Samåkning Ulricehamn

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Det är lugnt, du är välkommen att hänga på kommande körningar.
Turen idag (Torsdag) var helt ok, goa vägar och bra väder och en fika på hofsnäs, kan inte bli mycket bättre.
Håller med helt! Synd bara att jag som vanligt har häcken full och måste tidsbegrännsa varenda körning :huvet Menmen ska se om jag inte kan få ut någon mer heldag som typ vid halmstadsturen:)

Tänk inte på det Thomas de som kommer de kommer! vi har som rutin att vänta en ca en kvart över utsatt tid! Sen åker vi oavsett vem som är där eller inte:tummenupp
 

jonaskolbäck

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki Hayabusa +250enduro
Vilse i Ulricehamn..

Som blivande ulricehamnare så är jag här för att kolla läget lite i två veckor.. nån som har nåt bra förslag på vägar eller är det nån åkning på gång nån kväll eller vad händer egentligen i den här stan :banana
 

hak

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2003
Ort
Ulricehamn
Hoj
FZ1-N, SR 500-82
Välkommen till Ulricehamn, det finns en hel del bra mc-vägar här i trakterna, bara det blir lite bättre väder så blir det åka av någon kväll, tyvär ser inte prognosen för denna veckan allt för lovande ut men vi får hoppas dem har fel. Skulle vekligen behöva lite avkopplande åkning just nu.
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Jo vädret ser ju inte så lovande ut den här veckan och själv sitter jag här med en kraftig förkylning så för min del blir det tidigast Lördag-Söndag (om väder och förkylning tillåter).

Du är mycket välkommen att hänga på vid kommande körningar Jonas.
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Var faktiskt ute en lite runda idag!! blev bara 6-7 mil men var ändå gött att köra lite med tanke på senaste veckornas (mc-åka mördande) jobb och väder! Får se om vi inte kan styra upp någon bra åkning framåt helgen eller början på nästa vecka!

p.s välkommen jonas!!! d.s
 

dfused

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000 RR IDM Hoj
Hej, jag hänger på direkt om vädret tillåter bara, nu har de ju varit lite tråkigt väder,
men åker varje dag då, har dock bara 4 km till jobbet,
Ha det bra Thomas
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Funderar på en tur på antingen Lördag eller Söndag beroende på väder.
Ulricehamn - Timmele - Hökerum - Fristad - Borås - Dannike - Fika på Hofsnäs och sen vidare - Gällstad - Marbäck sjövägen - Ulricehamn.

Avfärd ca 14:00 el 15:00 marknadsplatsen, beräknad tid 3-4 timmar.
 
Last edited:

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Funderar på en tur på antingen Lördag eller Söndag beroende på väder.
Ulricehamn - Timmele - Hökerum - Fristad - Borås - Dannike - Fika på Hofsnäs och sen vidare - Gällstad - Marbäck sjövägen - Ulricehamn.

Avfärd ca 14:00 el 15:00 marknadsplatsen, beräknad tid 3-4 timmar.
Låter som en trevlig tur! ska som vanligt bara kolla agendan för helgen jag jobbar men kan kanske klämma in en mc-tur mellan passen:)
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Andrésen, skriver du in i första posten?
Det blir Lördag som gäller eftersom det ser ut att bli skitväder på Söndag.

Lördag 16:e klockan 15:00, samling på marknadsplatsen.
Ulricehamn - Fristad - Hofsnäs (fika) - hemväg över Gällstad.
Räkna med minst 3 timmar.

Eventuellt kan vi ändra tid till nån gång mellan 14:00 - 16:00 om det passar folk bättre, hör av er.
 
Last edited:

dfused

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000 RR IDM Hoj
tjena, jag kommer på lördag, för min del passar tiden,kan när som helst,
Thomas
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Blir ingen åkning för mig idag lördag, kommer inte ifrån jobbet:( Men ni får hade så kul och köra säkert!
 

jonaskolbäck

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki Hayabusa +250enduro
Skit...uppbokad idag när det är kanonväder o åkning:huvet ,får väl sikta på nån dag/kväll i veckan istället. Ha så kul ni som kan :tummenupp
 

dfused

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000 RR IDM Hoj
Hej, Tack för turen idag goa vägar och trevligt sälskap,jag lär hänga på fler gånger, och kanonväder va det med,
ha de gött höres
Thomas.
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Hej, Tack för turen idag goa vägar och trevligt sälskap,jag lär hänga på fler gånger, och kanonväder va det med,
ha de gött höres
Thomas.
Tack själv! Mycket trevligt även om det blev endel "missödes" stopp:) Hittade föresten min nyckel sen:) Den hade lyckats hoppa ner framför kuttsen och in under förarsadeln... veti fan hur jag lyckades se den men när jag plockade av kuttsen när jag kom hem så skymmtade jag något gult där under sadeln. Och se på sjutton där låg nyckeln. Tur att vi inte lade ner massa tid på att gå upp och ner för backen å letede efter den!
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
dfused, kul att du var med och åkte, hoppas du hänger med fler gånger. :tummenupp

Andrésen, lite puh-feeling där va, he he. :crash
 

jonaskolbäck

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki Hayabusa +250enduro
Tänkte sticka ut en sväng imorrn (tors) om det blir väder :rolleyes: nån som har förslag på vägar häromkring eller är det fler som är åksugna,känns som om man har lite att ta igen:tungan
 
Last edited:

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Har tyvär inte tid imorgon:( men en annan dag ska det säkert gå! Väg tipps från Ulricehamn mot grönahög - i grönahög sväng höger mot rånnaväg - fortsätt ner mot gällstad - kör raktfram i rondellen i gällstad mot vegby och följ den vägen tills den tar slut vi ett T-kors. Sväng där vänster mot Gånghester och vipps så kommer du ut på varbergsvägen i borås. Därifrån tar du Rv40 tillbax till U-hamn... Fast kolla kartboken innan du åker så du inte åker helt åt skogen!

Mvh Fredric
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top