Samåkning för 125cc i Göteborg

har iofs bara sett den på bild.. men tkr den är rätt snygg för det priset iaf.. har du nåt bättre förslag med en budget på 20 - 30 tusen? sport är väl de enda kravet + att den ska va snygg..

de e la inget fel på denna? :


Alldeles för "touring", för högt styre, konventionell svampgaffel, svampiga bromsar, helsadel, bra motor dock, tyvärr gick dem från 750cc till 600.
Vet inte om det är en Genesis 20ventilare i den, tror det, ser ut som motorn i min 750.

Det är ett konstigt vakuum bland sporthojarna mellan -95 och -02, inte mycket stämde då, förutom R1an när den kom -98(dock svampiga bromsar på den med)

Köp äldre sporthoj, -90 till -95

Kolla
CBR 900rr(konventionell gaffel, fyrkolvs-ok, treans drev rasar lätt)
YZF 750R(USD, sexkolvs-ok, dricker olja men det är racing. Köp en "SP" och du får Öhlins runt om, flatsidebrygga och några extra hästar)
ZX7-R(USD, tråkig design, anses som kult vilket innebär överpriser)
:tummenupp

Nu är ju jag rätt partisk då jag gillar oldshool-racingstuket från tidigt 90-tal. Alla dessa hojarna väger runt 200 kg och går som lok på vägen, men det går att köra sportigt med dem, dem var "värst" när dem kom, Yaman är ju helt klart bäst:)

Är dock själv sugen på en R1 98-99, får se om nått år:) :tummenupp
 
har iofs bara sett den på bild.. men tkr den är rätt snygg för det priset iaf.. har du nåt bättre förslag med en budget på 20 - 30 tusen? sport är väl de enda kravet + att den ska va snygg..

de e la inget fel på denna? :

http://www.blocket.se/vi/19959341.htm?ca=15_s

Där harru en ninja iaf.

Och där en CBR.

http://www.blocket.se/vi/19847466.htm?ca=15_s

Håller dock ingen stor koll på vilka sporthojjar som är bra och vilka problem det har osv. Överlåter det till Limez :tummenupp
 
Vad ska man med en 900-1000cc stor o klumpig sporttouring hoj till som första ("riktiga") hoj (den går väl knappast att köra nerstrypt heller). Finns det inte några äldre billiga 600cc? Emils 750 är ju på gränsen tycker jag, lite för tung för att ha skoj med strypt och lite för bra drag i för att köra helt ostrypt (enligt mig).
 
Vad ska man med en 900-1000cc stor o klumpig sporttouring hoj till som första ("riktiga") hoj (den går väl knappast att köra nerstrypt heller). Finns det inte några äldre billiga 600cc? Emils 750 är ju på gränsen tycker jag, lite för tung för att ha skoj med strypt och lite för bra drag i för att köra helt ostrypt (enligt mig).


Du ska nog hålla dig till strypta nerdrevade fyrahundror, annars kanske du dör diRekcT!!1




:rolleyes:



Grejen är att 600orna väger nästan lika mycket, med mindre mos. 600cc är tråkigt, karaktärslöst, skoningslöst växlande.
 
Du ska nog hålla dig till strypta nerdrevade fyrahundror, annars kanske du dör diRekcT!!1


:rolleyes:


Grejen är att 600orna väger nästan lika mycket, med mindre mos. 600cc är tråkigt, karaktärslöst, skoningslöst växlande.

Hmmmmm..."tråkigt", "karaktärslöst"?:rolleyes:
SmellsLikeBullshit.jpg

Och "skoningslöst växlande", det säger du till mig? :rofl
 
emil du visar tecken på gubbtouringattityd......

du vill ha vrid för att du inte orkar växla, du tycker inte om lukt och du vill ha så stor motor som möjligt för att kunna hävda dig. likt glidarnas 1400or osv....

du får ta och kamma dej. helst ska man ju ha en vråltrimmad 80kubikare som går en halvtimme innan det är dags för totalrenovering. och såklart en tvitaktare. där snackar vi dåligt med vrid och skoningslöst växlande;)
 
emil du visar tecken på gubbtouringattityd......

du vill ha vrid för att du inte orkar växla, du tycker inte om lukt och du vill ha så stor motor som möjligt för att kunna hävda dig. likt glidarnas 1400or osv....

du får ta och kamma dej. helst ska man ju ha en vråltrimmad 80kubikare som går en halvtimme innan det är dags för totalrenovering. och såklart en tvitaktare. där snackar vi dåligt med vrid och skoningslöst växlande;)

Eller så vill jag ha en bra sporthoj, hade jag varit "touring" hade jag köpt en er6a:tummenupp :) Så stor motor som möjligt för att få mer vrid, det är tråkigt att växla:) :tummenupp
 
Eller så vill jag ha en bra sporthoj, hade jag varit "touring" hade jag köpt en er6a:tummenupp :) Så stor motor som möjligt för att få mer vrid, det är tråkigt att växla:) :tummenupp



erkänn nu du är lat;)

det är ju lite av sporten. att man skall behöva jobba lite för att kunna åka max;)

det är mycket mer förlåtande att åka på vrid. det är tråkigt

im living on the edge....
 
