdatering som gör underverk för er som har haft problem med att kameran hänger sig!

bra tråd, fick svar direkt: ang om man kunde klippa o klistra med gopros egna program. vilket jag märkt o nu läst att man inte kan...
Vad bör jag använda? Använder en Macbook pro (från sent 2012) :)

Jodå, det går att klippa, men inte sammanfoga och göra övergångar..

tack för svar.:tummenupp
hur gör man det? finns det nå tutorial nånstans?
eller nån som kan förklara, för jag hittar inte det i programmet.
hoppas dom kommer med en lite vassare redigeringsprogram snart, så
man kan sätta ihop helt oxå.

vilket program rekommenderas för att göra slutgitig reigering?

Se upp med klisterfäste på hjälmen. Lacken på min hjälm släppte när jag skulle dra igång kameran så jag höll på att tappa den. Tur som man har så stog jag stilla så kameran tappades aldrig.

tack för svar.:tummenupp
hur gör man det? finns det nå tutorial nånstans?
eller nån som kan förklara, för jag hittar inte det i programmet.
hoppas dom kommer med en lite vassare redigeringsprogram snart, så
man kan sätta ihop helt oxå.

vilket program rekommenderas för att göra slutgitig reigering?

I step 1 så väljer du "In" där du vill börja klippet och "Out" när du vill att det ska sluta. Då får du en markering i tidslinjen för hela inspelningen. Sedan väljer du "Convert" och så hamnar klippet i step 2 där du kan lägga på filter och sedan exportera din film. Därefter får man använda något annat program för att sätta samman sina urklipp. Tråden är full med förslag på detta, jag använder Movie Maker (som ofta finns på PC, dock inte Mac, finns även gratis på microsoft.com) mest för att jag inte orkar tanka nått bättre.

Se upp med klisterfäste på hjälmen. Lacken på min hjälm släppte när jag skulle dra igång kameran så jag höll på att tappa den. Tur som man har så stog jag stilla så kameran tappades aldrig.

Gammal hjälm?

tips! GoPro har släppt en uppdatering som gör underverk för er som har haft problem med att kameran hänger sig!

Enligt det de skriver är det inte så mycket som fixats i senaste versionen. "Audio clarity improvements" låter ju intressant förstås. Lite nyheter för ProTune i förra uppdateringen.

http://gopro.com/support/articles/firmware-release-information

Jag hoppas de fixat stabiliteten. Det blir lite tröttsamt när kameran hänger sig vid uppstarten lite titt som tätt...

Var i Spanien på semester förra veckan. Där fanns det fina vägar!!!

http://youtu.be/ezLTP8UvuBc

Hyrde en BMW R1200GS genom www.spainmotorcycle.com. Kostade 1200 kr/dag men krävde också en deposit på 2400€ under hyrtiden. Toppenhoj för vägarna i fråga. ABS och TC var bra. Touringdäcken släppte så fort de kom i närheten av vita linjer.
Tyvärr hade jag fel hus till GoPron med stängda bakstycket så det blev inte mycket motorljud med i filmen :(

Last edited:
Hej!

Vet inte om det står här någonstans i tråden men har införskaffat två stycken GoPro Hero 3 Silver (säger mig ingenting...) och undrar vilka hus och fästen jag kan använda. Går det att använda alla tillbehör/hus till alla kameror eller är där något special till varje?

Vill köpa till massa grejer till dom nu så jag kan pyssla lite :)

Hjälp en nybörjare!

Tack,
Andreas

Mahhbechh:
Du kan använda alla tillbehör som det står GoPro på till alla GoPro-kameror med en reservation. Du kan inte använda hus som det står GoPro Hero HD eller GoPro Hero2 på till Hero3-kameror och tvärt om.

Ett tips bara: Fundera på vad du verkligen vill ha/behöver innan du köper på dig en massa tillbehör och fästen. Det rusar väldigt lätt iväg i kostnad och det är ju onödigt om du sedan inte använder grejerna...

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025