Samåkning Skövde

HanneZ skrev:
2351370 Fan va najs, jag hade planerat o köra om Mats på rakan o sen mota honom hela varvet runt men det går ju inte nu det förstår jag.

Är det nån mer än jag o Mats som ska köra och inte bara visa upp sig?

Jag hänger nog på om det inte regnar, för att visa upp mig och kolla när ni kör bana.

Bantillfälle

Det finns platser kvar i alla grupper.
Fick mejl om detta
Så det är bara att åka dit och köra, betalning sker på plats.

X-up skrev:
2351266 Tänkte åka & kolla när Mats kramar ur "citronen" på Kinnekulle på söndag, han har nämligen lovat att gå under 0:55 tider. Detta påstår han är FULLT möjligt efter att ha spenderat veckan med att plana toppen, polerat insugen & monterat V8-adapter + "snabbgas för extra riviga starter" från Hobbex.

För att finansiera hela kalaset åkte han till Tyskland & köpte smuggel-öl som han sedan sålde till överpris i Tibro. Tyvärr föll han för frestelsen att köpa 103-oktanig V-Power som inte går att få tag på i Sverige, (bara det ska ge 10km/h högre toppfart!) så det gick inte ihop sig.

Dessutom har länets största luffarturbo monterats i form av några modifierade packväskor av hård modell. (Fungerar även som kraschpuckar).

Kvällarna har han spenderat med att läsa om "aktiv gaskontroll" i boken "Twist of the Wrist". Bara den manövern leder till ca 5-6 sekunder lägre varvtid.

Efter långa överläggningar med plånboken beslöt han sig för att fortsätta köra på bakelitdäcken, dock är orginalluften ersatt med tunnflytande raceluft. Denna raceluft ger inte bara oöverträffat grepp utan sänker även den ofjädrade vikten med upp till 10%:tummenupp

Som om detta inte är nog, säkrar han upp bygget genom att montera en liten överraskning som ska ge ett enormt övertag i kurvorna, en "Radiale Pompo Freno"....se upp för denna!

"Det kommer bli svårt att hålla nere framhjulet" sa Mats när jag pratade med honom i telefon nyss, då låg han i garaget & skruvade det sista.

Ja sanna mina ord, det ska bli kul att se denna ERF-6N förnedra övriga ekipage på söndag!

Är det någon mer som ska dit så kanske en samåkning är på sin plats?
Jag slänger upp en lista i "Samåkningar Skövde_-_Samåkningar" tråden.:)
Du glömde att jag har monterat"manubrio posteriore" :D

Mats Mladin skrev:
2351761 Du glömde att jag har monterat"manubrio posteriore" :D

Ja just det ja, hur kunde jag glömma ¿?
Mats har monterat en "Quattro Stagioni"!

Med denna i buken hålls tyngdpunkten låg & centrerad, detta är MYCKET viktigt vid all form av racing. Ej att förglömma inför nästa bandag!

Bifogat

• borgopizza.jpg
    borgopizza.jpg
    27.9 KB · Visningar: 47
Last edited:
Fan, ska till sundsvall i morgon på westernfest, så jag skiter i kullen, ha det så bra:D

Dalafalo skrev:
2351957 Fan, ska till sundsvall i morgon på westernfest, så jag skiter i kullen, ha det så bra:D

Äh, be dina westernpolare rida hem till dig i stället, det lär väl ta några dagar, då kan du passa på att åka till kullen!:)

X-up skrev:
2351387 Jag ska eventuellt köra, men då blir det på R6:an så att Mats har en sportmössa att hänga med. Annars så ska jag bara visa upp mig.:)
Jag har vässat knäpuckarna, så kom an bara:D

Liz Gsx-R skrev:
2351111 med min förra hoj så åkte ja bara dit ja viste inte att ja skulle boka tid...

du kan ju försöka med de... dom tog min hoj då med det har ju bero på att ja e tjej...
Jo men då hade du nog bara vanlig besiktning ,, det va ingen importhoj då som skulle reggas in eller?:va

Till gubbsen på statoil cirkus 18:30 idag, glömde fråga efter nick men skicka gärna ett PM nästa gång det blir åka av så hänger jag med!
Btw, filmen blev bra! Pappa blev impad och mamma chockad :tungan

Slappa skrev:
2353503 Er6:an borde funka ganska bra på bana eller?

Piskan skiten ur den där maskinen o klå morgan nu så han håller tyst:D

Plocka ihop din ratbike & kom dit så ska jag klå er båda...:arsele

X-up skrev:
2353566 Plocka ihop din ratbike & kom dit så ska jag klå er båda...:arsele

Min ratbike har numera still igen:mad: Troligtvis nåt lager på veven som gått! Enligt meck på bike i Trollis så har troligtvis tidigare ägare slarvat med oljan :kulspruta

X-up skrev:
2351789 Ja just det ja, hur kunde jag glömma ¿?
Mats har monterat en "Quattro Stagioni"!

Med denna i buken hålls tyngdpunkten låg & centrerad, detta är MYCKET viktigt vid all form av racing. Ej att förglömma inför nästa bandag!
ingår plastpåsen eller får man den som extra krydda på pizzan?? :va

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back