Samåkning Skövde

Pathfinder skrev:
2047274 Ja jag har inte ens orkat prova kicken år, men hojen startar fint med knappen på styret :D

kört runt i garaget i vinter igen eller :rofl

vilka är de som ska till väring på lördag?

hur ser programmet ut?

funderar på att åka dit en snabbis i räserhondan

heimdal skrev:
2048416 kört runt i garaget i vinter igen eller :rofl

vilka är de som ska till väring på lördag?

hur ser programmet ut?

funderar på att åka dit en snabbis i räserhondan

Japp ett par turer i garaget har det blitt. Åker nog ut till kompaniet vid 11 tiden i morron förhoppningsvis med bågen.

X-up skrev:
2047262 Ups, då ska du se upp, nästa gång du försöker starta så kan det bli så det inte är tillräckligt med kräm i batteriet.

Dessutom är det strängeligen vansinnigt att starta en hoj på vinterförvaring utan att köra den ordentligt varm, alltså inte tomgångsköra utan verkligen köra den varm. Annars bildas det bara massa kondens i motor & avgasrör.

Ja det måste ju var SÅ jobbigt att det får stå och rosta i det rostfria avgassytemet i kanske hela 2 dagar :D Och all denna kondens i motorn dessutom...ve och fasa.

Dreas skrev:
2048898 Ja det måste ju var SÅ jobbigt att det får stå och rosta i det rostfria avgassytemet i kanske hela 2 dagar :D Och all denna kondens i motorn dessutom...ve och fasa.
Du menar att du startar din mc varannan dag under vinter halvåret :va
Oftast brukar inte hela ljuddämparen vara gjord i rostfritt stål, bara ytterhöljet. kondens i motorn vet vi ju alla vad det leder till...

Pathfinder skrev:
2048820 Japp ett par turer i garaget har det blitt. Åker nog ut till kompaniet vid 11 tiden i morron förhoppningsvis med bågen.
Jag e där nog runt 12:00 ska till Töreboda först o koppla på batteriet ställa på den o åka sen till kompaniet...ses väl där.. :tummenupp

ny kopplingsvajer installerad.. men när ja skulle starta hojen å tesa den så sög ja ur batteriet totalt :huvet

blir te å springa igång den sen

heimdal skrev:
2050596 ny kopplingsvajer installerad.. men när ja skulle starta hojen å tesa den så sög ja ur batteriet totalt :huvet

blir te å springa igång den sen

Går det .. min behövs det 3-4 pers att springa igång den... :tungan :D
Två puttar på, en passagerare o en som kör igång den..

Hannez kolla här

HanneZ skrev:
2051637 Nån som vet nån glasmästare som kan stoppa sprickor i bilrutor?

Kolla med Manfred Meinhardt i Dala i Stenstorp han fixar det hans nummer är 070-3338814

Bosanac skrev:
2052464 Ingen som filma eller tog kort från i dag på Mc-kompaniet?? :) :yoparty

Jag hann tyvärr bara filma när Jöjje piskade skiten ur bakdäcket, blev en ganska bra filmsnutt!

Last edited:
Heimdal: Hur gick det att springa igång hojen??

Senast hade du ju rätt bra flås efteråt... :hihi

X-up skrev:
2052602 Jag han tyvärr bara filma när Jöjje piskade skiten ur bakdäcket, blev en ganska bra filmsnutt!
Såg det.. hade du sett mig så e inte Piskade det rätta ordet..klassades mer som "VÅLDTÄKT" men fick en fin dyr Metzler 190 :D :tummenupp

TACK ALLA PÅ MC-KOMPANIET FÖR EN TREVLIG DAG TROTS KYLAN!

X-up skrev:
2052602 Jag hann tyvärr bara filma när Jöjje piskade skiten ur bakdäcket, blev en ganska bra filmsnutt!

Förresten vad tjänar man som mekaniker hos er i sommar?? :tungan

( Jag nöjer mey med lunch ....(Kaffe o kaka)

Bosanac skrev:
2052622 Såg det.. hade du sett mig så e inte Piskade det rätta ordet..klassades mer som "VÅLDTÄKT" men fick en fin dyr Metzler 190 :D :tummenupp

TACK ALLA PÅ MC-KOMPANIET FÖR EN TREVLIG DAG TROTS KYLAN!

Förresten vad tjänar man som mekaniker hos er i sommar?? :tungan

( Jag nöjer mey med lunch ....(Kaffe o kaka)

Grymt! 190 profil gillar vi! :tummenupp
Vet inte om ni tänkte på det, men efter att ni hade börnat så kom ju ett tåg & åkte förbi, molnet med däcksröken drogs med i fartvinden runt tåget, undrar vad passagerarna tänkte :hihi

Lunch är väl det minsta en mekare kan få för besväret i alla fall! :)

X-up skrev:
2052650 Grymt! 190 profil gillar vi! :tummenupp
Vet inte om ni tänkte på det, men efter att ni hade börnat så kom ju ett tåg & åkte förbi, molnet med däcksröken drogs med i fartvinden runt tåget, undrar vad passagerarna tänkte :hihi

Ja det hade varit lite utmaining o ta en race på bana oxå.. som mekaniker..
Men man e väl tacksam för vad som helst.. bara det inte krockar med jobbet för mycket..:D

X-up skrev:
2052650 Grymt! 190 profil gillar vi! :tummenupp

190 ..du som e racemänniska borde väl gilla mer 180 däck som e lättare att brytta kurvor med... eller?????

X-up skrev:
2052650

:lol

X-up skrev:
2052602 Jag hann tyvärr bara filma när Jöjje piskade skiten ur bakdäcket, blev en ganska bra filmsnutt!

Lyckades få ut trasslet och fick monterat nytt däck senare på dagen medan en annan fick ju åka bil ! hem för att vara barnvakt.

:Bugar san vilken burn du gjorde... har några bilder o film som togs med mobilen, ska se om det blev något som går att lägga ut.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...