SAMLINGSTRÅD foto "Bulten"

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Haha! vilken jävla knäskrapsposöööör!!! måste gått år många puckbyten idag....

Posööör -nope han är jättte dukktiiig. Vi bör tipsa honom om Bogesund - så bjussas det på promotion i landets TV kanaler, så kan vi alla kan ha stoorr glädja av detta talent i fortsättningen...

Nb: Jag tycker syn om Rullarn som inte får filma mera - här ku ju annars vara material till en film med underbar sporthojhumor...
 
Last edited:

insekten

Guest
Posööör -nope han är jättte dukktiiig. Vi bör tipsa honom om Bogesund - så bjussas det på promotion i landets TV kanaler, så kan vi alla kan ha stoorr glädja av detta talent i fortsättningen...

Nb: Jag tycker syn om Rullarn som inte får filma mera - här ku ju annars vara material till en film med underbar sporthojhumor...

Är det att knät ligger i backen eller att jag kör som är anledningen till denna attityd och grymt trevliga inlägg? Tänkte på att du inte va på plats och kunde se min körning utan du bedömer ett par bilder.
 
Last edited:

schizophrana

Guest
Posööör -nope han är jättte dukktiiig. Vi bör tipsa honom om Bogesund - så bjussas det på promotion i landets TV kanaler, så kan vi alla kan ha stoorr glädja av detta talent i fortsättningen...

Nb: Jag tycker syn om Rullarn som inte får filma mera - här ku ju annars vara material till en film med underbar sporthojhumor...




Varför det? Herrn fixade det ju själv så fantastiskt bra i Uppdrag granskning. Verkligen trovärdig! Ett tips! Döp dina memoarer till "En dåres försvarstal" Försöker du gottgöra din insats med att klanka ned på andra och verka viktig för att du syntes på TV 3 minuter?
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Är det att knät ligger i backen eller att jag kör som är anledningen till denna attityd och grymt trevliga inlägg? Tänkte på att du inte va på plats och kunde se min körning utan du bedömer ett par bilder.

Om det är du på första bilden, får jag komma med ett litet tips i all välmening?

Prova att hänga med överkroppen i stället och låt lilla stjärten bara flytta sig någon centimeter. Ut och prova och tala sedan om i fall att du tyckte hojjen betedde sig bättre mot hur du hänger nu eller inte. Blir kanske inte lika mycket puckskrap men jag lovar att det ser stajligare ut och går fortare.

Funkade det bättre, PM:a mig så ger jag dig mitt kontonummer så kan du sätta in instruktörsavgiften ;)
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Blev inte så mycket idag... jag gjorde en jätteblunder som pajade de flesta bilder, men jag tänker inte tala om vad. :)
 

Bifogat

  • IMG_004.jpg
    IMG_004.jpg
    188.5 KB · Visningar: 158
  • IMG_022.jpg
    IMG_022.jpg
    196.4 KB · Visningar: 171
  • IMG_030.jpg
    IMG_030.jpg
    197.3 KB · Visningar: 198
  • IMG_036.jpg
    IMG_036.jpg
    199.9 KB · Visningar: 171
  • IMG_132.jpg
    IMG_132.jpg
    196 KB · Visningar: 183
  • IMG_134.jpg
    IMG_134.jpg
    199.2 KB · Visningar: 163

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Fina bilder:)
Det var nog första gången som jag kom med på bild, kan visserligen bero på att jag inte kör så mycket på bulten.

Är lite trött på kamikaze-piloterna, men i dag var det en riktigt bra hojdag.

Kör snyggt därute:tummenupp
 
Last edited:

insekten

Guest
Om det är du på första bilden, får jag komma med ett litet tips i all välmening?

Prova att hänga med överkroppen i stället och låt lilla stjärten bara flytta sig någon centimeter. Ut och prova och tala sedan om i fall att du tyckte hojjen betedde sig bättre mot hur du hänger nu eller inte. Blir kanske inte lika mycket puckskrap men jag lovar att det ser stajligare ut och går fortare.

Funkade det bättre, PM:a mig så ger jag dig mitt kontonummer så kan du sätta in instruktörsavgiften ;)


Jo men jag körde grymt sakta och va tvungen att hänga ner så för få ner knät utan att tippa omkull.:D
Tack för tipset ändå.
Det skulle inte gå fort och när jag kör fort så ser det INTE ut så det lovar jag dig.
Som jag skrev tidigare så kom jag och ena fotografen överens om att jag skulle köra sakta.
Dels det sen ny hoj som inte är helt rätt inställd i fjädringen och lite hala däck..så jag tar det lugnt.
Men ville ha några sjysta bilder i det fina vädret.
 
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Att posera för kameran tja det gör man kanske ibland när man vet dom står på vissa partier, inget konstigt och inget fel. Med tanke på hojens vinkel och kurvan verkade det inte gå allt för fort heller så det blir effektfulla bilder att sätta in i sitt album.

Dock var försiktig med stället! Ditt knä var extremt nära asfalten och om lädret träffar och knäskyddet istället för pucken kan du få en otrevlig överaskning med att det hugger fast lite...(bild 1 med den knävinkeln då hade asfalten kunnat hugga fast i knäet och stannat ditt ben..resultatet är lätt att räkna ut, dyr reparation :) )

Att man i övrigt poserar tja vad gör det...ta det bara lugnt och reta inte gallfeber på de boende där
 

insekten

Guest
Att posera för kameran tja det gör man kanske ibland när man vet dom står på vissa partier, inget konstigt och inget fel. Med tanke på hojens vinkel och kurvan verkade det inte gå allt för fort heller så det blir effektfulla bilder att sätta in i sitt album.

Dock var försiktig med stället! Ditt knä var extremt nära asfalten och om lädret träffar och knäskyddet istället för pucken kan du få en otrevlig överaskning med att det hugger fast lite...(bild 1 med den knävinkeln då hade asfalten kunnat hugga fast i knäet och stannat ditt ben..resultatet är lätt att räkna ut, dyr reparation :) )

Att man i övrigt poserar tja vad gör det...ta det bara lugnt och reta inte gallfeber på de boende där


jag körde fram och tillbaka på en sträcka på ca 500m där det inte bor en kotte, så fort jag kunde så vände jag och körde så några gånger efter våran överenskommelse.
Beträffande hur jag körde där det bor folk så kan den jag körde med intyga att det gick laglig hastighet på 6an och lågtvarv för att inte STÖRA.

jo skinnet på stället har varit i några gånger när man kört sakta och skrapat.
Men men ser dåligt på bilderna hur vinkeln på asvalten osv är men det va minst 2-3cm mellan skinnet och asfalten. såg på pucken hur den blivit nersliten.

Faan va kul att många kommer med körtips bara för man TVINGAT ner knät i backen :banana

Kom gärna med mer tips :yoparty
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Drog oxå en repa med 4 hjul... en gång snabbt en gång lugnt. Yää.

Fina bilder iaf! Såg att ett kort knäpptes åt mitt håll när vi åkte förbi. :)
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top