Samer rasar mot nakna kvinnor

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Nu är samerna upprörda :tuttar

Konst med motiv av nakna kvinnor med så kallade trolltrummor är att häda den samiska kulturen.
Det hävdade samer som besökte Simon Willerslevs vernissage i Gällivare i helgen.
- Jag förstår reaktionerna, säger Louise Bäckman, professor och hedersdoktor i religionsvetenskap.

5124235.jpg

http://www.nsd.se/nyheter/gallivare/artikel.aspx?ArticleId=5124232

...dags för en same-fatwa...se upp för människor i färgglada virkade kläder m.a.o...

Jag vet inte, men det ser iaf kallt ut att behöva stå på alla fyra ute i en snödriva.
Klart folk blir upprörda.

Vad retar inte samer, är det ens uppfunnet?

Rätt skall dock vara rätt och i mitt tycke förefaller kludden förutom talanglös vara lätt imbecill. Får man sedan påskrivet att man gjort klavertramp är det på sin plats att göra bättring och bot samt förverka skräpet.

Samer...

Samma år som priset på renkött rasar så går en hjord renar (heter det så?) genom isen och de tycker så synd om sig själv att de vill ha lite ersättning (som de tack och lov inte fått än).
Renar är konstant ivägen på både skoterleder och vägar.

Lovar att det inte skulle finnas en renjävel på vägarna om de inte fick ersättning för att de blir påkörda.

Edit: Visserligen finns det samer utan renar också.
Men jag misstänker att samerna som blir störda av det där är lika insnöade som muslimernas diton.

Lappskor är korta, satta med en brett ansikte med stor nästa och muffen sitter på tvären.

Kvinnorna på bilderna ser inte direkt ut att vara några samekvinnor direkt så vad har dom på ett samemotiv att göra? Locka korksskallar att köpa tavlorna i tron att dom ska bli lika värdefulla som Zorn-tavlor? Eller bara för att dom tror det blir politiskt korrekt med en sån där tavla på väggen?

Om man nu ska reta renälskarna, och dessutom få det på bild i tidning och på nätet så får han väl FÖR FAAAAAAAAN se till att göra fotokonst. Inga teckningar, det säljer inga lösnummer fattar han väl!?

Om jag var same skulle jag bli upprörd över att en så risig tecknare kommit på idén att rita något samiskt överhuvudtaget. Snett, vint och allmänt motbjudande!

Om jag var bruden som stått modell så hade jag känt mig förnedrad av att bli så illa porträtterad.

Nu eftersom jag inte är same så blir jag upprörd över att så in i helvete ruttna verk får publicitet i media!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT