Samåkning Skövde

VARNING!!!

Det står en svart volvo vid ST1 vid E20 efter mariestad mot Lyrestad, det är 70!! förbi där så kör lugnt för f*n, laserutrustning inne i bilen enligt 2fast4some. )



Edit...enligt uppgift ska den stå där och lurpassa där hela dagen

(han har inte åkt fast utan har varit och talat med ägaren till St1)
 
Last edited:
2fast4hjo skrev:
2208271 VARNING!!!

Det står en svart volvo vid ST1 vid E20 efter mariestad mot Lyrestad, det är 70!! förbi där så kör lugnt för f*n, laserutrustning inne i bilen enligt 2fast4some. )





(han har inte åkt fast utan har varit och talat med ägaren till St1)

Ska tänka på det ;)
 
får de skjuta med laser genom glasrutor? eller de kanske har löst de genom å ha laserpickan i grillen :va
 
2fast4Some skrev:
2208814 jo det kan dem

Lena, kör lagligt hem :krama
"9 § Om mätning görs från ett polisfordon, skall detta vara stillastående.
Mätning får inte ske genom det egna fordonets vindruta."

Det där är taget ur "Rikspolisstyrelsens föreskrifter om hastighetsövervakning
på land med laserhastighetsmätare".

Så visst dom kan göra det men dom får inte och mätningen är inte giltig.
 
HanneZ skrev:
2208896 "9 § Om mätning görs från ett polisfordon, skall detta vara stillastående.
Mätning får inte ske genom det egna fordonets vindruta."

Det där är taget ur "Rikspolisstyrelsens föreskrifter om hastighetsövervakning
på land med laserhastighetsmätare".

Så visst dom kan göra det men dom får inte och mätningen är inte giltig.
så med andra ord så har de fixat de på annat sätt.. lite elakt å sitta i civilbil å lurpassa :(
 
me tanke på hur vädret ser ut i tidaholm så kan de nog kvitta ser du
 
de har regnat börjar skinna upp nu men några tråkiga moln finns de kvar
 
Det spelar väl ingen roll om det regnar?! Förstår inte hur ni tänker...

Jag har dambesök just nu annars hade jag vart ute och kört för fullt! :2cool

/Linus
 
Last edited:
Var just ute i SOLEN och åkte lite, det blåser lite, men inget som stör, tvingade stackars AnDreas att fara på grusvägar på väg till min farmor efter att vi varit på Kinnekulle. ;) Inte så uppskattat. :hihi :tummenupp
 
Marlean skrev:
2213248 Var just ute i SOLEN och åkte lite, det blåser lite, men inget som stör, tvingade stackars AnDreas att fara på grusvägar på väg till min farmor efter att vi varit på Kinnekulle. ;) Inte så uppskattat. :hihi :tummenupp
han har väl en ofroad?? :D

men de va fint väder mitt på dan med.. på andra sidan berget iaf
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top