Samåkning för 125cc i Göteborg

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
japp.. men jag e relativt nybörjare på ktmen när den e ostrypt, så ärligt talat vill jag hellre ta det lugnt och kunna kontrollera hojen ordentligt.. Dumt att vurpa, men nästa vinter då jävlar :)
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Bara 2 månader kvar nu innan det goa vädret börjar komma fram igen:yoparty

Segt bara att man har både ett projektarbete att ta sig igenom och ett B-körkort att klara innan dem riktigt fina dagarna börjar komma fram:huvet
 

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Ort
kungälv
Hoj
ingen :(
faaaaaaaaaaaaan också såg ut att vara perfekt väder när jag vakna idag, ledig hela dan så jag tänkte ut o åka lite, men vad ser man på termometern jo att det är -0 *C buuuwäää fan också. till och med för kallt för att meka.
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
faaaaaaaaaaaaan också såg ut att vara perfekt väder när jag vakna idag, ledig hela dan så jag tänkte ut o åka lite, men vad ser man på termometern jo att det är -0 *C buuuwäää fan också. till och med för kallt för att meka.

Jag tänkte också ut och köra men sedan satt jag och väntade på bussen och kände hur kallt det var så jag sket i det:gnissla
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
faaaaaaaaaaaaan också såg ut att vara perfekt väder när jag vakna idag, ledig hela dan så jag tänkte ut o åka lite, men vad ser man på termometern jo att det är -0 *C buuuwäää fan också. till och med för kallt för att meka.

Jag tänkte också ut och köra men sedan satt jag och väntade på bussen och kände hur kallt det var så jag sket i det:gnissla



ni skulle kört med mej i söndags ist;)

va hur gött som helst:)
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Ha ha, jag kör varje dag =D. Fast idag var extra pissigt, snö/regn och minus grader på väg hem från skolan, ush.
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Ha ha, jag kör varje dag =D. Fast idag var extra pissigt, snö/regn och minus grader på väg hem från skolan, ush.

Hur fan har du lyckats få upp en xr125 på bakan? Starkt jobbat iaf.

Undrar om han lerqa har köpt sig en tyngre hoj än, måne. Och är det nån som har ett bra förslag på hur man kan spöka ut sin hoj till studentdagen utan att den blir en trafikfara:rolleyes: :yoparty
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Hur fan har du lyckats få upp en xr125 på bakan? Starkt jobbat iaf.

Undrar om han lerqa har köpt sig en tyngre hoj än, måne. Och är det nån som har ett bra förslag på hur man kan spöka ut sin hoj till studentdagen utan att den blir en trafikfara:rolleyes: :yoparty


han har ingen tyngre hoj nej.

och vad är grejen med stundetdagen? de e ju rövlångt kvar. och om du inte är bakis på stundetdagen så är du fan onormal...
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
han har ingen tyngre hoj nej.

och vad är grejen med stundetdagen? de e ju rövlångt kvar. och om du inte är bakis på stundetdagen så är du fan onormal...

Man kan ju ligga före i planeringen för en gångs skull.
Hmm, tog inte med studentfesten i beräkningen:huvet Har ingen lust att åka på nått släp o förnedra sig.

BTW, angående din pikning på Zarells hoj, kan du göra så här med din flashiga crm: http://www.youtube.com/watch?v=cQuIaCpp4rw ?

(nej, jag kan inte heller köra på bakhjulet men jag pikar iaf inte andras hojar):rolleyes:
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
men du kör ju en xr:7peta

dom går ju knapt framåt

Går tillräckligt bra =), men jo dom e ingen match mot en trimmad 2 takt har jag fått erfara. Fy fan en kille kom up till mig efter skolan och frågade om jag ville raca mot hans yamha dt125, jo visst... den hade nytt avgassystem och körde ifrån mig direkt -.-
Men vänta tills jag skaffar antingen nån 450cc eller en Fmx när jag fyller 18 =]

BTW, angående din pikning på Zarells hoj, kan du göra så här med din flashiga crm: http://www.youtube.com/watch?v=cQuIaCpp4rw ?

(nej, jag kan inte heller köra på bakhjulet men jag pikar iaf inte andras hojar):rolleyes:

Den filmen har jag studerat typ 100 gånger för att lära mig =), sök annars på xr125l redrider på youtube, han e rätt cool.Men killen på filmen kör fan på bakhjulet upp till treans växel, jag har just lärt mig köra på 2ans. Men jag e inte långt ifrån, fick till en 50-70m lång wheelie i helgen =)
 
Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Går tillräckligt bra =), men jo dom e ingen match mot en trimmad 2 takt har jag fått erfara. Fy fan en kille kom up till mig efter skolan och frågade om jag ville raca mot hans yamha dt, jo visst... den hade nytt avgassystem och körde ifrån mig direkt -.-
Men vänta tills jag skaffar antingen nån 450cc eller en Fmx när jag fyller 18 =]



Den filmen har jag studerat typ 100 gånger för att lära mig =), sök annars på xr125l redrider på youtube, han e rätt cool.Men killen på filmen kör fan på bakhjulet upp till treans växel, jag har just lärt mig köra på 2ans. Men jag e inte långt ifrån, fick till en 50-70m lång wheelie i helgen =)

FMX:va :D Den är ju som motardenas xr125l. Eller lite mer kräm kanske det är i dem, motsvarande då:rolleyes:
Om jag var du hade jag sattsat på en ktm 625 som mellanhoj. Driftsäker och rolig.
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
FMX:va :D Den är ju som motardenas xr125l. Eller lite mer kräm kanske det är i dem, motsvarande då:rolleyes:
Om jag var du hade jag sattsat på en ktm 625 som mellanhoj. Driftsäker och rolig.

Jo fast jag e nästan mer inriktad på typ nån 450cc nu. Jag tycker jag har vant mig vid Xr125ans låga styrka så jag behöver inte nån hoj med enormt mycket mer kräm i för att kunna köra långt på bakhjulet och ha kul =]. Plus att jag gillar att ha en mindre motorcykel, enklare att hantera och inte lika tung, för jag kan tänka mig att 125 till 650cc är ett ganska stort steg.

Ah men vänta såg just att det finns en ktm 450cc motard, den kanske kunde vara nåt:p
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Jo fast jag e nästan mer inriktad på typ nån 450cc nu. Jag tycker jag har vant mig vid Xr125ans låga styrka så jag behöver inte nån hoj med enormt mycket mer kräm i för att kunna köra långt på bakhjulet och ha kul =]. Plus att jag gillar att ha en mindre motorcykel, enklare att hantera och inte lika tung, för jag kan tänka mig att 125 till 650cc är ett ganska stort steg.

Ah men vänta såg just att det finns en ktm 450cc motard, den kanske kunde vara nåt:p



fmxen är ju som en hd fö fan....

försök satsa på en mer tävlingspreppad så får du en lätt hoj med möe power...
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Gött, ska definitivt kolla lite ktm =P ,Annars har jag ju vant mig att klara mig med lite power =)
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
1. Nils, lycke utanför kärna, husqvarna 125 sm -07
2. Andreas, Bohus, Husqvarna 125 sm -05
3. Linus, Torslanda (Göteborgs skärgård), honda crm 125 (snart sm)
4. Fredrik, Sjöhåla utanför Kärna, Kungälv, MZ RT125
5.Christoffer, Kungsbacka, KTM 125 exc som -06
6.Fredrik,Kullavik(utanför Kungsbacka),TZR 125sf
7. Fredrik, Kärna utanför kungälv, Honda Cbr 125 -06 tror jag.
8. Robin, Ytterby, Honda Cbr 125 -07
9. Kristoffer, Mölndal, Hojlös (Om man inte räknar med Sexfemtin)
10. mattias, trollhättan, honda nsr, uppkörning på tisdag igen
11. Sebbe, Lindome, Aprilia Rs 125
12. Kim, Hisingen, GasGas 125 Sm 03
13. Joel, Partille, KTM 125 exc 07
14. Fredrik, Önnered (västra frölunda), Aprilia MX 125 -06
15. Alm, Hisingen Aprilia RS 125 -03 (förhoppningsvis pippigul snart)
16. André, Kållered, Yamaha DT 125R

Ni är en liten ligist liga på 16 pers, men inte fan ser man er? Inte är det för att jag itne är ute på vägarna..

Tex, dyk upp på götaplatsen o snacka skit för att sen splitta på oss..
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Ni är en liten ligist liga på 16 pers, men inte fan ser man er? Inte är det för att jag itne är ute på vägarna..

Tex, dyk upp på götaplatsen o snacka skit för att sen splitta på oss..

Jag har vart me gänget ute 2 ggr. Men då var vi iof bara 4-5/gång, vart resten har tagit väfen vette fan. Ser heller aldrig något av dem när jag e ute ensamm.
Sedan har jag vart på GP en gång, dock me motardnissarna. (inte för att jag kör 125a men jag är ju lika gammal som vissa av 125-piloterna)
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Ni är en liten ligist liga på 16 pers, men inte fan ser man er? Inte är det för att jag itne är ute på vägarna..

Tex, dyk upp på götaplatsen o snacka skit för att sen splitta på oss..



ja du vart fan allt folk på den listan tog vägen har jag ingen aning om...

jag och stork3n blev polare genom den, kört rätt mkt.

jag och alm kände varandra sen innan. kört en del vi med.

sen har krillan, lerqa och lite annat folk jag inte kommer ihåg vart med ett par gånger oxå.


jag själv har kört rätt mkt med robertzon/keso/nollkoll osv.

komma till götaplatsen och snacka lite skit gör jag gärna:) lite stadscrusing är aldrig fel heller.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top