Samåkning Skövde

kommer du köra nått i år?
hur läker benet?

Benet läker fint, fortfarande inget nöje direkt men så länge det går framåt så är jag glad.
jag har just införskaffat en hoj till, en RGV250, den ska få RD350motor och lite annan ombyggnad, den ska jag lufta på bana då och då är det tänkt.
På vägen evete fan hur jag gör, tänker prova en sommar utan sporthoj på gatan.
Tänkte iofs skaffa en stor-offroad och testa hur grusåka är,
och även en vespa av nått slag om jag hittar lämligt halv-vrak, att busa med på gocartbanan.

Ska du ha KTMén på väg och motard-banåka?
 
Benet läker fint, fortfarande inget nöje direkt men så länge det går framåt så är jag glad.
jag har just införskaffat en hoj till, en RGV250, den ska få RD350motor och lite annan ombyggnad, den ska jag lufta på bana då och då är det tänkt.
På vägen evete fan hur jag gör, tänker prova en sommar utan sporthoj på gatan.
Tänkte iofs skaffa en stor-offroad och testa hur grusåka är,
och även en vespa av nått slag om jag hittar lämligt halv-vrak, att busa med på gocartbanan.

Ska du ha KTMén på väg och motard-banåka?

de blir både på bana och gata..
den kittas med najjning och uppsamlingskärl så man kan köra race.
men nummerplåt å grejjor finns ju för att köra den på gata också..
enda anledningen att det blev en 525 igentligen.. så man kan ha nått nöje av den på landsväg =)

hade de vart den racehoj hade de blivit en 450 SMR =)

blir kul å se RGV:n! =)
bandag bokad? =)

Hur stor är en stor enduro för grusåka? =)
african twin modell eller 525/530 modell?
 
tjing!
nya grejjor på lådan idag.. bara att montera ihop.. inte mycke å välja på ;)

Ny pump, ok och skiva!
 

Bifogat

  • _MG_9335.jpg
    _MG_9335.jpg
    236.2 KB · Visningar: 37
  • _MG_9334.jpg
    _MG_9334.jpg
    224.9 KB · Visningar: 32
Som sagt tänkte jag köpa ett slip on, var ute igår och rev lite i hojen. Så såg jag att det sitter en avgasventil i original burken. Då undrar jag kan man ta bort denna utan komplikationer? Vissa som skriver att den går ryckigare på låga varv och att man får felkoder och sånt?.
 
Som sagt tänkte jag köpa ett slip on, var ute igår och rev lite i hojen. Så såg jag att det sitter en avgasventil i original burken. Då undrar jag kan man ta bort denna utan komplikationer? Vissa som skriver att den går ryckigare på låga varv och att man får felkoder och sånt?.

en avgasventil?
det är inte lamban du har hittat?
tar du bort den kan du få felkoder.
fick de på superduken iaf.

Nya hojjen som skelett!
grejjas flitigt för att bli klart till våren!
 

Bifogat

  • IMG_0332.jpg
    IMG_0332.jpg
    238.6 KB · Visningar: 39
tjing!
nya grejjor på lådan idag.. bara att montera ihop.. inte mycke å välja på ;)

Ny pump, ok och skiva!

Najs, jag har själv plockat ur batteriet på min ännu ;)

Som sagt tänkte jag köpa ett slip on, var ute igår och rev lite i hojen. Så såg jag att det sitter en avgasventil i original burken. Då undrar jag kan man ta bort denna utan komplikationer? Vissa som skriver att den går ryckigare på låga varv och att man får felkoder och sånt?.

Vet inte exakt hur det är på zx6:an men gissar att det är något liknande som på de flesta andra hojar en ventil som ändrar motrycket i avgassystemet, lite vinning i låg och mellanregister.
Sitter det någon drivning på den? vajerspel? isåfall plockar du bort vajrarna och låter drivmotorn sitta kvar då slipper du felkoder, skulle det vara så att den går dåligt med slipon så ska du nog mappa den.
Riktigt sjyst hoj by the way, en bekant hade en sådan med ackrapipa, ett av dom grymmaste ylande jag har hört.


en avgasventil?
det är inte lamban du har hittat?
tar du bort den kan du få felkoder.
fick de på superduken iaf.

Nya hojjen som skelett!
grejjas flitigt för att bli klart till våren!

