Samåkning för 125cc i Göteborg

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
"riktigt snygg":va :näsblod

Jag håller inte med iaf. Den ligger i gråzonen när alla sporthojarna var för "touring"

ZX6R_Green_1024x768.jpg




De jag pratat med som kör R1 -98 tycker att den har svampiga bromsar, och dem på yzf600an är i grund och botten föregångarna till R1-bromsarna. Men
allt blir bättre med stålomspunna slangar.
Den är ju snyggare än thundercat å yzf750r iaf..
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Den är ju snyggare än thundercat å yzf750r iaf..

Alla tycker vi olika, som tur är:tummenupp

Som en del av nerskärningen i mitt SH-beroende så lämnar jag nu 125-delen för gott. Orkar inte med "moppe-mentaliteten" här.

Skål:tummenupp :fyllisar
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Alla tycker vi olika, som tur är:tummenupp

Som en del av nerskärningen i mitt SH-beroende så lämnar jag nu 125-delen för gott. Orkar inte med "moppe-mentaliteten" här.

Skål:tummenupp :fyllisar



för en gång skull står jag mot ditt påstående till hundra procent.

vart är moppementaliteten i detta fall?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
har inga problem med att växla mycket.. ger bara mer kontakt med hojen tkr jag.. vill ha en 600 för att sedan, om jag inte krashar denna oxå, byta upp mig om 2 år till en gsxr 1300 eller nåt.. enligt http://www.motorcyclespecs.co.za/ så ligger en thundercat - 97 välidigt nära en cbr600f -97 effekt och fartmässigt.. äh.. får la provköra båda hojarna innan jag bestämmer mig..

och självklart ska jag inte köra den strypt!
Denna ser väl helt ok ut?

http://www.blocket.se/vi/19883976.htm?ca=23_10_s

Bra pris med. Försök hitta en 01:a r6 för samma pris...
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
såg den förut.. vet inte om de bara e bilden men den ser solblekt ut XD

jo en r6 i min prisklass hade ju vart guld men finns ingen som ligger runt 25 - 30...
Jag hade nog gått på en zx6r. Läste runt en del för ett tag sen och det verkar vara en riktigt najs hoj. Kolla bara upp vilket år det var den stora uppdateringen kom. Runt -98 har jag för mig.
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
ZX6Ren såg ju riktigt snygg ut på den bilden...bakdelen sådär kanske men sportig framtill i alla fall, vad är det för fel på den?

Moppementalitet? Den enda moppementalitet jag ser här är, ääääsh köp största fetaste hojen direkt, du måste ha den snabbaste, MiNst 1000KuBik annars är det aaaas tråkigt. Ja varför vänta man kanske skulle skaffat sig en trimmad hayabusa direkt när man var 16, orka köra "lätt mc" och "a-begränsad" o sån skit emellan. Pang på för fan varför ta ett steg i taget när man kan köra ihjäl sig direKct.


:rolleyes:


"nu lämnar jag även 125 delen bla bla bla", för fan om du försöker skära ner på sh surfandet så säg det istället för att försöka få alla att få dåligt samvete :rofl .Aja it's your loss. Vi ska ha såååå kul i denna tråden utan dig mwhahahaha :banana :fyllisar
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
ZX6Ren såg ju riktigt snygg ut på den bilden...bakdelen sådär kanske men sportig framtill i alla fall, vad är det för fel på den?

Moppementalitet? Den enda moppementalitet jag ser här är, ääääsh köp största fetaste hojen direkt, du måste ha den snabbaste, MiNst 1000KuBik annars är det aaaas tråkigt. Ja varför vänta man kanske skulle skaffat sig en trimmad hayabusa direkt när man var 16, orka köra "lätt mc" och "a-begränsad" o sån skit emellan. Pang på för fan varför ta ett steg i taget när man kan köra ihjäl sig direKct.


:rolleyes:



"nu lämnar jag även 125 delen bla bla bla", för fan om du försöker skära ner på sh surfandet så säg det istället för att försöka få alla att få dåligt samvete :rofl .Aja it's your loss. Vi ska ha såååå kul i denna tråden utan dig mwhahahaha :banana :fyllisar


dåligt samvete?

jag tycker det var han som stog för moppementaliteten i detta fall. men det är bara min åsikt...
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
jag tycker det var han som stog för moppementaliteten i detta fall. men det är bara min åsikt...

blaaaa det var ju det jag sa.... :gnissla :D


Ja dåligt samvete, han har sagt så i bland annat stuntforumet och gbg spamtråden att "nu lämnar jag denna tråd/forumsdel för gott" bla bla etc. lite som "titta nu vad ni gjort! :gråta"

Till slajms:Slut upp med det där nu limez-olof annars tar jag med dig o tvångs"farmar" med dig irl.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
blaaaa det var ju det jag sa.... :gnissla :D


