Samåkning Skövde

[KoRn] skrev:
Ser ut att vara någon äldre Nolan.. kan det stämma ?
Svårt att se på den bilden.

Jag tycker det ser ut som en N81, kan det stämma?

Skönt att höra att ni är på bättringsväg!

LiCrO skrev:
Ja! Den är köpt hos er för ungefär 3årsen.

Jag vet ju inte alls hur olyckan såg ut, men man ser tyvärr allt för ofta hur viktigt det är att använda en hjälm som passar till ändamålet.
Jag menar att allt för många kör omkring i en helt livsfarlig hjälm som de har fått av någon som fått den av någon som ärft den av.... osv.
Eller så köper man billigaste möjliga för att man inte tycker sig ha råd med de dyrare bättre hjälmarna.
Sedan lånar man miljoner av banken och köper mindre viktiga saker.
Jag tycker att ni som inte kör med en bra hjälm och saknar ryggskydd ska tänka på att spara ihop till det i vinter och köpa det innan nästa säsong.

///
Matte

Och SLÄNG din gamla hjälm och låna INTE ut den till din grannes unge eller sätt den på din tjej.. jodå, det finns fan folk till allt! :mad: ... Blir arg när jag tänker på alla som kommer in till mig och vill köpa visir till nån hjälm med åttiotalsfärger. Brukar fråga om de har bråttom att dö.

oj, blev visst lite upprörd. Hör väl inte ens hemma i den här tråden. Lycka till med tillfrisknandet!!!

Last edited:
Bra stövlar är också viktigt. :tummenupp Helt otroligt att sofia (efter vad jag har läst) inte fick nga fotskador.

KoRn: . XR 1000 Joust TC 5 är snygg, vad ligger den på för pris hos er. :va

Denimblack..klart du är välkommen o skriva av dig här. Kul med fler :tuttar :tummenupp

Bifogat

• shoei xr1000 joust TC5.JPG
    shoei xr1000 joust TC5.JPG
    13.9 KB · Visningar: 59
Last edited:
2fast4hjo skrev:
Bra stövlar är också viktigt. :tummenupp Helt otroligt att sofia (efter vad jag har läst) inte fick nga fotskador.

KoRn: . XR 1000 Joust TC 5 är snygg, vad ligger den på för pris hos er. :va

Denimblack..klart du är välkommen o skriva av dig här. Kul med fler :tuttar :tummenupp

Gissar att den ligger runt 4500:- men jag är inte säker...
Men snygg är den !

denimblack skrev:
Och SLÄNG din gamla hjälm och låna INTE ut den till din grannes unge eller sätt den på din tjej.. jodå, det finns fan folk till allt! :mad: ... Blir arg när jag tänker på alla som kommer in till mig och vill köpa visir till nån hjälm med åttiotalsfärger. Brukar fråga om de har bråttom att dö.

oj, blev visst lite upprörd. Hör väl inte ens hemma i den här tråden. Lycka till med tillfrisknandet!!!

Eller dom som vill ha spännremmar.. till att sätta fast barnen så att dom inte trillar av. :död
Dom får ju i alla fall ett mjukt och skönt ryggskydd... :näsblod

Att poängtera här.. Vi säljer givetvis inte sånt !!

Klart att du får ventilera denna tråden tjejen...

[KoRn] skrev:
Jag vet ju inte alls hur olyckan såg ut, men man ser tyvärr allt för ofta hur viktigt det är att använda en hjälm som passar till ändamålet.
Jag menar att allt för många kör omkring i en helt livsfarlig hjälm som de har fått av någon som fått den av någon som ärft den av.... osv.
Felet tror jag inte låg i hjälmen utan att Sofia vägrade spänna den ordentligt, för att det kändes obehagligt. Berätta vad som kunde hända men när Sofia har bestämt sig så har hon bestämt sig. Förhoppningsvis så händer det inte igen.

Förresten har varit på olycksplatsen idag och fotograferat en del saker. Vissa märken fanns kvar. Kollade in cykeln idag också och känner mig nu väldigt tacksam till att jag fick en andra chans.

Men jag kan fortfarande inte förklara hur det blev som det blev. Någon som vet vad det var för bil jag krocka med?

Last edited:
[KoRn] skrev:
Eller dom som vill ha spännremmar.. till att sätta fast barnen så att dom inte trillar av. :död
Dom får ju i alla fall ett mjukt och skönt ryggskydd... :näsblod

finns de verkligen sånna människor :va

jag tror verkligen att jag måste ställa om min väckarklocka till vintertid.. nu e jag ju uppe en timme för tidigt :mad:

heimdal skrev:
jag tror verkligen att jag måste ställa om min väckarklocka till vintertid.. nu e jag ju uppe en timme för tidigt :mad:

Jag så ett program på TV som hette "Outsiders" på kanal 5. De tog upp människor med udda sjukdomar/symptomer.
Jag tror att jag diagnostisera dig nu Heimis. Du har Narkolepsi även kallat sömnsjuka. Plus ett inslag av fågelinfluensan, närmare bestämt nattuggle varianten.

Så gå och sök för detta nu så ska du se att du blir frisker till april.

Dreas skrev:
Jag så ett program på TV som hette "Outsiders" på kanal 5. De tog upp människor med udda sjukdomar/symptomer.
Jag tror att jag diagnostisera dig nu Heimis. Du har Narkolepsi även kallat sömnsjuka. Plus ett inslag av fågelinfluensan, närmare bestämt nattuggle varianten.

Så gå och sök för detta nu så ska du se att du blir frisker till april.

Har hört att de behöver frivilliga till sömnlabet på Sahlgrenska :tummenupp

heimdal skrev:
menar ni att de inte e normalt å sova 16 timmar?

Nej, det är inte normalt, du ska vara ute och åka hoj istället.
Jag var ute en sväng men såg inte en enda hoj ute idag.
Jag hittade en fotograf som kunde knäppa några bilder iaf.
Tack för :fyllisar i lördags, jag får bjuda tillbaka nästa gång jag ser dig.

Bifogat

• pose.jpg
    pose.jpg
    124.5 KB · Visningar: 1,831
  • wheelie.jpg
    wheelie.jpg
    101.3 KB · Visningar: 1,157
  • stop.jpg
    stop.jpg
    127.1 KB · Visningar: 1,104
  • burn1.jpg
    burn1.jpg
    99.5 KB · Visningar: 1,017
  • burn2.jpg
    burn2.jpg
    90.7 KB · Visningar: 1,041
Elgasen skrev:

Hallo! jag har ff hojjen påställd å åker gärna :7peta

Elgasen skrev:

blir de inte kallt å köra utan halsduk? eller e de jag som e tjej? :hihi

förhoppningsvis är ja inte så jefla onykter nästa gång så ja kan föra ett normalt samtal.. hahaha

Vaektra skrev:
Hallo! jag har ff hojjen påställd å åker gärna :7peta

Ååhh va bra, för jag räknar med att få igång min dr så fort jag får bort mina två skruvar som har gått av. :död

Elgasen skrev:
Ååhh va bra, för jag räknar med att få igång min dr så fort jag får bort mina två skruvar som har gått av. :död
Sås, ring imorrn så kommer jag bort o fixar de. Det kostar några turer i skogen dock!

Tänte kolla om det finns något intresse hos er att gå ut och äta. Sofia kommer hit nästa helg 18-19nov så någon av dom dagarna. Ni som är intresserad kan väl höra av er via pm eller liknande gärna vilket datum som skulle passa bäst också. Så ska jag om det finns tillräckligt intresse boka in oss på något ställe.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla