Bad nyss insplanet leta föräskring åt mig och dom fick fram en hos saluansvar för ungefär hälften mot vad jag betalar nu, ett enda problem fick massa papper på mail så står det "bilförsäkring" är detta ett problem eller ska jag bara strunta i de ?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hade salus helår förra året och de funkar ju så att du betalar mer på sommarn i mitt fall 1000kr månan medans på vintern bara ett par hundra:SDet är billigare månadskostnad tackvare att försäkringen är ej avställningsbar, du binder dig i ett år för samma månadskostnad..Jag hade/har folksam på min r6 1000/mån halvför dem månader jag körde. Ringde insplanet och dem hittade salus till mig för 700/mån halv. Tyckte det lät jättebra och tecknade hos salus. Fick hem papperna och kollade igenom och läste där någonting i stil med att den ej var avställningsbar och löpte hela året...ringde upp salus och berättade att försäkringsmäklaren inte informerat mig om detta. salus beklagade och hävde försäkringen. Summa sumarum mitt fall...
Folksam maj-sep 5000
Salus helår 8400..För övrigt så var det sämre villkor hos salus..bla att ingen annan fick köra hojen och den skulle stå i garage varje kväll osv osv...
Kollar man deras hemsida så verkar dom ju inte ens försäkra hojar??
bara att köra salus sen ställa över hojjen på någon närstående när säsongen är slut så faller försäkringen bort på automatik![]()
Gewert: jo men om sommarmånaderna kostar 2000:-/mån och vintermånaderna 20:- så tjänar man inte alltid så mycket på det...
jora, haft dem i många år, kravet är att du har hemförsäkring hos dem.
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |