Samåkning i Lund

Vad är det för grejer som inte håller ? Bara nyfiken, har funderat lite på en KTM

Just nu är det bakhjulet som glappar, Har spänt det med 200nm vilket borde räcka men nya direktiv kom i veckan att det ska spännas med 250nm istället...enligt verkstaden jag pratade med ska det bota det glappande bakhjulet, det tror inte jag..
Sen är det en designmiss...huggern ligger för nära bakdämparen och därmed sågar den sig in i aluminiumet.
Lite sånt trevligt är det jag ska fixa :)

Just nu är det bakhjulet som glappar, Har spänt det med 200nm vilket borde räcka men nya direktiv kom i veckan att det ska spännas med 250nm istället...enligt verkstaden jag pratade med ska det bota det glappande bakhjulet, det tror inte jag..
Sen är det en designmiss...huggern ligger för nära bakdämparen och därmed sågar den sig in i aluminiumet.
Sjukt att det kan bli så på en modern hoj 2013 ..

Nja man kan inte begripa att det skulle kunna vara en lösning. (250nm). Skulle gärna vilja ha en förklaring.

Nja man kan inte begripa att det skulle kunna vara en lösning. (250nm). Skulle gärna vilja ha en förklaring.

Har fälgen ett hål för axeln på 7cm så ska hubben vara 6.99 cm (principen) men nu är den mer 6.5cm och det är därför fälgen glappar. Jag vill få hela hubben utbytt i alla fall. Får se hur samarbetsvilliga ktm kommer vara.

- - - Updated - - -

Du vet ju hur det är med ryssar; Går det inte med lite våld så får man prova med mer våld! :tungan

Haha, jag vill få bort stämpeln att den är en rysk skogsmaskin

Jaha, det verkar som om dom hotar med j-kligt bra väder till helgen?
Någon som kan tänka sig att åka ut å köra en sväng, eller två?

En upplevelse på TT en lördag innebära termos tur.
Tilltugg går att baka.:)

Ja i morgon verkar det bli bra väder så jag tycker det kan passa bra! inget tvång, men vi kan ta en tt lördag

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick