Samåkning Skövde

southwick skrev:
2359138 Tja era hangpungar!

Sitter nu i Pisa, ca 300 mil hemifran och fixar lite overforingar etc...tankte bara rapportera att allt flyter pa grymt bra langs Via Aurelio utmed den italienska kusten. Har slappatr o badat nu i ett par dagar, och snart bar det av inat landet in i Toscana. Javlar vilka vagar, nu skulle man haft nat vatare an en XJ600 med ca 120 kg overvikt att slapa pa, haha!

Still touring strong!!! Hastighetsrekord igar: 128 km/h!!!

Over n out. Lasse

Nice!! Låter hur gött som helst. sköt om er och kör försiktigt :)

HanneZ skrev:
2359936 Så där ja, nu ska inte Mats behöva sova på golvet nåe mer :banana

En hängmatta!! vilket lyx Mats. Ställningen du intog i söndags såg allt annat än skön ut :D

Last edited:
HanneZ skrev:
2359936 Så där ja, nu ska inte Mats behöva sova på golvet nåe mer :banana
Schysst Hannez :tummenupp se nu till att få en plats till Mantorp så jag kan prova hängmattan:D
Jöjje o Mika tack för en trevlig tur idag, nästa gång får ni lägga på ett kol så ni inte blir ifrånåkta av en 72 hk ER6nybörjarhoj körd av åldermannen:D

Last edited:
Mats Mladin skrev:
2360581 Schysst Hannez :tummenupp se nu till att få en plats till Mantorp så jag kan prova hängmattan:D
Jöjje o Mika tack för en trevlig tur idag, nästa gång får ni lägga på ett kol så ni inte blir ifrånåkta av en 72 hk ER6nybörjarhoj körd av åldermannen:D
Ouch, det där är mer förnedrade än en facial :banana

Japp, jag ska se till o styra upp den där helgen!

Mats Mladin skrev:
2360581 Schysst Hannez :tummenupp se nu till att få en plats till Mantorp så jag kan prova hängmattan:D

Trevlig badtur idag skönt att slippa långgrunt. Tråkigt med alla getingar bara
Låt mig välja väg nästa gång så blir resultatet omvänt:7peta

Bifogat

• IMG_4275.JPG
    IMG_4275.JPG
    138.4 KB · Visningar: 102
  • IMG_4276.JPG
    IMG_4276.JPG
    133 KB · Visningar: 95
Last edited:
Last edited:
Smögen ToR

Mats ringde & väckte mig kl 08.30 i morse & sa att "Nu är de billiga...stooora feta kladdiga"

Jag: :va :trött

Mats var alltså sugen på en färsk räkmacka, det var Lina också, så vi ställde siktet mot Smögen, fast lite omvägar blev det allt. :)

Det blev en kanondag med bra hojåkning, god mat, bra väder & ett härligt dopp i havet.

På hemvägen lyckades vi lura ett gigantiskt ovädersmoln, så vi kom hem heltorra!:)

Kort från dagen för den som är intresserad:

http://web.telia.com/~u50009426/smoegen/index.html

X-up skrev:
2363558 Mats ringde & väckte mig kl 08.30 i morse & sa att "Nu är de billiga...stooora feta kladdiga"

Jag: :va :trött

Mats var alltså sugen på en färsk räkmacka, det var Lina också, så vi ställde siktet mot Smögen, fast lite omvägar blev det allt. :)

Det blev en kanondag med bra hojåkning, god mat, bra väder & ett härligt dopp i havet.

På hemvägen lyckades vi lura ett gigantiskt ovädersmoln, så vi kom hem heltorra!:) ]

Kort från dagen för den som är intresserad:

http://web.telia.com/~u50009426/smo... och kaffet var sommarens höjdpunkt:tummenupp

Last edited:
Enligt ryktena på stan försökte någon dra snuten i början på veckan, hojen åkte ut på mariestadsvägen(?) och glömde att det var vägarbete. :brinnerup Polisen blev arg. Någon som vill dela med sig?

General E skrev:
2366504 Enligt ryktena på stan försökte någon dra snuten i början på veckan, hojen åkte ut på mariestadsvägen(?) och glömde att det var vägarbete. :brinnerup Polisen blev arg. Någon som vill dela med sig?

Vad menar du med försökte? :fatta!

Äh, va faan!

Jag trodde Generalen skulle reagera snabbare på mitt svar, men nu orkar jag inte vänta längre. Det var alltså INTE jag som drog snuten! :-p

heimdal skrev:
2370773 gött att de regnar :D
mera regn!!

Jag och General E va ute och åkte förut, men vi va inne på Konsum i Hjo när det kom en jävulsk skur, men den var snart över samt väldigt lokal. :)

Last edited:
då tycker jag att ni ska ta det som ett tecken.. ett tecken på att ställa in hojarna för vinterförvaring :)

heimdal skrev:
2371105 då tycker jag att ni ska ta det som ett tecken.. ett tecken på att ställa in hojarna för vinterförvaring :)
du är inte klok, jag har båda mina påställda hela året.

heimdal skrev:
2371134 ge mig en då :7peta :D
jag har inte orkat byta en packning på min dr350 sedan förra augusti så den fungerar inte för tillfället, skall försöka ta mig i kragen och byta den snart så jag får åka något denna säsong med den hojen. (känns lite dumt att pröjsa försäkring och inte köra)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back