Hmm, vad är det som händer här? ska det bli något nytt måntro.
Surt att man inte kan åka med er iår, hade varit skoj.
Så här ser mitt nya lik ut.
White is the new black
 

Bifogat

  • helhet..jpg
    helhet..jpg
    96.9 KB · Visningar: 30
Vet inte exakt hur det är på zx6:an men gissar att det är något liknande som på de flesta andra hojar en ventil som ändrar motrycket i avgassystemet, lite vinning i låg och mellanregister.
Sitter det någon drivning på den? vajerspel? isåfall plockar du bort vajrarna och låter drivmotorn sitta kvar då slipper du felkoder, skulle det vara så att den går dåligt med slipon så ska du nog mappa den.
Riktigt sjyst hoj by the way, en bekant hade en sådan med ackrapipa, ett av dom grymmaste ylande jag har hört.


Ja precis går 2 vajrar till en servomotor vid batteriet. Sen när man startar ninjan så börjar den röra på sig och öppnar/stänger spjället i avgasröret. Okej nä men jag får helt enkelt testa om det funkar annars mappa om som du säger :) kan ju inte bara åka runt med originalpipan :tummenupp. Åfan ackra säger du, kanske får kika lite på dom med :D. Har ju ett par månader att hålla på med detta.
Tack för svaret nu blev jag lite klokare :)
 
Det blir nog bra detta, snackade med Yoshimuras support. Och i deras paket så får man med en speciell platta med sätter över servomotorn så den stannar i ett läge, och på det viset så får man inga fel koder (eller att FI lampan tänds). Dock sa dom att hojen kan bli lite ryckig vid lägre varv men inget stort, annars så var det bara att mappa om så skulle det lösa sig :). Så det är väl bara att beställa nu :D
 
Det blir nog bra detta, snackade med Yoshimuras support. Och i deras paket så får man med en speciell platta med sätter över servomotorn så den stannar i ett läge, och på det viset så får man inga fel koder (eller att FI lampan tänds). Dock sa dom att hojen kan bli lite ryckig vid lägre varv men inget stort, annars så var det bara att mappa om så skulle det lösa sig :). Så det är väl bara att beställa nu :D

Låter ju bra, men om du bara tar bort vajerspelen så borde du inte få några felkoder heller, ska inte behövas spärra den i något läge.
Du får lägga upp en filmsnutt sen, svårt o höra härifrån.
 
Låter ju bra, men om du bara tar bort vajerspelen så borde du inte få några felkoder heller, ska inte behövas spärra den i något läge.
Du får lägga upp en filmsnutt sen, svårt o höra härifrån.

Jag håller med, och tycker dessutom att du kan kolla efter ljuddämparen på ebay för att spara lite pengar.

tex här för 5245kr inkl frakt från england.
(varför man nu lägger det på en ljuddämpare, men det är väl jag som är gammal, kanske ett nytt grönt ställ för under 4k? )




Hej PJ:hej
 
Last edited:
Jag håller med, och tycker dessutom att du kan kolla efter ljuddämparen på ebay för att spara lite pengar.

tex här för 5245kr inkl frakt från england.
(varför man nu lägger det på en ljuddämpare, men det är väl jag som är gammal, kanske ett nytt grönt ställ för under 4k? )

Beställer från ebay finns en firma i USA som säljer det för 3200 med frakt :tummenupp. Nja man vill ju ha lite mera ljud i hojen, nu original låter den ju som en eu moppe :D så kan man ju inte bara åka runt nu i sommar ;)
 
Hej Hej, hur går det med läkningen av den arma kroppen och alla projekten i garaget ?

tjo

jo tack det går framåt med kroppen, långt ifrån bra men det går framåt ännu och det är ju det som räknas.
sämre är det med mina projekt, dom och en del jobb åt andra smyger framåt.
 
*installerar solid works 2010*
är de nått bra? =)
petter å schnedis.. ni har väl kört de en del?

ja har mest suttit med autodesk produkter innan..
inventor, mechanical osv..
 
*installerar solid works 2010*
är de nått bra? =)
petter å schnedis.. ni har väl kört de en del?

ja har mest suttit med autodesk produkter innan..
inventor, mechanical osv..

Förutom Solid har jag bara kört ytmodelleringsprogs som Rhino och Alias, så eg kan jag inte säga för eller emot,
men vad jag förstått så är solid skiten, möjligen lite väl omfattande.
 
Förutom Solid har jag bara kört ytmodelleringsprogs som Rhino och Alias, så eg kan jag inte säga för eller emot,
men vad jag förstått så är solid skiten, möjligen lite väl omfattande.

hyffsat lätt att fixa till 2d ritningen och få den till 3d med extrusions å grejjor...
e ju dassault systems som gjort skiten.. samma företag som gör catia.
catia är skiten.. men fruktansvärt svårt att lära sig.. vi har de på jobbet för att konstruera gjutformar.. helt sanslöst svårt.
men ja vet hur man sätter upp den licensservern ;)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top