Samer rasar mot nakna kvinnor

Samer...

Lovar att det inte skulle finnas en renjävel på vägarna om de inte fick ersättning för att de blir påkörda.

Edit: Visserligen finns det samer utan renar också.
Men jag misstänker att samerna som blir störda av det där är lika insnöade som muslimernas diton.

Nja, det finns knappt några samer utan renar nuförtiden, dom har i alla fall på papperet en liten renhjord (sen att någon annan tar hand om dom är en annan sak).

Annars får dom ju inte köra snöskoter och cross i nationalparkerna!

Så alla skulle (på papperet) fortsätta att äga några för den sakens skull även om alla ersättningar togs bort.

Nja, det finns knappt några samer utan renar nuförtiden, dom har i alla fall på papperet en liten renhjord (sen att någon annan tar hand om dom är en annan sak).

Så alla skulle (på papperet) fortsätta att äga några för den sakens skull även om alla ersättningar togs bort.

Nja.

Det räcker att de arbetar med/åt renägande samer (på pappret om nu någon skulle fråga) för att få åtnjuta fiske, jakt och buskörning i nationalparkerna.

Edit: Just ja. Åldersgränsen på skoter och motorcykel gäller inte för dem heller.

Mja, vi har en handfull samer på skolan som inte har några renar. Cheyorna kring 15-30 kör inte cross och skoter sådär värst mycket sörru.

Och ja, renarna skulle nog vara kvar utan ersättning. Men de skulle nog försvinna från vägarna om de inte fick betalt för att att någon kör på dem.

...
Annars får dom ju inte köra snöskoter och cross i nationalparkerna!...

Tänkte på det när jag satt och läste igenom lite material jag fått inför skoterkursen (förarbevis) jag ska gå i helgen.

Fick med ett eget häfte om just skotertrafik i områden med renar. Känns inte riktigt som att Samerna följer dessa råd så värst mycket. :va

Mja, vi har en handfull samer på skolan som inte har några renar. Cheyorna kring 15-30 kör inte cross och skoter sådär värst mycket sörru.

I den åldern räcker det ju med att föräldrarna har renar så åtnjuter dom samma förmåner.

Jag ska genast fråga närmsta lapp om jag inte kan få "arbeta" åt honom om det är så att det räcker!

Cheyorna kring 15-30 kör inte cross och skoter sådär värst mycket sörru.

Och ja, renarna skulle nog vara kvar utan ersättning.

Det säger du bara för att du själv är Same, och vill försvara dina polare och släktingar :D

Och här uppmanar du oss att komma upp i landet och klippa renar med bilen, bara för att du och din familj skall få pengar... Fy faaan säger jag bara! Och inte gillar ni nakna brudar heller! Vad går ni igång på?

finns det samisk porr:va

Jadu. Fråga google...

Edit: Jag frågade, och det var fler som har frågat tydligen :D

http://www.viska.se/ftopicp-125390.html

Jag frågade google igen.
Svarade med detta:

Varför säga lapp när man kan säga same?

Eftersom "lapp" anses vara diskriminerande bör ordet utbytas mot det mera korrekta "same". Detta bör även gälla sammansättningar. Denna ordlista är godkänd av samedepartementet (f.d. lappverket).
Ställ gärna in din ordbehandlare till att automatiskt byta lapp mot same.

lappspets - samepigg
lappjäxa - samejäxa
lappkast - samesläng
lappkåta - sameporr
lapplisa - samelindring
lappmössa - samehatt
lappri - sameri
lappsjuka - samepest
lappsko - sametoffel
lapptäcke - samefilt
lappverk - samedepartement
lappuggla - samenattvaka
brasklapp - knäppsame
brädlapp - planksame
fattiglapp - armsame

fusklapp - syntetsame
följelapp - eskortsame
grytlapp - rävsame
haklapp - danssame
hundralapp - hektosame
tusenlapp - kilosame
julklapp - julksame
klisterlapp - häftsame
kölapp - väntsame
läderlapp - skinnsame
prislapp - snussame
skygglapp - blygsame
tvättlapp - vasksame
laptop - samemössa
åkerlapp - odlarsame
slapphänt - ssamehänt

källa: http://abcitron.net/abso/paradox.htm (Scrolla ner en bit.)

Last edited:
Det säger du bara för att du själv är Same, och vill försvara dina polare och släktingar :D

eru bakom flötet LR? Jag vill ju att man ska ta bort ersättningen för påkörda renar för bövelen! De är livsfarliga för oss småbilsägare! Min kärra är så låg att renarna landar på huven och nästan orsakar skador i stil med älgkrock!

eru bakom flötet LR?

Nej tyvärr är jag inte någon same nej...:tungan

Jag vill ju att man ska ta bort ersättningen för påkörda renar för bövelen!

Nej du mörkar bara!:D

De är livsfarliga för oss småbilsägare!

Menar du skotern? :confused:

Min kärra är så låg att renarna landar på huven och nästan orsakar skador i stil med älgkrock!

Sluta använda skotersläp eller vad det heter då! :)

Föresten så svarade du inte på vad samer går i gång på, förutom att gnälla på oss andra människor:tummenupp

Last edited:
Same, same but different.

:D:D:D:Bugar:yoparty:tummenupp Klockrent!

Föresten. Tror att den här gamla slagdängan fortfarande är het "där uppe"

[YOUTUBE-ID]drqj1HomHr4[/YOUTUBE-ID]

Om jag skall vara ärlig så har jag inget emot Samer (heter det så? En same flera samer/samor???).
Alla har vi ju olika livstilar.
Sporthojsåkare, offroadare, volvoraggare, bönder, fjollträskbor, halvdanskar. Ja, listan kan göras lång.

Alla samer är nog inte gnälliga och tvära. Är väl som med allt annat folk. Dom som syns är dom som för mest väsen för sig.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...