Samligstråd för %&(#"? frågor!

Förlåt jag glömde att man skulle svara spydigt:
Det är med största sannoikhet en gnome som har flyttat in i motorn som tycker du är mesig som släpper av på gasen å drar en brakskit varje gång du släpper av, smäller egrann och lär sluta i extrem motorreparation, dock kan du inte genomföra den själv, sök upp en gnomutdrivare, Googla för bästa hjälp. :tummenupp

Kan även vara så att gnomen snor luft från hojen, så kallad tjyyvluft.
 
Finns det någon som vet fler trimsätt ?

Detta är gjort på min hoj

Jackad sadel, förlängd gaswire och förstärkta kolvuppstötarfjädrar

Behöver jag säg att den går nåt så in-i-helvete med detta trim.
 
Går det att komma undan svartflagg om man kastar hjälmen?

Dålig på racingregeler (i ärlighetens namn är jag rätt kass på alla regler).
Men en rak höger har löst många problem genom åren. Och det kan ju rentav göra flaggvaktens utseende till fördel.
 
Finns det någon som vet fler trimsätt ?

Detta är gjort på min hoj

Jackad sadel, förlängd gaswire och förstärkta kolvuppstötarfjädrar

Behöver jag säg att den går nåt så in-i-helvete med detta trim.

Du är fan kung på trim!
En annan favorit är helium i däcken.
 
Jag har en R1 -98 och bytte ut förgasarna mot ett högkvalitativt sprut.
Nu går den mycket sämre.
Mitt turbokit gav bara tillbaka ursprungseffekten.
Vet nån varför?
 
Jag har en fråga som passar här.
När jag brummar runt i garaget med min z1000 med Mivv piporna så gasar jag lite typ 9000rpm och släpper gasen direkt och då pangar det lite från avgasröret fränt som fan men är det bra för motorn? Blåa flammor kommer ut från piporna och det ser ju skithäftigt ut :yoparty
tackar för svar.
 
Förgasarhästar är ca 30% starkare än insprutnings dito, välkänd info på sporthoj, framförallt på V-twin (Kolla med Boris:-)). :fakta
 
Jag har en fråga som passar här.
När jag brummar runt i garaget med min z1000 med Mivv piporna så gasar jag lite typ 9000rpm och släpper gasen direkt och då pangar det lite från avgasröret fränt som fan men är det bra för motorn? Blåa flammor kommer ut från piporna och det ser ju skithäftigt ut :yoparty
tackar för svar.

mrf Hade en utläggnig om detta, verkar rimlig.
Ös på! Det västa som kan hända är väl att toppen släpper vid ihärdigt varvande, men vem fan bryr sig om det.
Den går att efterdra med muttetpickan.

Se bara till att du har kvinns i närheten så att du får ligga.
Förhållandet mellan avgassmällar och fuktiga trosor är som bekant synonymt.
Detta är även anledningen till att vissa (baksluga) vinterförvarar hojen i lägenheten. :Bugar
 
Om man byter ut bromsvätskan mot bromsolja då borde väll hojjen gå lite snabbare eftersom olja smörjer bättre än vätskor ? eller är jag helt ute och seglar nu :va
 
Jag har en R1 -98 och bytte ut förgasarna mot ett högkvalitativt sprut.
Nu går den mycket sämre.
Mitt turbokit gav bara tillbaka ursprungseffekten.
Vet nån varför?

Jaha du MrAlingsås ni har problem med grundvattnet hör jag.

Överladdning är coolt. Synd bara att insprutning inte är det, om du inte har ett hilborn så klart.
Nu vet jag inte hur man ska kunna kombinera hilborn injection med turbo, kompressor går bra.
Detta gäller bil, hoj vete fan...
En hundring på att hojen är vassare än dig, (även utan turbo).
 
Tänkte köpa mig en silverpil och stoppa i en Cheva 350 istället. Måste man modifiera ramen eller passar den bolt-on så att säga. Stod och måttade lite med pekfingrarna och cc ser ut stämma bra. Vill ju gärna att den ska gå att få original igen och inte peta i den alltför mycket.

Mvh
 
Om man byter ut bromsvätskan mot bromsolja då borde väll hojjen gå lite snabbare eftersom olja smörjer bättre än vätskor ? eller är jag helt ute och seglar nu :va

Nej då, du är helt rätt ute.
Tycker att vi alla ska köra på bromsolja framöver.
Vet att min farträdda morsa tankade bromsolja för att bilen gick för fort och det funkade även åt det hållet.
 
ska nog prova en 20% inblanding av bromsolja i bränslet i vår .... funkar det med Dot4 , eller skall man ha nån annan dot ?
 
Om man byter ut bromsvätskan mot bromsolja då borde väll hojjen gå lite snabbare eftersom olja smörjer bättre än vätskor ? eller är jag helt ute och seglar nu :va

Bromsar sänker bara farten, bort med skiten helt så går de fortare
 
Bromsar sänker bara farten, bort med skiten helt så går de fortare

jag antar att du menar klumpen som sitter på den lilla "fälgen" i mitten på den stora fälgen .... för handtaget måste sitta kvar så jag har någonstans attt hänga handväskan
 
Tänkte köpa mig en silverpil och stoppa i en Cheva 350 istället. Måste man modifiera ramen eller passar den bolt-on så att säga. Stod och måttade lite med pekfingrarna och cc ser ut stämma bra. Vill ju gärna att den ska gå att få original igen och inte peta i den alltför mycket.

Mvh

Sweet!!
Vilken build, Silverpil å 350 - KUNGLIGT!!

Nä, har svårt att tro att det skulle vara några problem, jänkarna är ju kända för sin känsla för passform.
Deras två största uppfinningar är ju ovala hål och shims så det där bygget kommer nog att gå som smort.
Vridstyvheten i det svenska stålet (Husqvarnan) är det heller inget fel på, ingen större risk att ramen bågnar vid ett snabbt kopplings-släpp där inte...
 
jag antar att du menar klumpen som sitter på den lilla "fälgen" i mitten på den stora fälgen .... för handtaget måste sitta kvar så jag har någonstans attt hänga handväskan

Japp, det blir tillomed säkrare att hänga handväskan där om du tar bort den klumpen.
 
Sweet!!

ovala hål ...

Jag frågade på Biltema , men tjejjen bakom disken kunde inte hitta någon borr till Ovala hål:dummer
Tips på vart man kan köpa ett set med ovala borrar ?
Tänkte borra upp 1340 kubikarn i vinter för lite mer flås och läste att ovalt ger mer hk än runt
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top