Eller så vill jag ha en bra sporthoj, hade jag varit "touring" hade jag köpt en er6a:tummenupp :) Så stor motor som möjligt för att få mer vrid, det är tråkigt att växla:) :tummenupp


Men köp en glidare då? Sånn ska man ju ha om man tycker om att Åka runt, passivt, och lukta på blommorna.
 
Last edited:
jag laddar popcornskålen:)

har en känsla av att emil flippar snart:)

Jag har en känsla av att jag ska ta en bärs till och stänga av datorn:tummenupp :)

Orkar inte flippa nu för tiden, finner inget värde i att förklara för nån, med gröt i halsen, som inte förstår:) :rolleyes:
 
har inga problem med att växla mycket.. ger bara mer kontakt med hojen tkr jag.. vill ha en 600 för att sedan, om jag inte krashar denna oxå, byta upp mig om 2 år till en gsxr 1300 eller nåt.. enligt http://www.motorcyclespecs.co.za/ så ligger en thundercat - 97 välidigt nära en cbr600f -97 effekt och fartmässigt.. äh.. får la provköra båda hojarna innan jag bestämmer mig..

och självklart ska jag inte köra den strypt!
 
har inga problem med att växla mycket.. ger bara mer kontakt med hojen tkr jag.. vill ha en 600 för att sedan, om jag inte krashar denna oxå, byta upp mig om 2 år till en gsxr 1300 eller nåt.. enligt http://www.motorcyclespecs.co.za/ så ligger en thundercat - 97 välidigt nära en cbr600f -97 effekt och fartmässigt.. äh.. får la provköra båda hojarna innan jag bestämmer mig..

och självklart ska jag inte köra den strypt!
Kollat på zx6r? Riktigt najs.. Blev moderniserad 97-98 har jag för mig. Kostar inte så farligt plus att den är riktigt snygg.
 
har inga problem med att växla mycket.. ger bara mer kontakt med hojen tkr jag.. vill ha en 600 för att sedan, om jag inte krashar denna oxå, byta upp mig om 2 år till en gsxr 1300 eller nåt.. enligt http://www.motorcyclespecs.co.za/ så ligger en thundercat - 97 välidigt nära en cbr600f -97 effekt och fartmässigt.. äh.. får la provköra båda hojarna innan jag bestämmer mig..

och självklart ska jag inte köra den strypt!


Vafan, varför vänta? Tjöp Hayabusan direkct, regga på 25kW och tjör ostrypt:yoparty
 
Alldeles för "touring", för högt styre, konventionell svampgaffel, svampiga bromsar, helsadel, bra motor dock, tyvärr gick dem från 750cc till 600.

såhär står det på http://www.motorcyclespecs.co.za/
"The styling is very distinctive. The aerodynamic single headlight nosecone is similar to the Thunderace 1000, also launched in 1996, and incorporates a ram-air induction system which increases the engine's output as speed increases. Also shared with the Thunderace are the four piston front brake calipers, manufactured by Sumitomo and shared with many recent Yamaha models. These brakes, which were a revelation to many riders in 1996, are still among the best performing brake components on the road.

The conventional suspension setup is soft for a sportsbike, but is still capable on road and track. Many 600 Supersports racers campaigned the Thundercat, with remarkable success, including at world level (Vittoriano Guareschi finished second on a Thundercat in the 1997 WSS championship). The suspension's built-in adjustment front and rear can improve performance, but aftermarket improvements can pay dividends for track use."


hur vet du att de e svampiga bromsar? har du provkört den sj ?
 
Kollat på zx6r? Riktigt najs.. Blev moderniserad 97-98 har jag för mig. Kostar inte så farligt plus att den är riktigt snygg.

"riktigt snygg":va :näsblod

Jag håller inte med iaf. Den ligger i gråzonen när alla sporthojarna var för "touring"

ZX6R_Green_1024x768.jpg


hur vet du att de e svampiga bromsar? har du provkört den sj ?

De jag pratat med som kör R1 -98 tycker att den har svampiga bromsar, och dem på yzf600an är i grund och botten föregångarna till R1-bromsarna. Men
allt blir bättre med stålomspunna slangar.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top