Ja dåligt samvete, han har sagt så i bland annat stuntforumet och gbg spamtråden att "nu lämnar jag denna tråd/forumsdel för gott" bla bla etc. lite som "titta nu vad ni gjort! :gråta"

Till slajms:Slut upp med det där nu limez-olof annars tar jag med dig o tvångs"farmar" med dig irl.



du sa de inte svart på vitt;) du sa att moppementaliteten va de han sa. men vem kommer ihåg att de va just han som sa det;)

och så länge han har sina halvtöntiga skäl till att lämna "för gott" så får han väl göra det. jag känner inte det minsta skuld:arsele
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Är det inte lika bra att stänga ner hela tråden. Nästan all diskussion verkar gälla olika mellanklasshojar numera. Lägg en tråd i Gbg forumet med 125 och mellanklass. Underlaget är ändå för litet för samkörningar med enbart 125.
Bara ett förslag.. förövrigt innnehåller tråden mest OT i brist på annat.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Är det inte lika bra att stänga ner hela tråden. Nästan all diskussion verkar gälla olika mellanklasshojar numera. Lägg en tråd i Gbg forumet med 125 och mellanklass. Underlaget är ändå för litet för samkörningar med enbart 125.
Bara ett förslag.. förövrigt innnehåller tråden mest OT i brist på annat.
Öhhh, jaha? :confused:
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Är det inte lika bra att stänga ner hela tråden. Nästan all diskussion verkar gälla olika mellanklasshojar numera. Lägg en tråd i Gbg forumet med 125 och mellanklass. Underlaget är ändå för litet för samkörningar med enbart 125.
Bara ett förslag.. förövrigt innnehåller tråden mest OT i brist på annat.

Tycker denna tråden är trevlig ändå, lägger vi upp en i GbG forumet blir den nog bara nedputtad utan att så många ser den. Här ligger tråden ganska synligt/tydligt för de som vill köra i Göteborg, alla nya med 125or är naturligtvis välkomna även om det mest är samma gäng som skriver. Även om flera kör mellanklass hojar så tillhör ju dom flesta runt samma åldersgrupp (mellanklass ligger ju lite mellan 125a och större hoj, och här ligger väl åldern runt 15-20 medan i övriga forumet/gbg-delen är det ju mycket högre medelålder).

Sedan får man väl räkna med OT såhär under vintern, så länge det inte stör seriösa inlägg så gör det väl inget, är ju trots allt bara vi som skriver. Skulle det komma nya 125 killar som vill använda tråden seriöst får dom gärna ta över:) .

Vi har ju redan försökt med en "skitsnacks/spam tråd" vilket inte funkade, så det är väl lika bra att ha kvar tråden :)
 
Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Är det inte lika bra att stänga ner hela tråden. Nästan all diskussion verkar gälla olika mellanklasshojar numera. Lägg en tråd i Gbg forumet med 125 och mellanklass. Underlaget är ändå för litet för samkörningar med enbart 125.
Bara ett förslag.. förövrigt innnehåller tråden mest OT i brist på annat.

Denna tråden är mer än en liten simpel samåkningstråd för 125:eek:r. Den har en historia bakom sig och innehåller allt mellan himmel och jord.

Vad är poängen med att lägga den i Gbg-forumet ist? Den poängen är väldigt svår att komma fram till då det inte finns någonPunkt


:rolleyes:
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Är det inte lika bra att stänga ner hela tråden. Nästan all diskussion verkar gälla olika mellanklasshojar numera. Lägg en tråd i Gbg forumet med 125 och mellanklass. Underlaget är ändå för litet för samkörningar med enbart 125.
Bara ett förslag.. förövrigt innnehåller tråden mest OT i brist på annat.



varför bry sig?

och underlag för dåligt?:va det var inget jag märkte av i somras. hur många va vi som max? 10?

jag har fått vänner för livet tack vare denna tråd. hade den legat i gbg-forumet hade styret och alla andra töntar bara mobbat oss. bara för att vi snackar skit nu så finns ett förflutet som iaf jag är glad att ha fått vara med om.

och sen kan det ju vara så att det ramlar in en ny generation som för facklan vidare? det är fortfarande folk som åker 125a i vårat gäng och jag kommer alltid tycka det är hundra gånger roligare att åka med folk i min egen ålder än folk som är 50 plus.

med viss överseende med krydd. tolka det symboliskt...
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Min tankegångar kring förra inlägget var följande

Tråden skulle vara en sticky.
Den skulle vara inriktad på folk med 125 och mellanklass som är under 21.
Det finns många som börjar övningsköra med mellanklass vid 17 1/2 år utan att ha kört 125 innan. Dessa personer har mycket gemensamt 125 åkarna vad gäller intressen och körvana.
Blir gruppen större så är det lättare att hitta körkompisar i närheten där man bor. (På rätt sida av Göteborg)
I dagsläget är det ganska få som har råd eller får skaffa 125 när dom är 16.
Många sparar nog till mellanklasshoj när dom fyller 17 1/2 år.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top