Samarbeta med polisen?

Hey, man får väl vara med..

1. Anders Jansson - Stockholm
2. David Martin - Stockholm
3. Ronny Norberg - Uppsala
4. Per Sandström - Stockholm
5. Jonathan Lindegren - Stockholm
6. Stefan Vestman - Haninge
7.
8.
9.
10.

Innan ni fortsätter på listan kan ni fråga mig om inte jag kan fixa en Officiell grej för namninsamling i syfte att försöka få en motorbana för stockholmare

Swedie skrev:
Innan ni fortsätter på listan kan ni fråga mig om inte jag kan fixa en Officiell grej för namninsamling i syfte att försöka få en motorbana för stockholmare

Jag har lagt ut denna tråd på bike.se och bikeproject.com också. Inte enbart för sporthoj.com alltså. Vad hade du tänkt dig isåfall?

Bikerbitch skrev:
Jag har lagt ut denna tråd på bike.se och bikeproject.com också. Inte enbart för sporthoj.com alltså. Vad hade du tänkt dig isåfall?

Seså, var inte så prestigefull. ;) Fråga Farbror Swedie snällt nu.

Swedie skrev:

Kan vi? Värsta. Kan inte du fixa en Officiell grej för namninsamling i syfte att försöka få en motorbana för stockholmare.

Vart kan man hitta den artikel??? Vem bestämmer vad som är värstinghoj :va
Varför skulle de förbjudas??? Hipp hipp hurra för Sverige :mad:

Marals76 skrev:
Vart kan man hitta den artikel??? Vem bestämmer vad som är värstinghoj :va
Varför skulle de förbjudas??? Hipp hipp hurra för Sverige :mad:

Lär ju knappast kunna förbjuda hojar som redan är registrerade. Om så är fallet har svenska staten precis köpt min hoj.

Bikerbitch skrev:
Ett formulär på förstsidan där namn (och mer info) kan fyllas i. Då kan även andra sajter länka till förstasidan på SH i namninsamlingsyfte...

Säg till om det önskas. Kan få upp det på 5 min... (så grym är jag... mm =)

Mycket bra att starta en diskussion istället för att bara slänga skit på folk.
Självklart ska vi ha en bana i Sthlm. Men tyvärr löser det nog inte problemen....
Man får hoppas att Bengt inte menar allvar med förbud utan att han bara har slängt in lite bajs i fläkten för att få igång en diskussion. Frågan handlar ju till sist om hur man får vissa människor att ändra sitt beteende i trafiken.

Bikerbitch skrev:
Som alla vet har Bengt Svensson i sitt pressmeddelande skapat stor irritation genom att ifrågasätta om det är dags att förbjuda värstinghojarna.
Jag var så nyfiken på detta så jag ringde upp honom. Han är väldigt positiv till förslaget att bygga en motorcykelbana här i Stockholm eftersom det är långt till Gelleråsen, Sviestad och andra ställen vilket bidrar till att folk kör fort på gata.

Hur många av er skulle vilja ha en motorcykelbana i Stockholm?
Jag frågade Bengt hur man skall gå till väga för att få de ”högre makterna” att lyssna. Namnlistor (ifrån klubbar, privatpersoner osv), opinioner etc.
Man kan alltid ta hjälp utav media för att nå fram med sitt budskap. Kanske med hjälp av kända ansiktet också?

Finns det intresse att samlas någonstans och ta dit polisen för en kväll där vi kan ifrågasätta saker och ting samt att dom kan få berätta varför dom tycker som dom gör? Bengt var positiv till det också ifall det fanns intresse.

Vad tycker ni? Bättre att samarbeta med polisen i ett försök att fixa en motorbana än att stå stilla och trampa på forumet och bara skrika ur sig fula ord om vad polisen är för ena...

// jannica

Swedie skrev:
Ett formulär på förstsidan där namn (och mer info) kan fyllas i. Då kan även andra sajter länka till förstasidan på SH i namninsamlingsyfte...

Säg till om det önskas. Kan få upp det på 5 min... (så grym är jag... mm =)

Fixa.

Du e bäst.

Puss o kram.....

Klart ni ska få er en bana!!

7. Niklas fjällström-PITEÅ
8.
9.
10.

Ett superbra initiativ i rätt riktning!!!!!

7. Niklas fjällström-PITEÅ
8. Mattias Westman - Stockholm
9.
10.

Problemet är ganska litet. Poliser vill gärna påvisa motsatsen men hojar är relativt ofarliga för omgivningen. Tidigare fanns en siffra på att en bil är 6 gånger farligare för omgivningen än en MC. Vi är m a o en grupp som är harmlösa för svenska folket. Det bottnar i den klassiska mc-bus-mentaliteten hos poliser/myndigheter. De tål inte se fria(lyckliga) mäniskor som har skoj. De vill ha Tysk ordning. Varför vet dom inte men de verkar må bättre av det.

Vi håller dessutom igång en industri. MC-branschen, banker, försäkringsbolag, sjukhus, reservdelar, däck, olja, bensin, utbildningar, körskolor etc etc. Vi betalar för det. Vi får hjulen att snurra i detta land. Sverige behöver sporthojar!!

De kommer aldrig förbjuda sporthojar. Inte en chans. Däremot kommer de säkert förbjuda poliser att ventilera högst personliga åsikter på en statlig web-plats, finansierad med skattmedel och dessutom avsedd för pressmeddelanden.

Silwer skrev:
Det finns ju redan en bana i Enköping som gick igenom allt utom just det ekonomiska att verkligen bygga den.
Det brukar ta stopp där, ingen vill betala för att folk ska åka motorfordon på en bana....

Vill inte dom som ska köra/öva på banan betala då? Jag lägger gärna nån hundring för en kvälls körning. Sen går det ju att ha tävlingar med publik som betalar, utbildningar mm. mm. Det går säkert att göra en bra vinst på ett motorområde, IAF i närheten av Stockholm.

mudder skrev:
Vill inte dom som ska köra/öva på banan betala då? Jag lägger gärna nån hundring för en kvälls körning. Sen går det ju att ha tävlingar med publik som betalar, utbildningar mm. mm. Det går säkert att göra en bra vinst på ett motorområde, IAF i närheten av Stockholm.

Men någon måste betala när banan ska byggas.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025