Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

"Hur monterar jag kameran på hjälmen?"
"Hur gör man timelapse?"
"Vilket redigeringsprogram ska jag ha?"

Många frågor som ställs om och om igen här i tråden men som besvaras i första inlägget/sidan. Man behöver inte söka/läsa igenom hela tråden men läs åtminstone första sidan :tummenupp

Mitt testklipp gjort med hjälp av HD Hero2 och Windows Live Moviemaker.
Inget action material bara en lugn runda på en kort/fin grusväg.

Nöjd med resultatet. Bör fungera bra till det jag tänkte på vid köpet av kameran.

Mitt testklipp gjort med hjälp av HD Hero2 och Windows Live Moviemaker.
Inget action material bara en lugn runda på en kort/fin grusväg.

Nöjd med resultatet. Bör fungera bra till det jag tänkte på vid köpet av kameran.

Den hackar ju något otroligt... tror att du har extraktat den fel för youtube. Väldigt viktigt att du väljer rätt upplösning, FPS och att Mmps ligger på 6-10. Tips bara :)

Den hackar ju något otroligt... tror att du har extraktat den fel för youtube. Väldigt viktigt att du väljer rätt upplösning, FPS och att Mmps ligger på 6-10. Tips bara :)

Hackar inte på min dator. Varken ofline eller online via youtube. Säker på att det inte är din dator som strular?

För den delen valde jag exportera till youtube via movie maker så bör ju vara hyfsat optimalt redan där. Sedan kör jag 1080p hela vägen igenom vilket maximerar kompatibiliteten.

En liten film som inte är något vidare bra klippt.
Men lite spännande djur bjuder ju filmen på :).

såhär kan det se ut när man har kameran på tanken (där man får mycket vibrationer), bildstabiliserar i iMovie, och sedan tillåter Google att bildstabilisera ytterligare

jag körde med den öppna lådan, och klippte ut en bit skumgummi, tillräckligt stor för att täcka hela mikrofonsidan på kameran, och hela bakstycket. Det blev skitbra! För er som har en mac, ta skumgummit som finns i mackens låda, det funkar utmärkt.

Hörrni alla moviemakers. Nu får ni skärpa er.

När ni smäller ihop såna här filmer så kan filmen inte vara längre än några minuter.

INGEN annan än du själv orkar kolla igenom >10 minuter film med en framstänka i. Jag pallar ungefär 2, om det är en BRA film. Vill ni fånga intresset så koka ihop det absolut bästa. Att bara se en framstänka minut efter minut är inte särskilt intressant. Man har sett det förut liksom. Klipp bort ALLT skit och behåll bara det bästa.

Då kanske folk orkar kolla hela filmen (dvs om den är ungefär 3 min lång)

Här är en kort film jag gjorde häromåret:

http://youtu.be/mM4MzRGqTNI

Hörrni alla moviemakers. Nu får ni skärpa er.

När ni smäller ihop såna här filmer så kan filmen inte vara längre än några minuter.

INGEN annan än du själv orkar kolla igenom >10 minuter film med en framstänka i. Jag pallar ungefär 2, om det är en BRA film. Vill ni fånga intresset så koka ihop det absolut bästa. Att bara se en framstänka minut efter minut är inte särskilt intressant. Man har sett det förut liksom. Klipp bort ALLT skit och behåll bara det bästa.

Då kanske folk orkar kolla hela filmen (dvs om den är ungefär 3 min lång)

Här är en kort film jag gjorde häromåret:

http://youtu.be/mM4MzRGqTNI

Det är ju bara en teaser.. Var är hela filmen?

Vaska med stil? Är inte heller så händelserik :D

Snygg teaser trots allt :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma