Lämnar det öppet tills vidare.
Men när ändå ämnet gocart är uppe.
Jag har gjort lite research kring skövde gocart bana.
Detta är fakta:
Skövde Mk äger banan och eftersom den är byggd med ändamålet gocart är dom väldigt rädda för att få asfalten repad/förstörd. Jag tycker inte det är det minsta konstigt.
Som Emmi skrev så om det ska finnas en möjlighet att köra gäller puckar och uppsamlingskärl, stora cyklar är nog inte aktuellt men å andra sidan hur kul är det att ligga med en 1000cc sporthoj på en kilometerlång gocartbana.
Dom har ett upplägg med träningstider som vilken annan motorbana som helst vilket innebär att dom måste ha en person på plats som inte gör annat än att ha koll på körningen (tävlingsledare)
Denna person får inte vara mek eller liknande åt någon som kör.
Det gör ju att om det är 3 st som ska träna så får dom inte ihop folk.
Mitt förslag var att dela träningstid mellan gocart och mc för att då få ihop tillräckligt med folk, detta mottogs med stort intresse och jag ska dit och visa upp min cykel och träffa dom som är ansvariga för banan vid en träning.
Det finns fortfarande en hel del o kolla upp men jag har fått ett mycket bra bemötande från de som jag har pratat med.
Jag hoppas verkligen detta kan vara något jagsom kan vara intressant för flera.
Ni som bara har sporthoj, ut o skambuda på motarder på blocket det finns gott om billiga nu
Jag vet om en KTM 660 som kan vara till salu: Aldrig buskörd,bakhjulad eller liknande, 2600 lugna mil en pärla. Ett samlarobjekt för den kräsne

/Per