Samåkning Ulricehamn

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Jag kör z1000 -08a nu, samma gäller min polare Andreas som nu bor i Borås men han kör en 07a, vi kan vara med på några samåkningar i sommar.

Säg till bara...
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Hyll, klart ni är välkomna att hänga på, bara att hålla koll på den här tråden. :tummenupp
 

johnno_mccall

Park å rabatt åkare
Gick med
5 Sep 2008
Ort
Ulricehamn
Hoj
Honda CB 750 -99
Hej grabbar jag skulle kunna va sugen på att hänga med nån runda, har bara en fråga egentligen, hur fort åker ni och hur långa brukar rundorna bli? shit det blev två frågor sorry.
Åker ju KTM 640 så över 130 km/h några längre sträckor blir jobbigt.
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Vi anpassar farten till de som är med, vi kör inte fortare än att alla är bekväma med farten. Normalt när det bara är sporthojar/nakenhojar har vi legat runt 120.
Tiden har varit allt från nån timme till ca 7, beror på vart vi vill åka och om vi vill stanna och äta eller fika på vägen.
Allt bestäms gemensamt, det är bara att skriva ett förslag här och sen diskuterar vi fram något som passar, efter det är det upp till var och en om man känner för att följa med.
Aktuella åkningar postas normalt längst ner i första inlägget i tråden men läs alltid de senaste inläggen för att vara på den säkra sidan om det skulle ske några sista minuten ändringar.
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Fan har fortfarande inte fått ihop min skit här hemma... och som det serut just nu blir det nog ingen åkning föräns i maj för min del. Menmen det är bara att bryta ihop och komma igen.
 

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Ort
ulricehamn av alla ställen..
Hoj
retta -99 och miniretta -04
några som ska till bikedagarna i helgen eller? ska dit på lördag o försöka hitta något att shoppa loss på. någon som kan fixa ett perforerat rör runt om i u-hamn? håller på att bygga om en orginaldämpare till hojen.
 

johnno_mccall

Park å rabatt åkare
Gick med
5 Sep 2008
Ort
Ulricehamn
Hoj
Honda CB 750 -99
några som ska till bikedagarna i helgen eller? ska dit på lördag o försöka hitta något att shoppa loss på. någon som kan fixa ett perforerat rör runt om i u-hamn? håller på att bygga om en orginaldämpare till hojen.

Jag har en bit perforerad plåt men ingen rullbock, jag rullade runt ett rör, blir inte helt 100 men det kanske duger?
Skicka ett pm om du är intreserad.
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
ok... ligger lite före i tiden nu men Lördag 1 maj har jag tänkt mig att åka en sväng på förmiddagen om någon är sugen... tid och sånt kan vi väl enas om senare så att det passar så många som möjligt! lägger in rutt och allt i första inlägget i veckan som kommer!

Edit: Hyll åkte du från borås nu på torsdag kvällen vid 18 tiden.. i så fall såg jag dig när du och en till drog förbi bergmansmotor.... Det var inga 90 km/h där inte:hihi

Mvh Fredric
 
Last edited:

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Andrésen, Lördag är 2 Maj. :blah

Själv sticker jag iväg till Göteborg tidigt på morronen för att protestera mot de nya parkeringsreglerna där.
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
okok el datum där :p men va fan hur man får parkera i götet eller inte intresserar inte mig ett skit... ska jag dit så hällsar jag antingen på svärföräldrarna och då parkerar jag på deras uppfart eller så ska jag handla och då åker jag inte hoj... Så nej de får klara sig utan mig på heden :) men åka den dan det ska jag! fast vart vet jag inte än.
 

dfused

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000 RR IDM Hoj
Tja skulle eventuellt kuna åka med en runda där andresen,
Kollar forumet lite mer i veckan,så får man se vad som händer i veckan.
 

Tobbbe

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
hemma
Hoj
Honda cbr 600 rr
Ot

Slänger ut en blänkare här i u-hamnstråden till "locals" som vill köpa däck. Kommer under säsongen ha tävlingskörda 120/70/17 och 180/55/17 däck för en billig penning. Fabrikatet är Continental race attack och däcken är godkända för gata. kan även fixa montering och balansering.

//Tobbe P
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Slänger ut en blänkare här i u-hamnstråden till "locals" som vill köpa däck. Kommer under säsongen ha tävlingskörda 120/70/17 och 180/55/17 däck för en billig penning. Fabrikatet är Continental race attack och däcken är godkända för gata. kan även fixa montering och balansering.

//Tobbe P
låter ju skit bra.. då vet man vart man ska vända sig när gummit börjar ta slut ;)
 

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Ort
ulricehamn av alla ställen..
Hoj
retta -99 och miniretta -04
Jag har en bit perforerad plåt men ingen rullbock, jag rullade runt ett rör, blir inte helt 100 men det kanske duger?
Skicka ett pm om du är intreserad.

tackar men jag fixade det själv med hjälp av en borrmaskin och gjorde ett gäng hål. det var början till att plocka ur insatsen men testade att slänga på det för se resultat som var mycket lovande.

kommer att köra på bana med smckurs på lördag så jag kan inte hänga på. söndag kanske?
 
Last edited:

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Blir inget åka för mig i helgen :( Lyckades skalla ihop med en kille på fotbollsträningen iförrgår vilket resulterade i en grav hjärnskakning och 10 stygn i ansiktet... Docktorns order är att TA DET LUGNT i 2 veckor.

Mvh Fredric
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Och dom säger det är farligt att köra hoj, är ju ingeting mot fotboll. :confused: :p

Krya på dig Fredde :tummenupp vi får väl ta en tur upp till dig för en kaffe o lite skitsnack nån dag.
 
Last edited:

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Tack för omtanken :) Det är bara kika upp om ni känner för det är liksom hemma hela helgen :p Måste se din (wolfkin) nya hoj oxå, kan tänka mig att den är NICE.

Kör lugnt // Andrésen
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top