2351266 Tänkte åka & kolla när Mats kramar ur "citronen" på Kinnekulle på söndag, han har nämligen lovat att gå under 0:55 tider. Detta påstår han är FULLT möjligt efter att ha spenderat veckan med att plana toppen, polerat insugen & monterat V8-adapter + "snabbgas för extra riviga starter" från Hobbex.
För att finansiera hela kalaset åkte han till Tyskland & köpte smuggel-öl som han sedan sålde till överpris i Tibro. Tyvärr föll han för frestelsen att köpa 103-oktanig V-Power som inte går att få tag på i Sverige, (bara det ska ge 10km/h högre toppfart!) så det gick inte ihop sig.
Dessutom har länets största luffarturbo monterats i form av några modifierade packväskor av hård modell. (Fungerar även som kraschpuckar).
Kvällarna har han spenderat med att läsa om "aktiv gaskontroll" i boken "Twist of the Wrist". Bara den manövern leder till ca 5-6 sekunder lägre varvtid.
Efter långa överläggningar med plånboken beslöt han sig för att fortsätta köra på bakelitdäcken, dock är orginalluften ersatt med tunnflytande raceluft. Denna raceluft ger inte bara oöverträffat grepp utan sänker även den ofjädrade vikten med upp till 10%
Som om detta inte är nog, säkrar han upp bygget genom att montera en liten överraskning som ska ge ett enormt övertag i kurvorna, en "Radiale Pompo Freno"....se upp för denna!
"Det kommer bli svårt att hålla nere framhjulet" sa Mats när jag pratade med honom i telefon nyss, då låg han i garaget & skruvade det sista.
Ja sanna mina ord, det ska bli kul att se denna ERF-6N förnedra övriga ekipage på söndag!
Är det någon mer som ska dit så kanske en samåkning är på sin plats?
Jag slänger upp en lista i "Samåkningar Skövde_-_Samåkningar" tråden.