Samligstråd för %&(#"? frågor!

Jag frågade på Biltema , men tjejjen bakom disken kunde inte hitta någon borr till Ovala hål:dummer
Tips på vart man kan köpa ett set med ovala borrar ?
Tänkte borra upp 1340 kubikarn i vinter för lite mer flås och läste att ovalt ger mer hk än runt

Det fina är att du inte behöver köpa nya borrar. Jag vet, revolutionerande fakta men så är det.
Man borrar först ett hål, säg 10mm därefter tar du en 6mm borr och drar på utav bara helvete (i fart räknat.)
När sedan borren vandrar runt i hålet håller man bara i borren som om man hade två döda fiskar till händer och borrmaskinen fixar ett ovalt hål. Funkar skitbra,vet inte om jänkarna har en annan teknik men vem bryr sig.
 
Vad är det för frågor ni diskuterar här i "samliggstråden", bör ju bara vara gängpöka och liknande :D:tuttar
 
Tips

Bortkastade pengar att lämna in sin hoj till någon firma som underhåller den.

Detta gör du mycket bättre själv, berätta en riktigt rolig historia för den som till exempel denna.

Hojen kan anses fullt underhållen efteråt. Just denna vitsen är iofs inte så rolig, men min cykel tycker det är roligt att jag låtsas att jag kan danska (Jag har en Yamaha R1:a å dom har sån humor).

Om du inte åker R1.a så kanske inte detta underhållsschema passar din hoj - läs manualen först

Min motorcykel...
En missionær kom til Afrika.

Det var hans agt at lære de indfødte dansk.

Hans første opgave var at forsøge at lære sin indfødte hjælper dansk, så han tog ham med ud i junglen, hvor han forsøgte at lære ham sproget ved at fortælle ham de danske udtryk for fugle og dyr.

Han pegede på en fugl i et træ, og sagde: "Fugl!"

Hans indfødte hjælper svarede: "Fugl!"

Så pegede han på nogle aber, der klatrede i et træ, og sagde: "Aber!"

Og hjælperen gentog: "Aber. Aber."

Da de kom til et sted hvor en indfødt mand og kvinde lå og kneppede i græsset, blev han lidt forlegen, og da han ikke rigtigt vidste, hvad han skulle sige, pegede han på parret og sagde: "Mand kører på motorcykel!"

Pludselig fløj to små pile forbi hans hoved og han vendte sig om og bemærkede sin hjælper lægge sit pusterør væk.

"Hvorfor gjorde du det?" spurgte missionæren.

"Mand kører på MIN motorcykel!"
 
mrf Hade en utläggnig om detta, verkar rimlig.
Ös på! Det västa som kan hända är väl att toppen släpper vid ihärdigt varvande, men vem fan bryr sig om det.
Den går att efterdra med muttetpickan.

Se bara till att du har kvinns i närheten så att du får ligga.
Förhållandet mellan avgassmällar och fuktiga trosor är som bekant synonymt.
Detta är även anledningen till att vissa (baksluga) vinterförvarar hojen i lägenheten. :Bugar



Haha fan vad gott mycket kvinns alltså.
Frugan min håller inte med dig om det hon kanske blir svartsjuk.
Varför ska jag förvara hojen i lägenheten när jag har garage att skruva i?:va
Bra svar ska köpa en ny motor direkt kan ha den på hyllan en stund :tummenupp
 
Frugan min håller inte med dig om det hon kanske blir svartsjuk.

Bra svar ska köpa en ny motor direkt kan ha den på hyllan en stund :tummenupp

Schysst fru du har, motorn på hyllan så att du meka och smeka samtidigt typ :hihi:hihi
 
Sweet!!
Vilken build, Silverpil å 350 - KUNGLIGT!!

Nä, har svårt att tro att det skulle vara några problem, jänkarna är ju kända för sin känsla för passform.
Deras två största uppfinningar är ju ovala hål och shims så det där bygget kommer nog att gå som smort.
Vridstyvheten i det svenska stålet (Husqvarnan) är det heller inget fel på, ingen större risk att ramen bågnar vid ett snabbt kopplings-släpp där inte...

Kopplingen oroade mig med först. Men ovala hål som Chevans motorfästen har gör ju att det finns lite mer flexmån och på så vis trollar bort de största krafterna vid full acceleration. Det svenska gamla bondstålet håller garanterat och mer därtill, så där finns inga problem vad jag kan se. Det största problemet som jag kan se framför mig är valet av framlykta.
 
Last edited:
Kopplingen oroade mig med först. Men ovala hål som Chevans motorfästen har gör ju att det finns lite mer flexmån och på så vis trollar bort de största krafterna vid full acceleration. Det svenska gamla bondstålet håller garanterat och mer därtill, så där finns inga problem vad jag kan se. Det största problemet som jag kan se framför mig är valet av framlykta.

Som jag ser det har du 3 alternativ.

1)Silverpilens linjer och denna lykta går fint ihop.
05b.jpg

2) Tindra med ögonen.

3) Skit i framlykta, du är kung ändå.
 
Vintern på sporthoj.com må vara lång. Men den är faktiskt aldrig speciellt långtråkig. :D
 
Jag har en R1 -98 och bytte ut förgasarna mot ett högkvalitativt sprut.
Nu går den mycket sämre.
Mitt turbokit gav bara tillbaka ursprungseffekten.
Vet nån varför?

En jamaha går sämre med kvalitetsprylar. Du ska häkta på ett sprut från en volvo 164-71, då går den bättre.

Sen har du satt turbon på fel håll. Luften ska in i motorn, inte ut.
 
Finns det en direkt relation mellan skapande av familj och minskat intresse för snabba fordon? (i andra ord: Ett inre samvete som håller en från att köra R1:a om man blir förälder)

Nu ska vi se på svaren :näsblod
 
En jamaha går sämre med kvalitetsprylar. Du ska häkta på ett sprut från en volvo 164-71, då går den bättre.

Sen har du satt turbon på fel håll. Luften ska in i motorn, inte ut.

AAha!
Här kommer ett gammalt talesätt som jag myntade i Roskilde under 90talet till pass:
Arne: Nä! Nu tänker jag inte ta mer skit!
Jag: Jodå Arne, skit ska skit ha!
 
Finns det en direkt relation mellan skapande av familj och minskat intresse för snabba fordon? (i andra ord: Ett inre samvete som håller en från att köra R1:a om man blir förälder)

Nu ska vi se på svaren :näsblod

Äntligen!!
Du ÄR en "fitta".
 
Sweet!!
Vilken build, Silverpil å 350 - KUNGLIGT!!

Nä, har svårt att tro att det skulle vara några problem, jänkarna är ju kända för sin känsla för passform.
Deras två största uppfinningar är ju ovala hål och shims så det där bygget kommer nog att gå som smort.
..
Dom kan ju tillåmed borra fyrkantiga hål..:dummer

 
Finns det en direkt relation mellan skapande av familj och minskat intresse för snabba fordon? (i andra ord: Ett inre samvete som håller en från att köra R1:a om man blir förälder)

Nu ska vi se på svaren :näsblod

Klippte körkortet direkt på plats när jag blev fader första gången. När jag fick det andra satt jag saxen i högernäven.
 
Klippte körkortet direkt på plats när jag blev fader första gången. När jag fick det andra satt jag saxen i högernäven.

Vad runkar du med då? För knulla som 2 barnsfar får man ju inte.
Och alla som påstår annat ljuger.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top