Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

INGEN annan än du själv orkar kolla igenom >10 minuter film

Här är en kort film jag gjorde häromåret...
Så sant :fakta

Jäkligt snygg intrografik och text! Sånt suger jag på och skulle verkligen vilja lära mig eller hitta bra exempel-intron man kan använda.
Hur har du gjort dina?

Kan någon visa bild på tvättsvamps tricket för micen!
Vart sätter ni den lilla svampbiten ?

Kör ni med det öppna bakstycket eller det slutna?

Kan någon visa bild på tvättsvamps tricket för micen!
Vart sätter ni den lilla svampbiten ?

Kör ni med det öppna bakstycket eller det slutna?

b0423d19.jpg

Men jag får nog peta i en bit till längst ner...

Last edited:
Har inte orkat smälla ihop något. Att producera en bra film på säg 10 min tar kopiöst med tid.
Dessutom skulle man behöva speaker etc så jag har inte orkat ta tag i det.

...gnäller man på andra bör man kanske ha något kreativt själv att komma med, din teaser tycker jag nästan är värre än 10 minuter framstänka. :hihi Lovar runt, håller tunt. :fail

Monstermotarden blev klar idag

Skämtar du eller har ni fortfarande snö??

Jag är inte riktigt nöjd med kvalitén i det här klippet. Från Premiere Pro sparat som h.264, lika illa på originalet som på vimeoklippet. Kan det vara för att jag har vridit upp färgerna?

...gnäller man på andra bör man kanske ha något kreativt själv att komma med, din teaser tycker jag nästan är värre än 10 minuter framstänka. :hihi Lovar runt, håller tunt. :fail

Smaken är som baken. Om man nu tvunget skall göra en film som är 10 min lång
kan man väl iallafall bemöda sig med att testa lite olika kameravinklar?

Kollar du allvarligt på en framstänka i 10 min utan att få exem? och sura uppstötningar?
Bättre med 1 min kass film (min) än 10 min kass film :)

Skämtar du eller har ni fortfarande snö??
Nä, raggarna som kommit hit för Custom motor show mässan har svåra mjällproblem ;)

Det kom en sjujäkla April-snöstorm igår kväll, lagom till alla lagt på sommardäck, Raggarmässan börjat och motarden blivit klar. Man kan hålla sig för skratt :(

Last edited:
Tänkte ge mig in i filmträsket och tänkte höra om köpråd. Tänkte ha en gopro kamera för montering på hoj och hjälm. Vill gärna kunna montera den på många olika sätt. Är det så enkelt som att bara köpa hero 2 motorsport edition eller finns det andra modeller som kanske är prisvärdare eller annat tillbehörspaket man bör välja?

Är det så enkelt som att bara köpa hero 2 motorsport edition?
Ja det är så enkelt :) Köp GoPro! 1 eller 2 är valfritt men 2'an har några fördelar förutom den bättre bildkvalitén. En är indikatordiod även på ovansidan.

Motorsports ed. och en påse extra konkava fästen så är du Good2Go:tummenupp

Ett lägre GoPro-fäste monterat på crosshjälmen nu för att få en bättre vinkel på filmen. Jag gillade inte hur det blev med fästet mitt ovanpå.

Notera säkerhetskabeln :) Hoppas att den inte slår mot huset och skapar oljud. Supersmidigt - elkabel och två kabelskor - klart. Har ju tappat och blivit av med kameran en gång. Vill helst inte göra om det.

Får kanske ta och byta brillor så inte roll-off-knoppen stör så mycket...

Bifogat

• mxhelmet-gopro800.jpg
    mxhelmet-gopro800.jpg
    82 KB · Visningar: 159
  • KmanBiddarn.jpg
    KmanBiddarn.jpg
    73.7 KB · Visningar: 79
Last edited:
Andvänder Vegas pro 10, tycker det bara blir sämre kvalitet när man renderar ut det. Kan man inte bara köra in samma kvalla och ut samma ?? Filmat med 720 60pps i HD hero 2 :va

Andvänder Vegas pro 10, tycker det bara blir sämre kvalitet när man renderar ut det. Kan man inte bara köra in samma kvalla och ut samma ?? Filmat med 720 60pps i HD hero 2 :va

Ja, det bör ju fungera alldeles utmärkt... Jag använder Avid Studio, och där finns inga sådana problem alls.

Lagt hojåkningen åt sidan och flyger mest modellflygplan nu för tiden. Detta är en första test med min GoPro Hero 2, monterad på landningsstället på min Extra 300.

Flygplanet är 2.2 meter mellan vingspetsarna och drivs av en 55 cc tvåtaktare. Dragkraft med en 22X8 propeller är 14 kg, flygplanet väger drygt 8,5 kg, så vikt/effekt ratiot är rätt schysst!

Håll tillgodo och kommentera gärna.

Filmad i 720p 60 fps. Redigerad i Imovie11, lite color correction, men annars helt "rått"

http://vimeo.com/39971434

Smaken är som baken. Om man nu tvunget skall göra en film som är 10 min lång
kan man väl iallafall bemöda sig med att testa lite olika kameravinklar?

Kollar du allvarligt på en framstänka i 10 min utan att få exem? och sura uppstötningar?
Bättre med 1 min kass film (min) än 10 min kass film :)

Båda ger en besk eftersmak, men på olika sätt. ;)

Hejkon bacon.
Behöver lite tips ang. placering och fästen för hojkörning. Har tidigare bara filmat skidåkning och segling.
Jag har en Suzuki K5 och skulle vilja filma framåt.

1. Går det bra att göra ett längre fäste genom att koppla ihop de två som ingår?
2. Var på tanken är ett bra ställe att sätta fästet?
3. Om jag vill filma från sidan av hojen, var är ett bra ställe att sätta fästet? Det vore en bonus om man kunde filma bakåt från samma fäste.
4. Bra ställe att placera på hjälmen?
5. Något annat jag ska tänka på?

Tack på förhand!

Jag skaffade chest harness eller vad det heter, det är bra att filma framåt med då får man med styret och mätare, då slipper du ha på tanken, dessutom kan du vrida på dig om du vill filma nåt åt sidan.

Kör mitt uppepå hjälmen så kan du filma framåt och bakåt med samma fäste.

Hejkon bacon.
Behöver lite tips ang. placering och fästen för hojkörning. Har tidigare bara filmat skidåkning och segling.
Jag har en Suzuki K5 och skulle vilja filma framåt.

1. Går det bra att göra ett längre fäste genom att koppla ihop de två som ingår?
2. Var på tanken är ett bra ställe att sätta fästet?
3. Om jag vill filma från sidan av hojen, var är ett bra ställe att sätta fästet? Det vore en bonus om man kunde filma bakåt från samma fäste.
4. Bra ställe att placera på hjälmen?
5. Något annat jag ska tänka på?

Tack på förhand!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...